Beginnen met afslanken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginnen met afslanken

Ik ben deze week begonnen met het willen afslanken. Ik ben eind april begonnen bij een sportschool, en me sindsdien vooral gefocussed op het trainen met gewichten. Nu ik vind dat ik dat redelijk op pijl heb wil ik me meer gaan richten op Cardio en het kwijtraken van gewicht.

Even wat info over mezelf, ik ben 1.90 lang en weeg 110 kilo. Mijn doel is om af te vallen tot 90 kilo. Ik heb een vrij grofe bouw dus verwacht niet veel lager te komen dan 90.

Het eerste wat ik nu ga doen is stoppen met Cola, behalve 1 glas in het weekend als beloning. In plaats daarvoor zal ik dus veel water moeten gaan drinken. Mijn vraag daarover is of het slecht is om in plaats daarvan Ranja te drinken. Ik raak maar niet gewent aan de smaak van water en ranja lijkt mij een alternatief. Ondanks het zoete zou het sowieso 100x beter moeten zijn dan Cola. Iemand anders dit probleem of tips hierover.

Daarnaast ga ik minimaal 2 keer in de week naar de sportschool, soms 3x. Daarnaast loop ik nog 2 a 3 keer per week lange afstanden (ca 15 tot 20 kilometer). Ook heb ik een spinning fiets aangeschaft.

Hebben jullie nog tips rond het verdelen van training. Op dit moment begin ik bij een training met de loopband, om vervolgens wat gewichten te doen en ik eindig met crosstrainer of fiets. Is dit een goede verdeling?

Alvast bedankt,

Raymond
    Last edited by encarnia22; 05-08-2010, 15:13.

Ik ben hier zelf nieuw en zeker geen kenner van veel zaken, maar wat ik je wel kan zeggen is dat "ranja" ook pure suiker is.
    Het beste is om je water gewoon te leren drinken zonder iets erin.
    Ik drink zelf erg veel water en daar doe ik dan een scheutje citroensap in (uit zo'n geel flesje, weet je wel) en dat maakt het voor mij gewoon nét iets minder flauw.
    Maar ik ben geen zoetekauw verder, dus misschien vind jij dat wel vreselijk vies. :P
    "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

je lichaam heeft waarschijnlijk ooit veel meer moeten wennen aan de smaak van cola, gewoon wennen aan water en anders thee zetten
      ~love what you do, do what you love~

Comment

Originally posted by encarnia22 View Post
        Het eerste wat ik nu ga doen is stoppen met Cola, behalve 1 glas in het weekend als beloning. In plaats daarvoor zal ik dus veel water moeten gaan drinken. Mijn vraag daarover is of het slecht is om in plaats daarvan Ranja te drinken. Ik raak maar niet gewent aan de smaak van water en ranja lijkt mij een alternatief. Ondanks het zoete zou het sowieso 100x beter moeten zijn dan Cola. Iemand anders dit probleem of tips hierover.
        Dit heb ik ook ooit gehad, vond water smaakloos en zocht naar een alternatief. Wat ik gedaan had is van cola overgestapt naar water met een suikervrije siroop. Hier zat natuurlijk wel een flinke dosis aspartaam in, na een paar maanden had ik 50% van de tijd koppijn erdoor. Toen ben ik daarvan overgestapt naar water, probleem opgelost.

Vermijd ten eerste die siropen met suiker, maar gebruik ook zeker met mate wanneer je suikervrije siropen met de zoetstof aspartaam drinkt (je zult zelf wel merken of je er teveel van binnenkrijgt).
        Dumbells build a bigger chest
        Barbells build a bigger ego

Comment

Welkom.

paar kleine tips gelijk dan maar.

water kan je ook eventueel mengen met wat verse vruchtensap of citroensap. (er zijn ook alternatieven te vinden trouwens, zoals smaakstof) ik dacht dat roosvicee ook zonder suiker is.
          Water lekker in een fles in de koelkast zetten of eerst bevriezen, smaakt toch anders op 1 of andere manier.

Je wil afvallen, maar toch in 1e instantie vet kwijtraken toch, niet puur gewicht?
          Ik zit alleen even met dat je zoveel loopt per week,.....dat staat de groei van de spieren erg in de weg.
          Je geeft dan de spieren weinig kans om te groeien. Grotere spieren verbruiken namelijk meer energie, wat gunstig is voor de vetverbranding.

Hoe lang ben je bezig op de loopband voor je krachttraining gaat doen?
          10 minuutjes lopen of fietsen als warming-up is normaal maximaal. Meer of intensiever gaat ten koste van de intensiteit in de krachttraining.
          Dan ca. 45 minuten krachtraining en daarna een minuut of 20 tot 30 cardio. Op die manier verbrand je het meeste vet in je training, en nog even er na. Niet andersom doen, dat werkt dus niet.

ennehhh, niet wat gewichten doen he, maar echte volwaardige krachttraining, dan is het optimaal.

succes gewenst.
          1e Masters Superbody YBF 2011!
          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
            ik dacht dat roosvicee ook zonder suiker is.
            Roosvicee zit vol met suikers, slechts geen toegevoegde suikers.

1 glas 40 ml siroop.

Per 100 ml siroop 68g suikers.
            Dumbells build a bigger chest
            Barbells build a bigger ego

Comment

Iedereen bedankt voor de reacties tot dusver.

