Afvallen doe ik het goed?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Afvallen doe ik het goed?

Hey, ik ben 22 jaar en stukadoor. Ik weeg 94 kilo en ben 1.84 meter. Ik voetbal op zaterdag en fitness 2 a 3 keer per week. Daar doe ik 40 minuten op de crosstrainer en heb ik volgens het apparaat rond de 600 callorieen verbrand. Ook doe ik nog wat oefeningen op van die apparaten.
    Afgelopen Juli woog ik nog ongeveer 102 kilo. Toen deed ik ook nog kantoorwerk.
    Nu wat ik eet per week:
    S'ochtends:
    1 broodje met vleeswaren ( vaak runderrookvlees)
    glas melk

Half 10:
    1 broodje met vleeswaren

Half 1:
    Twee broodjes met vleeswaren

4 uur:
    Twee koekjes en een manderijn

Avond eten:
    Aardappelen, groente, vlees soms spagetti of rijst met groente

Later op de avond:
    Een koekje of stuk chocola

Overdags drink ik anderhalf liter siroop. Thuis wel is water of cola light

Zaterdag:
    Om 12 uur:
    2 broodjes

Rond 4 uur:
    broodje kroket

Rond 7 uur:
    pizza of patat

Zondag:
    Rond 1 uur:
    twee broodjes

Rond 6 uur:
    normaal warm eten
    Tussendoor wel is chips

In het weekend drink ik aardig wat bier, meestal zo rond de 40 glazen per weekend. Ook is het eten erg afwisselend en wisselende tijden.

Nu heb ik net hier gekeken Bereken hier je dagelijkse energiebehoefte/balans en daar zie ik dat ik 3824 calorieen per dag nodig heb( stukadoren is zware arbeid toch?) volgens mij haal ik dat bij lange na niet.
    Heeft iemand tips? Want nu blijf ik al heel lang op hetzelfde gewicht zitten en nog minder eten werkt denk niet.

Welkom!

Dat dit geen eten is dat hoeven we natuurlijk niet te vertellen. Met deze levenstijl kan ik goed begrijpen dat je het moeilijk vind om je doelen te behalen. Ik zou zeggen ga eens wat beter eten, maak een voedingschema en stop met dat zuipen.

Die calculator is niet meer dan een richtlijn. Uiteindelijk kan je vanuit daar verder bouwen. Vaak verschilt het ook veel van de berekening.

Edit: Lees de zomersticky en ga krachttraining doen ipv tijdverspillen op de crosstrainer.
    The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by stukput View Post
      Hey, ik ben 22 jaar en stukadoor. Ik weeg 94 kilo en ben 1.84 meter. Ik voetbal op zaterdag en fitness 2 a 3 keer per week. Daar doe ik 40 minuten op de crosstrainer en heb ik volgens het apparaat rond de 600 callorieen verbrand. Ook doe ik nog wat oefeningen op van die apparaten.
      Afgelopen Juli woog ik nog ongeveer 102 kilo. Toen deed ik ook nog kantoorwerk.
      Nu wat ik eet per week:
      S'ochtends:
      1 broodje met vleeswaren ( vaak runderrookvlees)
      glas melk

Half 10:
      1 broodje met vleeswaren

Half 1:
      Twee broodjes met vleeswaren

4 uur:
      Twee koekjes en een manderijn

Avond eten:
      Aardappelen, groente, vlees soms spagetti of rijst met groente

Later op de avond:
      Een koekje of stuk chocola

Overdags drink ik anderhalf liter siroop. Thuis wel is water of cola light

Zaterdag:
      Om 12 uur:
      2 broodjes

Rond 4 uur:
      broodje kroket

Rond 7 uur:
      pizza of patat

Zondag:
      Rond 1 uur:
      twee broodjes

Rond 6 uur:
      normaal warm eten
      Tussendoor wel is chips

In het weekend drink ik aardig wat bier, meestal zo rond de 40 glazen per weekend. Ook is het eten erg afwisselend en wisselende tijden.

Nu heb ik net hier gekeken Bereken hier je dagelijkse energiebehoefte/balans en daar zie ik dat ik 3824 calorieen per dag nodig heb( stukadoren is zware arbeid toch?) volgens mij haal ik dat bij lange na niet.
      Heeft iemand tips? Want nu blijf ik al heel lang op hetzelfde gewicht zitten en nog minder eten werkt denk niet.
      Een tip? houdt op met rotzooi eten. Maak een voedingsschema als je serieus wil afvallen. Afvallen is weten wat je binnen krijgt. Afvallen is ook geen alcohol meer drinken en chocolade en al dat troep is ook niks (suikers eruit gooien).

Comment

Shit, af en toe vraag ik me wel eens af of die mensen serieus reacties plaatsen hier.
        Patat kroket koekjes chips. Kom op zeg.
        Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
        Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by sch00m View Post
          Welkom!

Dat dit geen eten is dat hoeven we natuurlijk niet te vertellen. Met deze levenstijl kan ik goed begrijpen dat je het moeilijk vind om je doelen te behalen. Ik zou zeggen ga eens wat beter eten, maak een voedingschema en stop met dat zuipen.

Die calculator is niet meer dan een richtlijn. Uiteindelijk kan je vanuit daar verder bouwen. Vaak verschilt het ook veel van de berekening.

