Afvallen en je lichaam sterker maken.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Afvallen en je lichaam sterker maken.

Hallo, eerste post zoals te zien is dus wil vooral melden dat ja er een hoop "amateurs-vragen" komen en ook ja, ik heb vele posts/stickes doorgelezen, internet doorzocht het hele gebeuren, maar er zijn nog wat vragen over en dingen die ik graag nog is wil dubbel-checken. Thanks als je de moeite neemt, zo niet, jammer voor mij!

Ik ben dus al een paar maanden bezig met afvallen en enigsinds met spieropbouw (Ja, ik zei dat in een zin). Nu is het afvallen mijn prioriteit, en doe ik alleen wat met gewichten (Heel erg weinig) als een beetje "onderhoud".

Ten eerste mijn gegevens;

Lengte: 190 Cm
    Gewicht: 82 KG
    Vetpercentage: 11%

Naar mijn weten is dit geen hoog vetpercentage, al heb ik toch nog steeds een klein buikje waar ik van af wil. Voor de rest ben ik vrij stevig gebouwd.

Wat ik doe;

Ten eerste probeer ik op mijn voeding te letten, al ben ik niet zeker hoe ik het goed doe. Ten eerste is mijn verbruik volgens verschillende meters ongeveer 2800 Kcal per dag. Nu lees ik op de ene site dat het goed is dat voor 2300 Kcal per dag te gaan, maar lees ik op deze site juist weer dat je bij cutten gewoon voor die 2800 gaat. (Beide uiteraard met goede producten, dus geen 2 zakken chipes etc.) Dus vraag nummer 1, wat moet mijn kcal inname zijn voor af te vallen?

De producten die ik veel eet zijn magere kwark (Heerlijk spul), tonijn, brood (Al niet zo veel, want met een hoop brood krijg je al snel veel Kcal binnen), fruit en aardappels in de avond. Zijn hier nog enige opmerkingen over?

Qua beweging wissel ik per dag af met hardlopen of fietsen en wat dingen met gewichten. Bijvoorbeeld maandag hardlopen, dinsdag wat met gewichten, woensdag weer hardlopen, donderdag gewichten, etc. Als ik hardloop loop ik zo ongeveer 45 minuten hard (Als ik fiets een uur), aangezien ik vernomen heb dat je na 20 minuten pas echt je vetreserves verbruikt. Qua gewichten doe ik 3 sets van 10 met me rechter en linker arm als bicep training, waarbij het bij de laastse sets net aan haalbaar is. Voor de rest druk ik dan nog wat op, 3 keer 25 en doe met wat gewichten nog is 3 keer 25 opdrukken van me borst. Probleem is wel dat ik hier weinig vooruitgang merk, ik doe op moment ook nog 500 kcal onder me standaard behoeften dus lijkt me dat ik tijdens deze periode ook geen groei kan verwachten.

Het is een lange post, en ik begrijp ook als je denkt "ja nee, daar ga ik niet aan beginnen", als je wel de moeite neemt bedankt. Elke gedachten/opmerking/feedback is welkom en bedankt!

p.s Ik ben dyslectisch, dus de D/T's zijn inderdaad een ramp

Aangezien ik de edit-knop zo snel niet kon vinden;

Kort samengevat is het probleem dat ik naar mijn kennis toch een mooi vetpercentage heb, maar dat ik toch nog een klein buikje heb. Mijn spieren (Wasbordje) zijn wel zichtbaar maar worden toch nog enigsinds bedekt, je ziet wel wat "dikkigs". Voor de rest weet ik niet precies wat ik met mijn voeding aanmoet.

Comment

Als je echt af wilt vallen zou ik toch een abbonnementje nemen bij een gym, cardio is leuk maar krachttraining zal je veel meer resultaat geven.

Niet te veel fruit eten en als je het eet doe dit zeker niet in de avond!
      Post je voedingschema eens? als je die hebt...

Ik vind trouwens dat je helemaal niet aan cutten moet denken met jouw gewicht en lengte en % maar dat is natuurlijk je eigen keus.

Succes alvast!

Comment

Ik eet inderdaag geen fruit in de avond, dus dat zit goed .
        Voor de rest is cutten een groot woord, ik wil gewoon van dat kleine beetje buikje af wat er nog zit zonder spiermassa te verliezen.

Op moment eet ik ongeveer 2200 Kcal per dag, maar ik weet niet of dat goed is en dat ik wel gewoon voor me volledige Kcal behoefte per dag moet gaan.
        Voorbeeld wat ik nu doe, met ongeveer de Kcal:

S'ochtends (Vakantie, heerlijk!) uurtje of 10: Magere kwark = 200
        Uurtje of half 12: 1/2 brood met 50/100 gram tonijn + appel. = 300 Kcal
        Uurtje of 2: Brood, neem graag ei hierbij of iets anders, ongeveer 400/500 Kcal
        Uurtje of 4: Iets van 250 Kcal, brood/fruit/kwark.
        Uurtje of half 7: Avondeten, aardappels + groente en vlees. Zou zeggen 800 Kcal.
        Uurtje of 10 nog is 250 gram kwark.

