Vetpercentage stagneert/stijgt :(

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vetpercentage stagneert/stijgt :(

Beste forumleden, 2 maand geleden had ik een vetpercentage van 15,3%. De maand daarna heb ik me opnieuw laten meten en had dan een vetpercentage van 15%. Door deze kleine daling (maar 0,3% normaal bijna 1 tot 1,5% per maand) dacht ik dat mijn metabolisme aan het vertragen was.
    Ik heb vervolgens mijn behoefte opnieuw berekend met het vetpercentage van 15% en kwam uit op een onderhoud van 3411 kcal. Ik heb de maand daarna gecut met een dagelijkse inname van 2600 kcal (ipv 2200 kcal). En mijn vetpercentage is vandaag gestegen naar 16%. De voorbije maand heb ik ook gebruik gemaakt van groene thee extracten en CLA, blijkbaar hielp dit niet veel

Wat kan ik het beste doen?

- Een mini bulk cycle van 2 weken inlassen om de boel weer op gang te
    brengen
    - ipv een 3 dagen split schema terug overschakelen naar een 3 dagen
    fullbody met telkens een dag rust tussen elke training
    - 30 minuten cardio inlassen na elke training
    - andere opties ... ?
    > vetpercentage : 19 %, > Gewicht : 114,5 kg, > Leeftijd : 22, > Lengte : 187 cm
    BP: 1x120 kg, SQ: 6x160 kg, DL: 1x190 kg, Still bulking

post je voedingsschema eens.
    Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.

Comment

Bij deze mijn voedingsschema en trainingsschema
      Attached Files
      > vetpercentage : 19 %, > Gewicht : 114,5 kg, > Leeftijd : 22, > Lengte : 187 cm

Comment

doe er wat cardio bij dan...
        Wanneer ze praten gaat het goed, wanneer ze haten gaat het beter.

Comment

Ik doe 2 maal taiboks per week, dat komt overeen met 2 maal 1,5u cardio want dit is redelijk intens. Daardoor dat ik de gewone cardio, het fietsen enzo heb laten vallen.

Comment

blijkbaar niet genoeg...
            Wanneer ze praten gaat het goed, wanneer ze haten gaat het beter.

Comment

King, meet je vet% op met een huidplooimeter. jij snapt wel wat ik bedoel.

Comment

Ik heb spijtig genoeg geen toegang tot een huidplooimeter, en zelf als ik er een koop moet je nog weten hoe je zo een ding moet gebruiken

Comment

1) De meting kan verkeerd zijn. Zie je al verandering in de spiegel? Ik heb ook geen huidplooimeter, maar ik meet elke week mn buikomtrek. Ook absoluut niet nauwkeurig maar als je vet kwijtgeraakt (of niet) weet je het wel.

2) Je voedingsschema is goed, eiwitten misschien wat aan de hoge kant wel. Wat ik meestal doe als het vetverlies wat mindert is wat cyclen. Op trainingsdagen verhoog je dan carbs en verlaag je vet, op niet trainingsdagen omgekeerd.

3) Heb je af en toe een refeed gedaan? Je zit best wel laag qua kcals... Kan wel maar dan is een refeed wel nodig.

4) Zoals je zelf zegt, een korte bulk.

Succes!
                  @ ketIF

Comment

Bedankt voor de goede raad.

Ik ga denk ik nu een korte bulk inlassen van 2 weken kan ik eens kijken hoe mijn lichaam reageert op bulk in combinatie met training. Daarna weer rustig beginnen cutten. Zal deze keer ook gebruik maken van universal animal cuts. En ook wat cardio er terug bijgooien.

Welke voedingsmiddelen raden julie me aan bij een bulk, heb nog nooit een bulk gedaan. Ik weet dat chocomelk na training goed is, een goed half litertje naar binnen werken

Comment

waarom die whey voor het slapen gaan? gewoon even benieuwd

groetjes

Comment

Ik snap eigenlijk niet wat nu precies je vraag is?
                        Owner of the Iron Playground.

Comment

waarom neem je whey voordat je naar bed gaat?

Comment

de enige reden dat ik whey neem voor het slapen is voor de smaak bij men kwark. Mijn vraag is hoe ik het beste omga met deze situatie. Mss is een korte ulk wel geen goed ide?

Comment

Meting is sowieso verkeerd op die machine, klopt echt van geen kant toen ik 17 % vet had heb ik voor de grap is met me trainingmaatje dat ding ( een tanita dat is zegmaar de professionele weegschaal) zo gemanipuleerd dat hij 10 % aangaf, als je water drinkt van te voren kan zo al 2 a 3% fluctueren .

Ik zou wel een weekje of 2 bulken en hoe zit het met je gewicht ? als dat daalt zit je zeker prima.

gr Janjaap

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X