Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
Wwee dagen na elkaar exact zelfde training lijkt me geen sterk plan. Ben zelf geen expert maar denk dat ze je een splitschema gaan adviseren bvb ene dag benen borst biceps en andere dag schouders rug triceps.
zondag kan ik helaas niet trainen, de sportschool is gesloten, en ik ben voor het concept zondag rustdag. Dus zondag doe ik lekker helemaal niets. Ik zal men schema aanpassen naar een split variant. Nu nog uitzoeken welke spiergroepen ik best in dezelfde training doe
als je fullbody wil doen, doe dan niet 2 dagen achter elkaar. das echt dikke onzin. waarom niet Maandag en donderdag fullbody zoals je nu doet.
dus dinsdag als rustdag ipv de donderdag. en dan zit je qua trainingsdagen iig al goed. je fullbody schema is echt nog troep, maar ik nu niet echt uitgebreid reageren, want zit op me werk.
hint: teveel oefeningen en teveel setjes. +-25 werksetjes is ideaal voor fullbody. 2 oefeningen bij borst eruit, 2 bij schouders eruit, en je zit in de goede richting.
- bij rug doe je vooral alleen oefeningen voor onderrug, maar niets voor de rest. ik zou deadlift + chinup of lat pulldown naar borst + een barbell row ofzo doen.
zoiets als dit:
Borst: bench press10/8/6, low incline dumbell press10/8, Rug: romanian deadlift 6/6/6, lateral pulldown 8/8/8, seated/barbell row8/8, Benen: squat10/10/10, step forward squat (lunge)10/10, Abb: shanging leg raise 8/8/8, Schouders: military press10/10/8, shrugs10/10, er is nog plaats voor verbeteringen, maar dit is wat ik nu even snel kon opzetten voor je.
tabel is niet netjes overgenomen hoop dat het nog te ontcijferen is. je zit nu dan totaal op 26 setjes wat wel ok is.
Ik had ondertussen al men schema een beetje aangepast met de hulp van een ander forumlid. Hij raade me aan om men schema nog verder op te splitten
zodat de workload per workout fel verminderd wordt.
ma: borst-schouders
di: benen-rug
woe: arm-buik
do + vrij + za : kickbox
zo rust
Het kan zijn dat ik nog wat moet zakken in de reps?
ma: borst-schouders
di: benen-rug
woe: arm-buik
do + vrij + za : kickbox
zo rust
ik mag hopen dat het forumlid je niet die indeling heeft aanbevolen. snap ook niet waarom je 3 dagen achter elkaar kickboxen doet. Is net zo slim als 3 dagen achter elkaar dezelfde spieren met kracht training te doen.
Ook zou ik niet gaan trainen als een fitnesser, bodybuilder etc als je nog een explosieve atletische sport doet zoals vechtsport, voetbal, tennis of andere shizzle. Heeft totaal geen overdracht. Pak een west side barbel schema en gebruik dat met de dagen die ze vermelden.
En dan doe je de kickbox trainingen op de dagen dat je GEEN max effort training hebt. En verspreid die trainingen ook over de week met 1 dag rust er tussen.
Heel handig schema, het enige probleem is dat er ook in het weekend moet getraind word. Mijn fitness is gesloten in het weekend en thuis beschik ik niet over gewichten en barbell's
Heel handig schema, het enige probleem is dat er ook in het weekend moet getraind word. Mijn fitness is gesloten in het weekend en thuis beschik ik niet over gewichten en barbell's
Je hebt het over de zondag dus.
Ik ga ervan uit dat de gym op zaterdag wel open is dus dan kan het toch gewoon dag 1 op maandag ipv zondag en dan gewoon alle dagen 1 dag opschuiven.
Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.
het schema, met de dagverdeling die ik je aanraade, is ideaal in jouw situatie. wat je verder gaat doen moet je zelf weten
behalve dat het in combinatie met zijn sport weer nutteloos is. Maar dat vergeet je voor het gemak even denkend dat mensen die kracht sport als ondersteuning hebben nog steeds hetzelfde moeten trainen als fitnessers en zo. Daarom begeleid ik mensen en jij niet.
Als ik zeg weekend bedoel ik za en zondag. De vechtsportschool waar ik ga geeft taibokslessen vanaf woe to za, dus di & ma niet.
Dat westside barbell schema ziet er heel goed uit maar past spijtig genoeg niet bij de beschikbare tijdsindelingen die ik heb. Ik zou toch minimum 2 maal per week gaan boksen. Dit is zeker zaterdag en nog een andere dag in de week.
dat wil dus zeggen dat ik ma, di zeker vrij heb om te trainen. woe, do en vrij ook aan de hand van de 2de taibokstraining.
Het probleem is een goede balans vinden tussen training en rust want zoals Falstyr al zei, het is niet aangeraden om 3 dagen na elkaar te trainen.
zoals eerder al gezegd: zorg ervoor dat je een uur voor je training een maaltijd eet met veel complexe koolhydraten, bijvoorbeeld een bord pasta. Dit zorgt ervoor dat je voldoende energie hebt tijdens je training.
Benen trainen hoeft niet in Spanje, daar voetballen ze allemaal
Ik zal dat zeker doen, maar ik moet mijn voedingsschema eerst nog aanpassen. Ik ben momenteel op een anabolic diet voedingsschema waar ik toch al serieus wat vetpercentage mee heb verloren, zo'n 10 procent. Dat houd dus ook in dat ik dagelijks ongeveer 30 - 40 g koolhydraten eet. Het eerste wat ik op punt wil hebben is een goed trainingsschema waar ik mijn voeding kan op baseren. Eventueel met een carb cycle mechanisme
behalve dat het in combinatie met zijn sport weer nutteloos is. Maar dat vergeet je voor het gemak even denkend dat mensen die kracht sport als ondersteuning hebben nog steeds hetzelfde moeten trainen als fitnessers en zo. Daarom begeleid ik mensen en jij niet.
hmm dat zie je verkeerd, ik begeleid ook mensen. ik werk namelijk al sinds augustus in een sportschool/fitnessclub. Het voordeel is dat ik geen mensen heb die fitnessen als ondersteuning van een andere sport, want dan zou ik ze sportspecifiek laten trainen.
de topicstarter gaf nergens aan dat hij geen doelen heeft mbt krachtsport, en dat dit als ondersteuning was van zijn andere sporten.
More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
mijn korte termijn doel is het verlagen van mjin vetpercentage onder de 10%, zodat ik daarna een goede basis heb om spieren te kweken. mijn lange termijn doel is het hebben van een gespierd lichaam. Het boksen doe ik nog maar een kleine maand en ik doe dit eerder als een manier om extra lichaamsbeweging te hebben om zo meer kcal te verbranden. En ook omdat ik altijd al gevechtsport wou doen maar nooit de kans daartoe had.
A Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...
White labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...
Gary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....
Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
Comment