Natuurlijk wissel ik wel af met voeding, varieer ik wat meer. Maar dit geeft een idee, als ik dit zo terug lees zijn 't wel erg weinig Kcal. Maarja, moet ik nou 500 Kcal onder me dagelijkse behoefte zitten en daarbij veel sporten. Of me gewone Kcal behoeften vervullen en daarbij veel sporten?

Het grootste punt is eigenlijk toch wel echt dat ik echt aan de onderkant van me buik nog wat heb zitten, maar op de bovenkant juist wat "magertjes/uitgehongerd" overkom, en ik ben bang dat dit door spierverlies komt door te weinig Kcal innamen.

Ik ben ook van plan serieus aan spiermassa te werken als dat laatste stukje buik weg is, sportschool etc. Voor de rest begint over ongeveer 1 maand voor mij de voetbal weer, zo 6 uur voetbal verdeeld over 3 dagen, als dat nog belangrijk is.

Comment

Nog een vraag, hoe ongezond is bakken in een pan?
          Ei bijvoorbeeld, hoeveel Kcal/voedingswaarde komt erbij door in boter te bakken, zelfde geld voor vlees?

Comment

Originally posted by Probeer View Post
            Nog een vraag, hoe ongezond is bakken in een pan?
            Ei bijvoorbeeld, hoeveel Kcal/voedingswaarde komt erbij door in boter te bakken, zelfde geld voor vlees?
            ligt eraan wat voor boter je gebruikt he.

maja voor jou, sticky's lezen

Comment

Jij gaat er nu van uit dat je voor spiermassa opbouwen WEL naar de sportschool moet maar voor afvallen NIET?

Niet waar.
              Ga gewoon lid worden van een sportschool en train je hele lichaam.
              Die dumbel curls voor je biceps helpen geen flikker.

Dus mijn tip:
              Ga trainen in een gym ( hele lichaam) , veel samengestelde oefeningen ( d.w.z oefeningen waar je meerdere spiergroepen bij pakt).
              En wat betreft je voeding:
              3 tot 500 onder je behoefte eten.
              Veel eiwitten /vetten/ wat lager in koolhydraten.

De enige koolhydraten die je binnen zou moeten krijgen zijn complexe.

Groet

Comment

Je bent 1M90 en 82kg, en jij wilt afvallen :s, Ja onder dat laagje buikvet zitten wat abs, maar omdat deze niet getraint zijn, zijn ze kleiner, dus dan moet je zo laag gaan in gewicht voor deze uitkomen, en dan schiet er een potlood over met een sixpack en als je dat dan voor de meisjes doet, mja hoe zou je zelf als vrouw zijn?
                Ik zou zeggen maak een voedingsschema en trainingsschema en ga na de gym.
                The iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told you're a god or a total basterd. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black. It never freaks out on me, never runs.
                Welcome To The Brotherhood Of The Iron!

Comment

Originally posted by Probeer View Post
                  Voor de rest is cutten een groot woord, ik wil gewoon van dat kleine beetje buikje af wat er nog zit zonder spiermassa te verliezen.

Het grootste punt is eigenlijk toch wel echt dat ik echt aan de onderkant van me buik nog wat heb zitten, maar op de bovenkant juist wat "magertjes/uitgehongerd" overkom, en ik ben bang dat dit door spierverlies komt door te weinig Kcal innamen.

Ik ben ook van plan serieus aan spiermassa te werken als dat laatste stukje buik weg is, sportschool etc. Voor de rest begint over ongeveer 1 maand voor mij de voetbal weer, zo 6 uur voetbal verdeeld over 3 dagen, als dat nog belangrijk is.

ff wat knipwerk in de quote,
                  te laag in cal zitten kan idd tot gevolg hebben dat je spiermassa kwijt raakt en het steeds moeilijker wordt om het beetje vet kwijt te raken.

Je bent van plan om aan spiermassa te werken zodra het laatste beetje vet kwijt is.
                  Het is makkelijker om andersom te doen. Spiermassa kweken en daarbij of daarmee het teveel aan vet verbranden.

Voor spiermassa moet je sowieso op of boven onderhoud blijven.

Dus ik zeg, onmiddellijk naar de gym en lekker die spieren laten groeien.
                  Als de intensiteit dan hoog genoeg is zal je nog zat vetverbranden tijdens de trainingen.
                  Voldoende eiwitten en vetten innemen iig voor groei en herstel.

De eerste tijd, ivm je voetbal, vooral compounds doen en goed aan je core werken.

Zelf even verder zoeken vanaf hier en posten wat je gaat doen voor verdere tips.
                  1e Masters Superbody YBF 2011!
                  Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X