Edit: Lees de zomersticky en ga krachttraining doen ipv tijdverspillen op de crosstrainer.
          Behalve het weekend en het bier eet ik wel gezond toch? Maar ik eet denk wel te weinig als ik op die site kijk. Moet ik dan veel meer gaan eten. Kga nu ff die zomersticky bekijken. En waarom krachttraining doen?

Comment

Behalve het weekend en het bier eet ik wel gezond toch? Maar ik eet denk wel te weinig als ik op die site kijk. Moet ik dan veel meer gaan eten. Kga nu ff die zomersticky bekijken. En waarom krachttraining doen?
            Ten eersten eet je veel te weinig. Dus nee, je eet niet gezond. Gezond eten is niet alleen dat je gezonde dingen eten, maar ook dat je voldoende eet. Voor het cutten (afvallen) moet je niet meer dan 500 kcal onder je behoefte gaan zitten. Alles lager dan dat werkt averechts.

En dat behalve in het weekend en al dat bier, dat is nou juist wat je de das om doet. Je moet alcohol laten staan en je niet flink volzuipen en volvreten met rotzooi, zeker niet in de cut. Als je het echt moeilijk vind kun je wel een cheatmeal invoegen of één dag in de week even weer op onderhoud eten. Een patatje bijvoorbeeld kun je liever niet nemen, maar één keer per week moet nog wel kunnen, mocht je het echt niet kunnen weerstaan. Maar afvallen vereist discipline en het omgooien van je eetgewoontes.

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
              Ten eersten eet je veel te weinig. Dus nee, je eet niet gezond. Gezond eten is niet alleen dat je gezonde dingen eten, maar ook dat je voldoende eet. Voor het cutten (afvallen) moet je niet meer dan 500 kcal onder je behoefte gaan zitten. Alles lager dan dat werkt averechts.

En dat behalve in het weekend en al dat bier, dat is nou juist wat je de das om doet. Je moet alcohol laten staan en je niet flink volzuipen en volvreten met rotzooi, zeker niet in de cut. Als je het echt moeilijk vind kun je wel een cheatmeal invoegen of één dag in de week even weer op onderhoud eten. Een patatje bijvoorbeeld kun je liever niet nemen, maar één keer per week moet nog wel kunnen, mocht je het echt niet kunnen weerstaan. Maar afvallen vereist discipline en het omgooien van je eetgewoontes.
              Kan jij schatten hoeveel callorieen ik nu eet? Maar misschien moet ik dus wel 3x zoveel eten? Kom ik dan niet aan?

Comment

En waarom krachttraining doen?
                Waarom cardio?......

Enneh....40 bier?? , Pizza, patat, 1,5 liter siroop, broodje kroket???

Of je het wel goed doet??.........

Is het uberhaüpt wel een goed idee om te ademen??

the end.
                .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                There is no failure except in no longer trying

Comment

Wat een bout topic! Leer zelf eerst maar een uit te rekeken hoeveel Kcalorien er in K/E/V zitten alvorens te vragen of iemand dat kan doen voor je.

ten tweede eet je alleen maar troep. Maar dat hebben anderen ook al gezegd.

Als je niet eens weet waarom je beter KT kan gaan doen dan moet je snel beginnen met lezen hier.

Off-topic: waarom komen er altijd mensen hier op het forum die dit soort vragen stellen. Kennis moet je opdoen en niet cadeau krijgen.

Ik stop met schrijven nu want kan er echt pist om worden.

Comment

volgens mij meent stukput het niet eens en plaatst hij dit voor de lol...

dat is mijn mening....
                    Make it happen, shock everyone!

Comment

Ik geloof ook niet dat het een serieuze topic is.
                      Kijkend naar wat hij naar binnen slaat aan rotzooi, denk ik dat het een grapje is geweest.

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
                        Ik geloof ook niet dat het een serieuze topic is.
                        Kijkend naar wat hij naar binnen slaat aan rotzooi, denk ik dat het een grapje is geweest.
                        En toch zou het me niet verbazen als het wel serieus is bedoeld. Hoe vaak raken mensen het spoor bijster? Als laatste redding gooien ze zichzelf uiteindelijk maar voor de leeuwen door op dit soort forums aan te melden.

Als het niet serieus was had hij wel meer gereageerd. Ik denk dat hij nu een beetje aan het afwachten is op wat voor reacties nog meer komen.

Als het wel zo is dan mogen we hem duidelijk gaan maken dat dit niet goed is wat hij nu doet.

Comment

Ga eerst zelf eens uitrekenen hoeveel koolhydraten, vetten, eiwitten en kcal je eet en drinkt. Deze website zal je helpen: Snoopy's Calorieëntabel
                          Ik zie dat een glas bier niet genoemd wordt. Een glas bier bevat ongeveer 80 kcal (afhankelijk hoe groot dat glas is en hoeveel schuim je krijgt). Dus 40 glazen bier is ruim 3000 kcal.
                          Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
                            . Een glas bier bevat ongeveer 80 kcal ruim .
                            Maak daar maar gemiddeld ( 5% alc) 120 kcal van x 40= 4800 Kcal.

Een rose wijntje heeft 80Kcal.

Comment

Phoenix, bedankt. Toont weer eens hoe vaak ik bier drink....
                              Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X