Nikola's Cutschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nikola's Cutschema

Even een apart topic speciaal voor mijn voedingsschema i.p.v. dat ik hem in m'n log gooi.

Mijn doel is momenteel cutten, trainde voorheen zonder voedingsschema (*schaam schaam*), maar nu gaat het eindelijk (hopelijk) toch beginnen.
    Zie dit dus als een experimentje, kijken hoe mijn lichaam er op reageert. En indien nodig pas ik het schema daarop aan.

Heb mijn voedingsschema aan dit bericht toegevoegd, ik sta open voor alle kritiek uiteraard.

Thanks

Edit: Ik merk dat ik 's avonds tussen m'n laatste 2 maaltijden een erg groot gat heb zitten qua tijd, moet ik dit aanpassen?
    Attached Files
    Can squats cure cancer?
    - Yes, there is nothing heavy squats can't cure!

Is misschien ook handig om je gewicht etc te posten.

Comment

Zou inderdaad handig geweest zijn, was ook te vinden in m'n log, maar kan me voorstellen dat niemand dat gaat opzoeken hehe

Ik copy-paste 'm even uit m'n log:

Over mij:
      18 jaar
      1.83 meter
      110 kg
      BF kan ik niet schatten, huidplooimeter komt eraan, dus ben benieuwd
      Can squats cure cancer?

Comment

Bumperdebump.
        Niemand?
        Can squats cure cancer?

Comment

Ga je 2x per dag kipfilet bakken? Dat gat zou ik me niet zo druk om maken. Een maaltijd meer of minder maakt geen zak uit. Vind wel dat je erg veel eiwitten eet. Je gewicht is vrij hoog dus dat zal wel de oorzaak zijn van je hoge eiwitten. Is je gewicht zo hoog door het hoge vetpercentage of ben je gewoon een bonk spier? Dat maakt natuurlijk nogal uit.

Verder heb ik eigenlijk niets te klagen.
          The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Kun je dat niet schatten? 10-20-30-40%
            Vind het n mooi gewicht maar net wat schOOm al zegt, is dat geheel aan hoe sta je ervoor...

Comment

Originally posted by sch00m View Post
              Ga je 2x per dag kipfilet bakken? Dat gat zou ik me niet zo druk om maken. Een maaltijd meer of minder maakt geen zak uit. Vind wel dat je erg veel eiwitten eet. Je gewicht is vrij hoog dus dat zal wel de oorzaak zijn van je hoge eiwitten. Is je gewicht zo hoog door het hoge vetpercentage of ben je gewoon een bonk spier? Dat maakt natuurlijk nogal uit.

Verder heb ik eigenlijk niets te klagen.
              Ja ik heb geen problemen met het 2x bakken van kipfilet haha. Klopt, zit idd vrij hoog in de eiwitten, wilde 2,5-3 gr per kg lichaamsgewicht aanhouden, vandaar. Was ik maar 1 bonk spier hehe, voordat ik begon met trainen woog ik al vrij veel. Dus had beter kunnen beginnen met cutten toen, maar heb eigenlijk sindsdien vooral meer massa erbij gepakt. Dus ben zeker geen bonk spier (maar wie weet komt dat ooit nog wel), maar heb al wel wat massa op m'n frame zitten

Originally posted by Knulletje View Post
              Kun je dat niet schatten? 10-20-30-40%
              Vind het n mooi gewicht maar net wat schOOm al zegt, is dat geheel aan hoe sta je ervoor...
              Kan het natuurlijk wel een beetje schatten, denk dat het tussen de 20 en 25% zit, daarom wil ik er nu een stevige cut tegenaan gooien.
              Can squats cure cancer?

Comment

ik denk dat je gerust wat omlaag kan in koolhydraten. 3000 kcal in cut vind ik persoonlijk wat veel in jouw geval. je geeft namelijk zelf al aan wel hoog te zitten met vet% en vet gebruikt niet veel energie. (misschien zelfs geen, dat weet ik niet). ook ben je niet heel lang etc. dus ik zou naar 160 gram koolhydraten gaan ofzo. eiwitten 250 gram pakken. nu is inderdaad wel heel erg veel. ben benieuwd op hoeveel kcal je dan zit als je dit invoert.

btw,
                hoe kom je eigenlijk op die 3000 kcal? pure gok of echt gebaseerd op dat je onderhoud op 3500 ligt? dan heb ik natuurlijk niets gezegd!

Comment

Als je vetpercentage zo hoog is zou ik toch vetvrije massa aanhouden als uitgangspunt voor je berekeningen. Vet verbruikt geen energie. Hooguit dat je 't moet meeslepen maar dat is marginaal. Zou ook wat zakken in eiwitten. Koolhydraten zou ik niets aan veranderen. Bereken eerst maar eens je onderhoud opnieuw aan de hand van je vetvrije massa.
                  The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Thanks voor de replys!

Originally posted by Viking18 View Post
                    btw,
                    hoe kom je eigenlijk op die 3000 kcal? pure gok of echt gebaseerd op dat je onderhoud op 3500 ligt? dan heb ik natuurlijk niets gezegd!
                    Yes, had berekend dat onderhoud rond de 3500 zou liggen, 500 er afgehaald en dan kom ik op 3000 uit idd.

Originally posted by sch00m View Post
                    Als je vetpercentage zo hoog is zou ik toch vetvrije massa aanhouden als uitgangspunt voor je berekeningen. Vet verbruikt geen energie. Hooguit dat je 't moet meeslepen maar dat is marginaal. Zou ook wat zakken in eiwitten. Koolhydraten zou ik niets aan veranderen. Bereken eerst maar eens je onderhoud opnieuw aan de hand van je vetvrije massa.
                    Oke, gaan we doen, moet ik toch eerst m'n vetpercentage even goed laten meten ergens. Had al eerder gekeken waar ik dit kon laten doen, maar was er niet veel wijzer van geworden. Kon daarom ook, omdat ik m'n vvm niet wist, niet daarvan uitgaan.

Zakken in de eiwitten en dus totaal minder kcal binnenkrijgen?
                    Can squats cure cancer?

Comment

Eerst beter berekenen wat je behoefte is aan de hand van je vvm. Je kan natuurlijk zelf ook voelen wat ongeveer je behoefte is door te ervaren wat een bepaald aantal kcal met je doet natuurlijk. Berekenen is natuurlijk minder exact maar wel sneller en dan kan je daar op verder borduren. Dus zeg dat je 20% hebt.. tel je dat van je totale gewicht af en gebruik je dat om je behoefte te berekenen. Je zult toch altijd moeten fine-tunen, maar daar kun je beginnen.
                      The Sky Ain't The Limit

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X