Haha O ja, benen doe ik natuurlijk ook!
Beginnen met afslanken
Collapse
X
-
Originally posted by Optimus_Prime View PostIk zou niet weten hoe ik mijn KT langer moet krijgen
Ik doe Full body, dus voor mij: borst 2 oefeningen, schouders 1, biceps 1, triceps 1, rug 4x, en nooit langer dan een minuut rust tussen een herhaling
hoe kom je ooit op 45 minuten tot een uur op die manier? haha!
trouwens, volgens Burn the fat, feed the muscle zou je cardio altijd tussen 30-45 minuten moeten duren, en max een uur?
Normaal is een (massa)trainingschema ca een uur tot 75 minuten waard, als je die lekker intensief door trapt en in 45 minuten klaar bent, dan lekker intensief de cardio doet, liefst HIIT zoals Falstyr ook aanhaalt, dat doe je in 15 a 20 minuten dan brand je veel vet, dan doe je een cut trainingschema.
Een fulbody op normaal tempo en binnen die tijd al klaar.......ik red dat niet, maar ik doe dan ook meer oefeningen. 1 of 2 oefeningetjes is veel te weinig, dat is puur fitness.
Tom Venuto van BFFM heeft daar weer net een andere kijk op dan ik, ik ga meer voor de massa variant, hoog intensief cardio en dus liefst HIIT, voor extra test aanmaak en groeiprikkels. Dat is weer een stap verder dan BFFM.1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
Comment
-
wat is precies het verschil tussen fitness en wat jij doet? aan je armen te zien doe jij bodybuilding?
Is 1 a 2 oefening (ik weiger TJES te zeggen want ik vind het best pittig wat ik doe haha) te weinig voor wat jij doet, of te weinig in het algemeen?
Wat is het verschil tussen de massa variant en de variant van Tom Venuto?~love what you do, do what you love~
Comment
-
Originally posted by Optimus_Prime View Postwat is precies het verschil tussen fitness en wat jij doet? aan je armen te zien doe jij bodybuilding?
Is 1 a 2 oefening (ik weiger TJES te zeggen want ik vind het best pittig wat ik doe haha) te weinig voor wat jij doet, of te weinig in het algemeen?
Wat is het verschil tussen de massa variant en de variant van Tom Venuto?
Bodybuilding gaat puur om opbouwen van kracht en grote spiermassa.
Tom Venuto BFFM is weliswaar gericht op spierbehoud en voeding van de spieren, maar vnl gericht op vet verbranden, waarbij wel geaccepteerd wordt dat er mogelijk (tijdelijk) wat spiermassa verloren zou kunnen gaan door de cardio en eventueel een iets tekort aan caloriën.
Mijn variant is met HIIT na zware KT gericht op snel en effectief veel vet verbranden maar daarin ook verhogen van de test aanmaak en geven van groeiprikkels om door de HIIT dus toch de spieren te laten groeien.
HIIT is echter voor elke vorm van krachttraining en fitness zeer goed te doen en voor iedereen zeer effectief. Het is wel de zwaarste vorm van cardio.
Of die oefeningen te weinig is in het algemeen? Nee denk ik niet, als de intensiteit erg hoog is en de reps(volume) voldoende krijg je ook wel een redelijke groeistimulans.
Toch is het voor mij en de gemiddelde bodybuilder te weinig om grote massa gains te krijgen.
dusss.1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
Comment
-
dank je wel voor de uitgebreide informatie. Ik doe dus aan fitness en niet aan bodybuilden. Het is goed om te weten dat ik de juiste richting op ga, gezien ik niet ga voor 'grote massa gains' (ik denk hierbij aan armen zoals die van jou haha)
Kan ik dus doorgaan met 30-45 minuten cardio als ik puur voor de fitness ga? (mijn doel is een zo laag mogelijk vet percentage, maar niet te opgepompt worden, ik wil spieren zien. Dus hm, eigenlijk de korps mariniers/commando troepen fysiek ipv de bodybuild fysiek, leek me een goede vergelijking)~love what you do, do what you love~
Comment
-
cardio is overrated. als je een all-round fysiek wilt zou je beter wat strongman onderdelen in je training kunnen verwerken. Een aantal wheel flips geven een goede ontwikkeling posterior chain + conditie en explosiviteit. Farmer Walks ook goed voor algemene fysieke ontwikkeling en conditie. Een medley zoals je bij een laad race ziet.
Dan gooi je nog wat prowler achtige conditie werk er op niet kracht trainings dagen in of steile heuvels besprinten. misschien nog wat lichter kettlebell oefeningen.
Daarnaast 3x een fatsoenlijke kracht training met compounds en niet te veel tijd verspillen aan isolatie oefeningen. Isolatie oefeningen is als je zoals een bodybuilder puur op massa traint. Een atletisch persoon doet dat niet en gaat voor de overall ontwikkeling. Gewichtheffer oefeningen zoals Cleans en Snatches zouden een basis kunnen zijn. Anders squaten/deadliften/push presses aangevuld met wat andere grote oefeningen. En zorg voor een hoog volume.
train op explosiviteit en gecontroleerd. Niet traag en gecontroleerd.
Comment
-
Iedereen bedankt voor de reacties. Een hoop termen waar ik de ballen van snap. Toch het belangrijkste wel eruit kunnen halen.
Denk dat voor mij het erop neer komt dat ik begin met 45 minuten circuit training (volledige ronde gewichtsapparaten). En daarna 20 tot 30 minuten cardio. Wel heb ik hier nog een vraag over, wat is effectiever voor gewichtsverlies, interval training (afwisselen tempo en wandelen) of duurtraining (continue snelheid). Daarnaast de vraag wat effectiever is loopband, crosstrainer of fietsen? Zelf vind ik crosstrainer het fijnst, maar lijkt me dat loopband effectiever is.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...1 day ago
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...3 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....3 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment