alcohol en afslanken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• alcohol en afslanken

een artikel van martin berkham over alcohol:
    The truth about alcohol, fat loss and muscle growth | Intermittent fasting for fat loss, muscle gain and health

zo dramatisch hoeft alcohol dus niet te zijn: enjoi
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Ik wil het graag lezen maar omdat het engels is zal ik er niks van begrijpen. Kan je miss vertellen wat zijn conclusie is?

Comment

Originally posted by gameface View Post
      Ik wil het graag lezen maar omdat het engels is zal ik er niks van begrijpen. Kan je miss vertellen wat zijn conclusie is?
      weekelijks een biertje zal nix aan je test lvl veranderen
      The iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told you're a god or a total basterd. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black. It never freaks out on me, never runs.
      Welcome To The Brotherhood Of The Iron!

Comment

Originally posted by ironbrotherhood View Post
        weekelijks een biertje zal nix aan je test lvl veranderen
        En 2 sambuca's 0.75l bier en een southern comfort cola?

Comment

hij heeft een methode hoe je 1x in de week flink kunt doorzakken met de nodige alcohol, en toch gewoon lekker kunt afvallen. (en geen dramatisch spier/krachtverlies).
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

matig alcohol gebruik heeft tig van voordelen voor de gezondheid. Vooral het effect op de insuline gevoeligheid is interessant.

de negatieve effecten van alcohol op testosteron en herstel zijn zwaar overdreven. alcohol zal je gains niet zeer in de weg zitten (behalve als je heel veel op één dag, of heel vaak alcohol drinkt). (er zijn zat mensen die zo nu en dan een aantal glaasjes drinken, en toch een super fysiek hebben).

alcohol zelf kan je niet vet maken. het is een gif, en je lichaam zal dit als eerste verwerken/afbreken. alcohol kan ook niet opgeslagen worden als vet. Het is de troep die mensen bij de alcohol nemen die mensen dik maakt (omdat alles wordt opgeslagen omdat het niet verwerkt wordt, omdat je lichaam bezig is met de alcohol).

door vet inname te minimaliseren (25-30g), en koolhydraat inname te beperken tot 125-150g, en daarnaast zoveel proteine als je wil te nemen (er zal vast wel een grens zijn, maar de kans is klein dat je die overschreid), is de kans extreem klein dat er vet opgeslagen gaat worden. (eiwitinname wordt gedekt, en ipv de vetten en koolhydraten is nu de alcohol je primaire brandstof).

klinkt als een waterproof systeem om in de zomer zo nu en dan eens los te gaan. zonder dramatische verliezen of vet gains.

Comment

Vettinname is irrevant, kcals zijn relevant. Je lichaam slaat de vetten eerder op, maar verbrandt ze weer net zo goed zodra de alcohol is afgebroken.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Maarja wat is alcohol nuttigen, als ik normaal door ga zoals de afgelopen jaren dan is dat vrijdag rond 15 bier en zaterdag rond de 20 bier. Lijkt me niet echt gezond.

Comment

Intressant artikel, dank u dank u!

Comment

Goed stuk. *een biertje pakken doet*

Comment

zijn genoeg gasten bij mij in de gym die elk weekend doorzakken en er keidroog bijstaan en sterker worden. overlaatst was er ene die de dag voor zijn meet een alcoholvergiftiging had en toch nog al zijn pr's brak op de meet
                      Getting stronger to fend off potential zombie attacks.

Comment

Best wel intressant!

Toch 1 vraagje; hij praat daar over TEF (thermisch effect van voedsel) en stelt daar effentjes dat alcohol helemaal niet 7.1cal/g is maar 5kcal/g (omdat er door de TEF +- 20% afgaat)

Allemaal goed en wel die TEF, maar als ik het goed begrijp staat die TEF gewoon voor de hoeveelheid energie die je lichaam in het voedsel moet steken om het op de temperatuur van het lichaam te krijgen, toch?

Als dit zo zou zijn dan kan je toch helemaal niet zeggen dat dit 'rond de 20%' ligt?? Want als je voedsel maar de helft zo warm is, dan zou dit effect ook 2x maal zo groot moeten zijn bijvoorbeeld.

Eén calorie is de hoeveelheid warmte die nodig is om één gram zuiver water één graad Celsius te verwarmen.

Volgens definitie van een calorie zou dus wanneer je 1 liter water (=1kg) van 0graden zou drinken, je dus maximaal; 1000gr * 37graden=37 000 calorien zou verbranden, Dit betekent dus 37kcal.

TEF wordt tegenwoordig enorm veel rondgesmeten als een belangrijke waarde, maar hoe kan deze waarde nu ook maar van enig belang zijn als het nuttigen van een liter water rond het vriespunt je maar 37kcals kost?

Ik neem dus aan dat ik het maar ergens serieus verkeerd voorheb waar die TEF juist voorstaat, iemand die het me kan uitleggen? ( sry voor de off-topic maar vond het nogal idioot om hier dan ook een heel nieuw topic voor op te richten ivb met dit topic)

Comment

tef = thermic effect of food. het staat voor de hoeveelheid energie die je lichaam nodig heeft om een bepaald voedingsmiddel te verwerken.

zo hebben bijvoorbeeld vetten nauwlijks "bewerking" van het lichaam nodig, en hebben daarom een hele lage TEF (3%). Terwijl eiwitten als ze gebruikt willen worden voor energie veel bewerking nodig hebben en dus een hogere TEF (25-30%). (als ik me niet vergis was het bij koolhydraten 6%, en bij koolhydraten die omgezet worden naar vet gaat 23% van de energie verloren).

het aantal kcal dat je nuttigt is dus niet gelijk aan wat je lichaam netto overhoud. er gaat een bepaald aantal kcal "verloren" bij het "bewerken" van je voeding. Normaal gesproken gaat men uit van ongeveer 10% TEF.
                          Last edited by dynobet; 17-08-2010, 20:13.

Comment

Zo was het toch ook dat een appel meer kcal verbruikt om te verteren dan dat hij oplevert? lang geleden hier gelezen...

AJAX KIJKEN

Comment

Originally posted by Maasproductions View Post
                              Zo was het toch ook dat een appel meer kcal verbruikt om te verteren dan dat hij oplevert? lang geleden hier gelezen...

AJAX KIJKEN
                              nee sorry, maar dat gaat helaas niet op.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X