Veel afvallen/vet verliezen, welke verhouding?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Veel afvallen/vet verliezen, welke verhouding?

Ik heb al veel gelezen her en der, maar een ding is me niet helemaal duidelijk.. De een zegt, je moet veel KT doen zodat je vetverbranding omhoog gaat, de ander zegt veel cardio om vet te verbranden.. Ik begrijp dus dat een combi van beide het beste is..

Ik moet veel vet kwijt (36% BF ) Momenteel doe ik eerst KT (zwaar) en daarna +- half uur cardio, ik merk alleen dat ik geen BF kwijtraak.. Eten houd ik bij in een schema en eet nog steeds ver onder mijn behoefte door jaren lijnen..

Eten moet ik dus langzaam opbouwen, anders groei ik alsnog dicht.

Maar in welke verhouding kan ik dus beter gaan trainen qua cardio en kracht?

Originally posted by Sydney View Post
    Ik heb al veel gelezen her en der, maar een ding is me niet helemaal duidelijk.. De een zegt, je moet veel KT doen zodat je vetverbranding omhoog gaat, de ander zegt veel cardio om vet te verbranden.. Ik begrijp dus dat een combi van beide het beste is..

Ik moet veel vet kwijt (36% BF ) Momenteel doe ik eerst KT (zwaar) en daarna +- half uur cardio, ik merk alleen dat ik geen BF kwijtraak.. Eten houd ik bij in een schema en eet nog steeds ver onder mijn behoefte door jaren lijnen..

Eten moet ik dus langzaam opbouwen, anders groei ik alsnog dicht.

Maar in welke verhouding kan ik dus beter gaan trainen qua cardio en kracht?
    meld je aan bij de sportschool!

Comment

Je dieet is het allerbelangrijkste. Bepaal je behoefte en eet hier 200-500kcal onder. Ook krachttraining is essentieel, hiermee probeer je zoveel mogelijk spiermassa te behouden tijdens een dieet. Cardio kan, maar hoeft niet.

Voor meer details: zomersticky lezen
      @ ketIF

Comment

Originally posted by gentjuh View Post
        meld je aan bij de sportschool!
        Momenteel doe ik eerst KT (zwaar) en daarna +- half uur cardio, ik merk alleen dat ik geen BF kwijtraak..

Goed lezen is ook een vak..

Comment

Originally posted by Brambo19 View Post
          Je dieet is het allerbelangrijkste. Bepaal je behoefte en eet hier 200-500kcal onder. Ook krachttraining is essentieel, hiermee probeer je zoveel mogelijk spiermassa te behouden tijdens een dieet. Cardio kan, maar hoeft niet.

Voor meer details: zomersticky lezen
          Zoals ik dus al schrijf eet ik nu nog ver onder mijn behoefte, omdat dus mijn metabolisme door jaren lijnen op zijn gat ligt blijkbaar..
          Alleen KT val ik dus niet door af, ik merk tenminste geen verandering terwijl ik al 6 weken bezig ben..
          Vandaar dus mijn vraag in welke verhouding ik cardio en KT zou kunnen doen..

Comment

post hier je voedingsschema eens, op die manier kunnen we zien wat je eet en wat je product keuze is.
            als je nu heel erg weinig eet door een dieet die je hebt gevolgd. is de kans groot dat je gewoon 500 kcal onder behoefte moet gaan eten. dit stimuleert de stofwisseling.. maar dit heeft allemaal geen zin als je verkeerde producten kiest.

Comment

EDIT: dubbele post

Comment

Originally posted by Xomgeek View Post
                post hier je voedingsschema eens, op die manier kunnen we zien wat je eet en wat je product keuze is.
                als je nu heel erg weinig eet door een dieet die je hebt gevolgd. is de kans groot dat je gewoon 500 kcal onder behoefte moet gaan eten. dit stimuleert de stofwisseling.. maar dit heeft allemaal geen zin als je verkeerde producten kiest.
                Ontbijt: Magere melk met brinta (250 ml)
                Tussendoor: 2 volkorenbrood met kipfilet/magere ham/20+ kaas
                Lunch: 2 volkorenbrood met pindakaas en een banaan oid
                Tussendoor: 2 volkorenbrood met magere ham en 2 gebakken of gekookt ei
                Avondeten: Aardappelen/groente (200 gr)/vlees (rund of vis)
                Tussendoor: 250 ml magere kwark

Drinken: 2 liter water over de dag heen

Sporten doe ik hier ergens tussenin, maar mijn leven is nogal onregelmatig, dus dat wisselt nogal..

Dit schema zit op +- 1600 Kcal met k/e/v verhouding 50/30/20
                Mijn behoefte is 2500 Kcal, 15 tot 20% eraf is 2000/2100 Kcal

Comment

Tel de kcal van wat je nu normaal eet op. Elke week voeg je hier 100-200kcal bij tot je stofwisseling weer op een normaal niveau komt. Zal redelijk lang duren maar ik denk dat er niet echt een andere oplossing is.

Hierbij doe je sowieso krachttraining en van cardio blijf je beter weg voorlopig.
                  @ ketIF

Comment

Originally posted by Brambo19 View Post
                    Tel de kcal van wat je nu normaal eet op. Elke week voeg je hier 100-200kcal bij tot je stofwisseling weer op een normaal niveau komt. Zal redelijk lang duren maar ik denk dat er niet echt een andere oplossing is.

Hierbij doe je sowieso krachttraining en van cardio blijf je beter weg voorlopig.
                    Oke, maar waarom dan geen cardio? Cardio schroeft toch ook je metabolisme op?

Comment

je moet gewoon een maandje op behoefte eten om je stofwissel te herstellen. je zal dan wel wat aankomen. so be it daar moet je doorheen bijten. daarna 500 kcal onder je behoefte om af te vallen.

zo elke 6-8 weken weer terug 2 weken lang op behoefte om je stofwissel te herstellen. je hebt een lange weg te gaan, maar komt wel goed hoor. ikzelf had ook vet% van 35+ en tik nu de 14 aan.

luister maar gewoon naar wat ze hier zeggen, dan komt het uiteindelijk goed.
                      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Dit schema zit op +- 1600 Kcal met k/e/v verhouding 50/30/20
                        Mijn behoefte is 2500 Kcal, 15 tot 20% eraf is 2000/2100 Kcal
                        Dus je eet 900 kcal onder je behoefte? Dat vind ik vrij veel, als je ziet dat meestal geadviseerd wordt om niet meer dan 500 kcal boven of onder je behoefte te zitten. Zou het kunnen zijn dat hierdoor je stofwisseling niet op gang komt?

Bovendien, als je wilt cutten zou ik niet 50% van m'n kcals uit koolhydraten halen. Daar zou ik wat op bezuinigen en meer vetten en eiwitten eten. De energie die je niet krijgt doordat je minder koolhydraten eet kan je mooi compenseren met lichaamsvet waar je graag wat minder van wilt hebben.
                        Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Je hebt gewoon veel te lang ver onder je behoefte gegeten, zodat nu alles stil ligt.
                          Je zal het weer moeten opstarten, door normaal op behoefte te eten voor een poosje.
                          Het heet behoefte, omdat je lichaam dat eigenlijk nodig heeft om goed te kunnen functioneren.
                          Eet je te lang eronder zoals jij nu hebt gedaan, stopt het hele proces.
                          Er zal weinig anders opzitten.
                          Daarna ga je niet meer zo laag, maar gewoon 500kcal onder je behoefte.
                          Dat blijf je herhalen tot je bent waar je wezen wilt.
                          Ik denk dat het weer snel opgang zal komen.
                          Ga je dan weer zo laag, heb je het probleem ook zo weer terug.

Comment

Oke, dus dan ga ik nu in 1 klap meer eten, maar ik wil toch echt niet nog meer aankomen.. Zoiezo weet ik niet hoe ik dat weg moet krijgen, vind het nu al zoveel.. Daarom was ik het ook wat langzamer aan het opbouwen (het was altijd nog minder namelijk)

En wat dan qua sport? Nog steeds meer KT dan cardio?

Comment

Oke, dus dan ga ik nu in 1 klap meer eten, maar ik wil toch echt niet nog meer aankomen.. Zoiezo weet ik niet hoe ik dat weg moet krijgen, vind het nu al zoveel.. Daarom was ik het ook wat langzamer aan het opbouwen (het was altijd nog minder namelijk)

En wat dan qua sport? Nog steeds meer KT dan cardio?
                              Lees goed wat er word gezegd over het herstellen van je stofwisseling. als je continu te weinig eet komt je lichaam "stil" te staan wat volgens mij allang gebeurd is. je zal echt meer moeten eten om je lichaam weer aan het verbranden te krijgen. Verkijk je niet op het feit dat meer eten dikker maakt. dat is slechts een fabeltje mits je natuurlijk niet royaal over je onderhoud gaat.

36% Bf is best veel. Denk aan je gezondheid! gewoon ff meer eten 2 wk en dan weer onderhoud of cutten. Maar zo blijven eten wat je nu doet levert echt niets op.

Je vraag op KT of cardio: Kt zorgt voor spiermassa mits je goed eet. Wat je dus nu niet doet. Maar ervan uitgaande dat je bereidt bent om goed te eten bouw je dus spiermassa op. Spiermassa in rust verbranden Kcal. Met cardio bouw je hoogstens je conditie op. Maar spiermassa minimaal.

Dus wat wil je nou zelf? even iets aankomen maar spieren gaan ontwikkelen die vet voor je gaan verbranden zonder dat je wat doet of cardio doen, te weinig eten en spieren verbranden?

You do the math!
                              Last edited by The Phoenix; 15-02-2010, 18:42.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X