ik wil van het jo jo effect af

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ik wil van het jo jo effect af

hallo ik ben mariana en ben 19 jaar.. Ik ben vorig jaar tien kilo afgevallen eigk eerst door gezond te eten daarna ging het mij te langzaam en ging ik ongezond afvallen.. met het nadeel dat ik de ziekte anorexia boulimia ben opgelopen.. door terapie ben ik weer op het rechte pad gekomen.. ben eerst van 55 naar 37 kilo afgevallen .. na terapie bijgekomen van 37 naar 45 nu weer naar 50 kilo in 4 5 maanden tijd... maar ik wil graag 45 kilo wegen omdaat ik mij er prettig bij voel en goed met mijn lichaam kan werken .. ik ben 1.52 .. ik weet niet meer hoe ik moet afvallen naar mijn 45 kilo.. ik wil het gezond en langzaam doen.. eigenlijk een dieet wat ik volhoud daar moet ik toch een voedingschema voor hebben ofniet? kan iemand mij er bij helpen misschien om die 5 kilo kwijt te raken maar dan ook voor blijven alvast bedankt..
    Mariana

Lees de zomersticky... daar staat in hoe het moet. Ik zou niet teveel op gewicht letten maar meer in de spiegel kijken .

Comment

eigenlijk zou je doel moeten zijn vetverlies, en niet enkel gewichtsverlies. ik weet zeker dat als jij 3 kilo erbij krijgt aan spiermassa, en 3 kilo vet verliest (en dus niet lichter wordt), dat je er stukken beter uitziet. gewicht is dus geen goede meetgraad.
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Maar hoe verlies je dan vet? is calorieen verbranden weer anders als vet verliezen,,,
        ik doe aan fitnis maar ik doe altijd maar drie keer in de week op de loopband lopen.. en dat dan een uurtje met de zwaarte 15 en snelheid 5.5 dat dan drie keer in de week.. maar val nog niks af...

Comment

zoals hier boven moet je vet/spieren onderscheiden van elkaar.
          3kg spiermassa erbij met 2kg vetmassa eraf staat op de weegschaal 1kg in de + maar als je in de spiegel kijkt ziet het een stuk beter uit.

ik kijk niet al te veel naar de spiegel en dit geef ik bij de meeste mensen ook aan dat ze in de spiegel moeten kijken en niet zo'n stomme weegschaal met vet% berekeningen.

zomersticky's lezen en je kan dan aan de slag met je eigen schema te maken, die kan je dus maken hoe jij het gaat halen wij kunnen niet iets maken voor je waar je je niet aan kan houden.

suc6!
          Calisthenics / Street workout

Comment

http://forum.bodynet.nl/algemeen/333...er-sticky.html

Als ik jouw was zou ik niet -500 kcals doen maar +300 ofzo.

Comment

Originally posted by kleintje-90 View Post
              Maar hoe verlies je dan vet? is calorieen verbranden weer anders als vet verliezen,,,
              ik doe aan fitnis maar ik doe altijd maar drie keer in de week op de loopband lopen.. en dat dan een uurtje met de zwaarte 15 en snelheid 5.5 dat dan drie keer in de week.. maar val nog niks af...
              Als je toch op de fitness zit kan je net zo goed aan de gewichten daar, nee je word hier niet opeens arnold, ronnie of jay cutler van dit is voor vrouwen onmogelijk omdat ze te weinig testosteron hebben.

zou beginnen met het beginners schema van uit de sticky's

oowhja loopband verbrand je inderdaad meer calorieen dan tijdens je gewicht training MAAR LET OP na je training verbrand je vele malen meer met gewicht training dan een serie op de loopband dit heet naverbranding.

nog wat voordelen zijn dat je lichaam strakker word van gewicht training en gewoon sterker word, ditis toch prettig?
              en zo kan ik wel even door gaan maar zoals ik al in een ander topic aangaf ik moet naar bed!!!
              Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
                Als je toch op de fitness zit kan je net zo goed aan de gewichten daar, nee je word hier niet opeens arnold, ronnie of jay cutler van dit is voor vrouwen onmogelijk omdat ze te weinig testosteron hebben.

zou beginnen met het beginners schema van uit de sticky's

oowhja loopband verbrand je inderdaad meer calorieen dan tijdens je gewicht training MAAR LET OP na je training verbrand je vele malen meer met gewicht training dan een serie op de loopband dit heet naverbranding.

nog wat voordelen zijn dat je lichaam strakker word van gewicht training en gewoon sterker word, ditis toch prettig?
                en zo kan ik wel even door gaan maar zoals ik al in een ander topic aangaf ik moet naar bed!!!
                Snel naar bed!

