BF niet altijd betrouwbaar

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• BF niet altijd betrouwbaar

2 situaties en 2 verschillende uitslagen

vrouw
    25 jaar
    1.75
    65 kg
    Vetmassa 25 kg
    bf 38,5% (volgens de richtlijnen is dit te hoog, BMI is wel goed).

vrouw bouwt 15 kg pure spiermassa op, geen vetwinst of verlies
    25 jaar
    1.75
    80 kg
    vetmassa 25 kg
    bf 31,25% (BMI te hoog, vetpercentage is volgens de richtlijn goed).

Beetje extreme vergelijking, maar je kan je er flink op verkijken!

Bedoel je dan niet te zeggen dat de BMI niet betrouwbaar is ipv de BF?
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

In hele extreme situaties beidde niet, maar dat van BMI weten de meeste mensen wel. Ik dacht daar net ineens over na, ik stond er eigenlijk niet bij stil dat wanneer je spiermassa opbouwt automatisch je bf% naar beneden gaat en niet je vetmassa!

Comment

Ah zo bedoel je hem. Je hebt het dus niet over de vergelijking met het BMI, maar puur over je BF% zelf?
        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Katlyn View Post
          In hele extreme situaties beidde niet, maar dat van BMI weten de meeste mensen wel. Ik dacht daar net ineens over na, ik stond er eigenlijk niet bij stil dat wanneer je spiermassa opbouwt automatisch je bf% naar beneden gaat en niet je vetmassa!
          dit klopt ook niet volgens mij. Want iemand die gaat bulken en trainen zal ook veel spiermassa gaan gainen, terwijl die hoogstwaarschijnlijk ook in zn bf omhoog zal gaan.
          I don't eat steroids for breakfast, but thanx for asking

Comment

Weet je wat een veel leukere is, daar blijf ik altijd om lachen;
            als je in gewicht daalt en je bf gaat omhoog,......het grote jo-jo geheim in crash dieten dus.

Hetzelfde is omgekeerd dus aan wat je net schrijft.
            je VVM gaat omhoog, waardoor je bf% daalt, terwijl de massa aan vet hetzelfde blijft.
            Alleen dus procentueel vet t.o.v. VVM verandert.

Anyway goed dat je er een topic over start, toch nog zat mensen die er niet bij stil staan.
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by brainiac View Post
              dit klopt ook niet volgens mij. Want iemand die gaat bulken en trainen zal ook veel spiermassa gaan gainen, terwijl die hoogstwaarschijnlijk ook in zn bf omhoog zal gaan.
              klopt wel, was hypothetisch geval.
              maar je hoeft niet te bulken en vetmassa aan te zetten overigens.

Comment

Originally posted by marnop View Post
                klopt wel, was hypothetisch geval.
                maar je hoeft niet te bulken en vetmassa aan te zetten overigens.
                ja je kunt heel clean gaan bulken dan hoef je niet te stijgen in je bf. Maar zodra je een beetje een dirty bulk er tegen aan gooit zal je spiermassa gaan gainen, maar dan zakt je bf toch niet automatisch?
                I don't eat steroids for breakfast, but thanx for asking

Comment

Originally posted by brainiac View Post
                  De theorie klopt wel als iemand droge massa opbouwt, misschien dat dit in de praktijk niet echt mogelijk is.. maar het gaat om de theorie

Comment

jojo-dieet geval (dit is wat marnop bedoelde denk ik)

"yes in 1 week 3 kg kwijt!"

vrouw
                    60 kg
                    vetmassa 22 kg
                    bf% 36,7

57 kg
                    vetmassa 21 kg
                    bf% 36,8
                    - 1 kg vetmassa
                    - 2 kg vocht/spiermassa

Snapte al die crashers dit ook maar:P

Comment

jojo-dieet geval (dit is wat marnop bedoelde denk ik)

"yes in 1 week 3 kg kwijt!"

vrouw
                      60 kg
                      vetmassa 22 kg
                      bf% 36,7

57 kg
                      vetmassa 21 kg
                      bf% 36,8
                      - 1 kg vetmassa
                      - 2 kg vocht/spiermassa

Snapte al die crashers dit ook maar:P
                      Ach je zegt dit nu mischien zo maar wij hier vinden dit misschien een slechte trade-off maar ik kan wel begrijpen dat sommige vrouwen die 2kg VVM er maar al te graag bijnemen voor die 1kg vetmassa. En laten we nu eerlijk zijn, voor echte obese mensen is deze trade-off in het begin toch beter dan het origineel.

Daarbij blijft BF toch maar enorm moeilijk om er echt een accurate meting voor te doen zonder enorm dure onderdompelmethode.

Het ligt maar waar je prioriteiten liggen hé

Comment

De theorie klopt wel als iemand droge massa opbouwt, misschien dat dit in de praktijk niet echt mogelijk is.. maar het gaat om de theorie

Ja hoor is goed mogelijk droge massa opbouwen zonder vetopslag, maar het is moeilijker dan droge massa bouwen met vetopslag.

mbt het jo-jo dieet dat klopt, maar meestal zijn de cijfers nog wat groter.
                        zegmaar in enkele maanden 10kilo of meer kwijt geraakt, waarvan slechts 1,5 tot 2 kilo vet is en de rest puur spiermassa.
                        Dus bf rockethigh omhoog geschoten door het crashdieet. Leuk dat mensen dan echt alleen naar de weegschaal kijken, haha.

Comment

Originally posted by crescere View Post
                          Ach je zegt dit nu mischien zo maar wij hier vinden dit misschien een slechte trade-off maar ik kan wel begrijpen dat sommige vrouwen die 2kg VVM er maar al te graag bijnemen voor die 1kg vetmassa. En laten we nu eerlijk zijn, voor echte obese mensen is deze trade-off in het begin toch beter dan het origineel.

Daarbij blijft BF toch maar enorm moeilijk om er echt een accurate meting voor te doen zonder enorm dure onderdompelmethode.

Het ligt maar waar je prioriteiten liggen hé
                          Begrijpen en vinden is een wereld van verschil. Ik vond het ook altijd erg leuk om 2 kg in een week tijd af te vallen, maar je houd jezelf ermee voor de gek. Prioriteit ligt gewoon bij afvallen in vetmassa, het gaat dus puur om het geestelijke aspect wat mensen over de streep trekt om te gaan crashen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X