Kwa sporten begon ik tot nu toe altijd met 20 minuten cardio, dan gewichten, dan weer 20 minuten cardio. Uit de reacties maak ik op dat dit niet handig is. En dat het beter is om een kleine warmup te doen, dan gewichten, dan cardio. Zal ik zeker mee nemen.

Over de Cola naar water, toch maar besloten om inderdaad toch maar gewoon water de drinken ipv ranja. Is wel een redelijke omschakelijk, maar het helpt inderdaad als ik het water eerst koud zet. Ook heb ik het advies elders op deze website opgevolgd om na elke maaltijd een glas water te drinken.

Nog even over het lopen. Ik loop alleen op de dagen dat ik niet naar de sportschool ga. Hierbij loop ik tussen de 5,5 en 6 km/u. Ongeveer 2,5 uur. staat dit serieus spieropbouw in de weg? Dit had ik niet verwacht. Lijkt me dat dit juist de conditie verhoogd.

Mijn doel, mocht dit niet duidelijk zijn is om vet kwijt te raken en daardoor dus af te vallen en daarnaast mijn conditie te verbeteren.

Wat raden jullie aan kwa cardio? Maakt het nog veel verschil tussen crosstrainer/loopband/fiets hoe efficient een workout is? Ik doe op dit moment 2x in de week interval training, en 1x duurtraining.

Groeten,

Raymond

Comment

Qua cardio kun je het beste tussen de 3 kwartier en maximaal een uur blijven, en voor mij werkt het het beste als ik de cardio doe na de kracht training, verdrievoudigd blijkbaar ook de vetverbranding heb ik gelezen op BN.

Verder, spieropbouw en conditie zijn twee hele verschillende dingen.Conditie heeft alles te maken met long, hart en vaten..
                Er bestaat wel zoiets als spieruithoudingsvermogen. 2.5 uur is erg lang als je spieren wilt opbouwen, zeker een paar keer in de week, al is er niks mis mee om bijvoorbeeld in het weekend een paar uur lekker te gaan rennen. Ik mountainbike vaak langer dan een uur en dan alleen in het weekend

Dit is alleen wat ik zover heb geleerd uit eigen ervaring en bodynet, dus neem het niet over als wetenschap

Comment

waarom geen cola light ? ik zeg niet dat het goed is maar aspartaam valt redelijk mee ( weet niet hoeveel jij drinkt) maar tot 5 liter cola light is aspartaam geen gevaar, nou is 5 liter nog al wat maar als je het bij 2 blikjes per dag houdt ga je je er echt geen last van ondervinden.

Comment

Originally posted by Roy P View Post
                    Roosvicee zit vol met suikers, slechts geen toegevoegde suikers.

1 glas 40 ml siroop.

Per 100 ml siroop 68g suikers.
                    Dus er zit geen suiker in, maar fructose. Kan geen kwaad als je er niet teveel van neemt. Valt in dezelfde klasse als dextro.
                    Maar 40ml, is dat niet wat veel? Denk dat je met de helft ook goede smaak krijgt.

Comment

Originally posted by Optimus_Prime View Post
                      Qua cardio kun je het beste tussen de 3 kwartier en maximaal een uur blijven, en voor mij werkt het het beste als ik de cardio doe na de kracht training, verdrievoudigd blijkbaar ook de vetverbranding heb ik gelezen op BN.
                      45-60 minuten cardio na KT is wat te lang. Beter op max 30min houden na ca. 45 min KT.

Comment

Misschien lang, klopt.
                        Ik ben iemand die conditie belangrijker vind, dus ik heb lange cardio sessies.. mijn KT's zijn meestal rond de 30-40 minuten.. dus ja, de verhoudingen kloppen wel haha

Comment

Originally posted by Optimus_Prime View Post
                          Misschien lang, klopt.
                          Ik ben iemand die conditie belangrijker vind, dus ik heb lange cardio sessies.. mijn KT's zijn meestal rond de 30-40 minuten.. dus ja, de verhoudingen kloppen wel haha
                          Dan doe je het belangrijkse deel het kortste en het deel wat korter moet doe je langer, die verhoudingen kloppen niet helemaal dan he Optimus.
                          KT 45 tot max 60min, cardio daarna 15 tot max 30 minuten. Lekker intensief test boosten en fatburnen, met goede afterburn.

Hoe langer je doet, hoe meer je naar katabolisme werkt (al is dat enigzins overrated, het is wel zo).

Comment

Ik zou niet weten hoe ik mijn KT langer moet krijgen

Ik doe Full body, dus voor mij: borst 2 oefeningen, schouders 1, biceps 1, triceps 1, rug 4x, en nooit langer dan een minuut rust tussen een herhaling

hoe kom je ooit op 45 minuten tot een uur op die manier? haha!

trouwens, volgens Burn the fat, feed the muscle zou je cardio altijd tussen 30-45 minuten moeten duren, en max een uur?

Comment

je doet geen fullbody, want je doet geen benen.
                              Een manier om dus langer KT te doen is eerst nog paar been oefeningen toe te voegen
                              is dat niet genoeg dan meer sets op de oefeningen toevoegen.

cardio op KT dagen laag houden. gewoon HIIT in 15-20mins is meer dan genoeg. En dan eventueel op een niet KT dag een uur lang cardio op lagere intensiteit.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X