Comment

Als jij van het jo-jo afwilt, moet je waarschijnlijk eerst je stofwisseling weer op gang krijgen. Hele grote kans dat die niet optimaal draait, gewoon omdat je te weinig gegeten hebt. Leren eten is een belangrijk iets, en misschien (in jouw geval) wel het moeilijkste. Net als krachttraining, dat voorkomt het jo-jo effect.
                  Zoals al gezegd, alle info die je nu eerst nodig hebt, staan in de stickies.

Comment

Ik zou inderdaad als ik jou was beginnen met krachttraining, om je lichaam goed in vorm te houden, dat met een goed voedingsschema zou je in een gezonde staat moeten houden. Heb effie gerekend en het doel dat jij stelt geeft je een bmi van ongeveer 19. Is dat je betrachting? Ik denk dat jij met 50 kilo wel goed zit, is natuurlijk lastig uit te leggen aan iemand die wil vermageren, maar ik denk niet dat jij moet vermageren maar je lichaam op verantwoorde wijze moet herwerken naar een gezond en sportief lichaam. Als je merkt dat je je beter in je vel gaat voelen met krachttraining HOOP ik voor jou dat je je idee van 45 kilo laat varen en genoegen stelt met 50 kilo die je nu hebt.
                    Groetjes en succes.

Comment

Deze week ben ik niet thuis ben dan bij een vriendin mer ga vanaf volgende week een half uurtje op de loopband en daarna wat krachtoefeningen..?
                      Ik heb gelezen dat magere kwark eten goed is.. waar is dat eigenlijk presies goed voor?
                      Want eet dat drie keer op een dag in kleine hoeveelheden..

Comment

Deze week ben ik niet thuis ben dan bij een vriendin mer ga vanaf volgende week een half uurtje op de loopband en daarna wat krachtoefeningen..?
                        Ik heb gelezen dat magere kwark eten goed is.. waar is dat eigenlijk presies goed voor?
                        Want eet dat drie keer op een dag in kleine hoeveelheden..
                        Krachttraining moet je voor de cardio doen anders zijn je spieren al op voor je met de gewichten gaat spelen.

Kwark is goed voor je omdat er veel eiwitten inzitten. Deze eiwitten zijn ook traag dus kan je ze het beste voor het slapen innemen. Op deze manier voorzie jij je spieren de hele nacht van voeding.

Comment

Oke.. maar je moet toch eerst eff opwarmen als je buikspieren gaat trainen anders krijg je tog spierpijn?
                          Kan iemand mij zeggen of dit een redelijk voedingschema is wat ik per dag eet,,?
                          Smorgens 7 uur 2 botherhammen met kalkoenfilet
                          10 uur een bakje magere kwark met een kiwi
                          12 uur 2 botherhammen met kalkoenpfilet
                          15.00 uur een appel
                          17.00 uur eten wat de pot schaft
                          19.00 bakje magere kwark met een kiwi
                          21.00 uur een appel..

Kan ik zo wat gewicht verliezen of blijf ik meer op gewicht?
                          Ik vind het heel moeilijk om een voedingschema op te stellen weet namelijk niet hoeveel calorieen en vetten enz heeft...

Comment

Oke.. maar je moet toch eerst eff opwarmen als je buikspieren gaat trainen anders krijg je tog spierpijn?
                            Kan iemand mij zeggen of dit een redelijk voedingschema is wat ik per dag eet,,?
                            Smorgens 7 uur 2 botherhammen met kalkoenfilet
                            10 uur een bakje magere kwark met een kiwi
                            12 uur 2 botherhammen met kalkoenpfilet
                            15.00 uur een appel
                            17.00 uur eten wat de pot schaft
                            19.00 bakje magere kwark met een kiwi
                            21.00 uur een appel..

Kan ik zo wat gewicht verliezen of blijf ik meer op gewicht?
                            Ik vind het heel moeilijk om een voedingschema op te stellen weet namelijk niet hoeveel calorieen en vetten enz heeft...
                            Opwarmen is heel goed. Maar een half uur op een loopband is wel erg veel. je mag rustig een half uur lopen maar doe het dan na de krachttraining. Als opwarmen is 10 min fietsen/lopen al prima.

Je voedingsschema moet je onderverdelen in eiwitten koolhydraten en vetten. dan de hoeveelheden uitrekenen. Zo kan ik niet zien hoeveel je binnenkrijgt.

Ik vind wel dat je heel weinig vet binnenkrijgt.

1 gram vet= 9 Kcal
                            1 gram koolhydraat=4Kcal
                            1 gram eiwit= 4Kcal

Comment

Het zou me verbazen als je meer dan 1000cal binnenkrijgt.

Hoeveel er in je voeding zit, staat wel op de verpakking.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X