Info nodig :)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Info nodig :)

Ik ben op zoek naar een degelijk loop- dieetschema voor af te vallen.
    Loop nu zo'n 20 km per week.
    Dit vanaf november 2009 ..
    Toen woog ik 82 kg en ben in ong 4 maanden vlot naar 73 kg gegaan.
    Nu zou ik graag wat professionele hulp willen want mijn ideale gewicht is (heb het horen zeggen) 68kg.
    Maar zoals jullie waarschijnlijk allemaal weten wegen de laatste loodjes het zwaarst
    Ook ben ik volop aan het dieten..
    Af en toe nog wel eens een goeie friet met een bicky maar dit gebeurt zelden
    Meestal brood, vis, aardappelen, groenten.. en niks anders drinken als water.
    Nu is mijn vraag zou het mogelijk zijn dit doel te bereiken voor de zomer
    Dus 5 kg afvallen in 1.5 maand ongeveer?
    Als ik elke dag 5 km loop en op mijn eten let , zou het te doen zijn denken jullie?
    Als iemand een beter idee heeft gelieve het mij te zeggen.. is meer dan welkom !
    4x per week loop ik zowieso dus misschien kunnen jullie hieruit een soort schema opmaken? Moet geen perfect schema zijn maar gewoon iets of wat dat ik tenminste weet wat ik doe

Alvast bedankt !
    groetjesssss
    Last edited by RunB_tchRun; 23-03-2010, 20:54.

Wat is een bicky?

Verder zou ik een degelijk krachttraining- en voedingsschema gaan volgen. Neem het trainingsschema uit de stickies (fullbody schema) en stel een voedingsschema op aan de hand van de zomersticky.
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

heb je het gevoel dat het afvallen op een plateutje is beland?

Comment

Lol @ pinada.. een bicky burger

En nee het is helemaal niet op een plateautje beland heb er genoeg van afgezien hoor !!
        In het begin kon ik amper 1 km lopen nu loop ik er vlot 5.. Zegt toch genoeg.

Comment

Stoppen met rennen. Voordat je metabolisme helemaal naar de klote is en je geen spieren meer over hebt. "Letten" op je eten heb je niks aan. Calorieen tellen is waar het om draait.

Ik ga er vanuit dat je veel spieren hebt verbrand tijdens je cardio sessies omdat je daar tegenover geen krachttraining doet en geen degelijk voedingschema hebt. Mijn advies is dan ook. Precies doen wat Pinada zegt.

Edit: Ik kan het natuurlijk mis hebben. Maar ik zou me niet blind staren op de weegschaal. Eerder vetpercentage meten en in de spiegel kijken. Als jij niet goed eet (te weinig) en je doet zo veel cardio dan zit het er dik in dat je erg veel vetvrije massa verliest.

Ik weet ook zeker dat je door middel van krachttraining en een eetschema veel meer resultaat zult ervaren.
          Last edited by Kevster; 23-03-2010, 21:03.
          The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by RunB_tchRun View Post
            Lol @ pinada.. een bicky burger

En nee het is helemaal niet op een plateautje beland heb er genoeg van afgezien hoor !!
            In het begin kon ik amper 1 km lopen nu loop ik er vlot 5.. Zegt toch genoeg.
            Dat zegt meer over je conditie dan over vetverlies. Maar als het allemaal zo goed gaat waarom dan proffesionele hulp?

Comment

Originally posted by The Phoenix View Post
              Dat zegt meer over je conditie dan over vetverlies. Maar als het allemaal zo goed gaat waarom dan proffesionele hulp?
              Ja dat is waar maar meer conditie meer vetverlies he.. zeker omdat ik zo aan het dieten ben.
              En de professionele hulp heb ik nodig zodat ik een soort van vast schema krijg omdat ik nu zomaar wat doe.
              En denk daardoor ook dat die laatste 5 kg zo moeilijk word ..

Comment

Ik ben op zoek naar een degelijk loop- dieetschema voor af te vallen.
                Loop nu zo'n 20 km per week.
                Dit vanaf november 2009 ..
                Ideaal om knieen en andere gewrichten op den duur naar de klote te helpen

Comment

Ideaal gewicht is iets van het voedingcentrum, dat hebben ze in het leven geroepen voor mensen zonder verstand die niet beter weten. Slaat in principe nergens op.
                  The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Ja dat is waar maar meer conditie meer vetverlies he.
                    ben ik niet helemaal mee eens! meer conditie zorg voor meer uithouding zodat je langer doorgaat maar uiteindelijk ook veel spiertjes zult inleveren. Jij moet hardlopen om vet te verbranden. Wist je dat als je spieren traint en dus groter worden dat ze zelfs in rust Kcal gaan verbranden?

Advies is dus om ook aan KT te gaan doen.

Comment

ben ik niet helemaal mee eens! meer conditie zorg voor meer uithouding zodat je langer doorgaat maar uiteindelijk ook veel spiertjes zult inleveren. Jij moet hardlopen om vet te verbranden. Wist je dat als je spieren traint en dus groter worden dat ze zelfs in rust Kcal gaan verbranden?

Advies is dus om ook aan KT te gaan doen.
                      Ja is wel waar langs een kant maar ooit doe ik 5km hardlopen.. dus tegen 10 12KM/H maar ooit is het ook dat ik jog zeg maar en dan kom ik wel aan de 10 km dus denk wel dat ik goed bezig ben..
                      En idd dat van kt heb ik ook erges gehoord maar durf nog niet te gaan
                      heb er pas een maandabbonement opzitte en had hierbij mijn biceps verrokken. Was denk ik 1.5 week bezig en had het al zitten..
                      Wou dus iets teveel
                      Kan zijn dat ik nu, na een week terug kan beginnen maar ga het er niet op riskeren met men werk enzo.
                      mja idd kt helpt daarbij hebbe ze mij ook verteld.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                        Ideaal om knieen en andere gewrichten op den duur naar de klote te helpen
                        ik ben 21 jaar? normaal moete men ledematen dat toch aankunne he
                        op 5 maand tijd.. 20 km per week..

Comment

Ik snap niet helaam wat je probeert te zeggen in het eerste deel van je post.

Maar met betrekking tot het trainen is het daarom belangrijk als je niet weet hoe je de oefeningen moet uitvoeren je daar als ze die hebben hulp vraagt.

Rustig beginnen en niet te zwaar. Lees de stickys maar eens allemaal rustig door dan gaat er een wereld voor je open.

edit: natuurlijk kunnen je ledematen dat aan maar dat heeft TIJD nodig en niet meteen als een gek aan de gewichten gaan hangen.

Comment

Ik snap niet helaam wat je probeert te zeggen in het eerste deel van je post.

Maar met betrekking tot het trainen is het daarom belangrijk als je niet weet hoe je de oefeningen moet uitvoeren je daar als ze die hebben hulp vraagt.

Rustig beginnen en niet te zwaar. Lees de stickys maar eens allemaal rustig door dan gaat er een wereld voor je open.
                            ok bedankt zal ik zeker doen!
                            kort samengevat, ik zoek een loopschema met het aantal cal etc ik verbrand.
                            Maar zal hier waarschijnlijk ook wel ergens op dit forum staan
                            Ik ga morgen eens fatsoenlijk in die sticky's kijken

Bedankt!

Comment

kort samengevat, ik zoek een loopschema met het aantal cal etc ik verbrand.
                              Maar zal hier waarschijnlijk ook wel ergens op dit forum staan
                              Bedankt!
                              Denk niet dat je deze gaat tegenkomen hier. je vind hier allerlei schemas maar niet (of er moet ergens iets ronddwalen) hardloopschemas.

Ik denk dat je dan meer kans maakt op een hardlopers gericht forum.

Kijk hier eens misschien vind je daar wat meer info. Onder andere technieken enz.

Kijk maar!

http://www.prorun.nl/index.aspx?ChapterID=1884
                              Last edited by The Phoenix; 23-03-2010, 21:25.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X