Dood spoor beland, tips nodig!!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dood spoor beland, tips nodig!!!

Ik heb hulp nodig mensen! Ik zou graag willen dat iemand mij de weg wijst, want ik ben op een dood spoor beland. Ik ben al 5 a 6 weken aan het cutten. Tot ongeveer 2 a 3 weken geleden ging het super, mijn middelomtrek ging van 102 naar 90 cm, gewicht van 79/80 naar 78 kg en vetpercentage van 30 naar 20 procent. Echter, de laatste 2 a 3 weken ga ik totaal niet vooruit, als ik al niet achteruit ga. Mijn gewicht is nu wel 77 kg, maar mijn middelomtrek blijft hangen rond de 90 cm, mijn vetpercentage blijft ook rond de 20 procent. Ik doe trouwens geen nauwkeurige meting, maar gebruik een site waarbij je je gewicht en middelomtrek invoert en je vanzelf het percentage krijgt.

Ik heb niks veranderd aan mijn dieet, wel aan mijn training. Ik deed vroeger cardio gesplitst voor en na training (500-300), de laatste tijd is dat aan het eind (200 vs 600 kcal). Daarnaast heb ik de spiergroepen in mijn splitschema door elkaar gegooid, maar dat zou dus imo geen grote invloed moeten hebben bij het afvallen.

Ik train dagelijks (elke dag) rond de 2.5 uur, 75 minuten cardio en de rest krachttraining. Cardio bestaat uit 20 min steppen als warming up (200 kcal) en aan het einde van de training 1 uur steppen (600 kcal). Mijn krachttraining is als volgt:

dag 1: borst+triceps
    dag 2: rug+biceps
    dag 3: schouders+trapezius+onderarm
    benen en buik doe ik tussendoor, dagen verschillen

Daarnaast doe ik 4 oefeningen per spiergriep, 4 sets afbouwen (12-10-8-6), maar ik ga wel door als ik kan, dus meestal zijn het ook iets meer reps.
    Ik rust vrij lang, zowel tussen de oefeningen door als tussen de setjes door.

Mijn dieet: eiwit kh kcal

8/9 u
    1 snee volkoren brood 3 12 77
    1 gekookt ei 12 1 150
    1 glas melk 8 10 180
    pindakaas 3 2 100

10/11 u (voor training
    1 snee volkoren brood 3 12 77
    kipfilet 2 0 20
    1 glas melk 8 10 180

13/14 u (na training)
    1 blik tonijn 35 0 150
    0.5 l water
    evt salade

15/16 u
    1 bord optimel yoghurt 8 10 100

18 u
    250 ml kant en klare soep 3 10 50
    300 a 400 g groente
    vlees of kipfilet (grill of oven)

eiwit kh kcal
    Totaal 100 75 1000

Bij de totalen is dus de evt salade van de lunch en de groente en vlees van het avondeten niet meegenomen, omdat ik niet weet wat de voedingswaarden daarvan precies zijn. Ik probeer me strikt eraan te houden, de enige slippertjes zijn 1x per week 1 schep macaroni of rijst bij het avondeten, 1x per week nootjes in de avond en 1 glas frisdrank. Verder drink ik rond de 2 a 2.5 liter water per dag, 1.5 liter tijdens mijn training, 0.5 l in de middag, 1 glas bij het avondeten en ook door de dag heen.

Bij mijn vetvrije massa van rond de 60 kg heb ik dus 60*24=1440 kalorieen nodig, daarnaast komt er met cardio 800 bij, dat is dus ruim 2200 en dan tel ik mijn krachttraining en dagelijkse activiteiten niet mee.

En toch kom ik de laatste 3 weken totaal niet vooruit. Ik heb wel het gevoel alsof ik wat droger ben bij mijn armen en schouders, maar dat is uiteraard een subjectieve waarneming en niet meetbaar. Maar mijn middelomtrek blijft dus hetzelfde jammer genoeg, wat moet ik doen?

Mijn verleden is trouwens als volgt:
    Een aantal jaren geleden was ik gestopt met kickbox en voetbal en binnen een korte tijd ben ik snel aangekomen tot bijna 90 kg. Daarna heb ik me ingeschreven bij een sportschool en door een beetje op mijn voeding te letten en cardio te doen ben ik binnen een half jaar teruggevallen tot 72 a 73 kg. Echter begon ik krachttraining leuker te vinden en na 1 jaar tijd deed ik bijna alleen maar krachttraining. Ik heb 2 jaar krachttraining gedaan en daarbij ook supplementen gebruikt en dit zorgde ervoor dat mijn gewicht en mijn vetpercentage ook weer toenam. Ook heb ik kleine pauzes tussendoor gegeven, op vakantie geweest etc. waardoor mijn vetpercentage jammer genoeg weer drastisch was toegenomen. Tot 6 weken terug was dit dus de situatie en sindsdien ben ik aan het cutten ook.

misschien minder eten meer cardio? of gewoon kijken of je over een week wel vooruit bent gegaan anders zou ik gewoon meer cardio doen
    BP 4x100 SQ10x100 DL12x100

Comment

Kerel je eet 1000cal daar is je probleem
      The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Daar zit mijn avondeten niet bij. Maar wat is het probleem dan? Ik ben vrij gedisciplineerd, dus van een jojo-effect is geen sprake. Dat ik zo weinig eet zou mijn afvalproces toch juist moeten versnellen? Daarnaast ben ik de eerste 3 weken wel snel afgevallen en de laatste 3 weken niet. Op welke manier heeft die 1000 kcal dan schade? Of bedoel je soms dat het teveel is???

Comment

Originally posted by Eagle99 View Post
          Daar zit mijn avondeten niet bij. Maar wat is het probleem dan? Ik ben vrij gedisciplineerd, dus van een jojo-effect is geen sprake. Dat ik zo weinig eet zou mijn afvalproces toch juist moeten versnellen? Daarnaast ben ik de eerste 3 weken wel snel afgevallen en de laatste 3 weken niet. Op welke manier heeft die 1000 kcal dan schade? Of bedoel je soms dat het teveel is???
          nee dit zou je denken ja maar hier klopt geen zak van.

je schade is je metabolisme systeem dat naar de klote is en nu moet je nog minder om het zelfde proces te bereiken.

zou 1 weekje op 2000kcal gaan zitten en dan die week dr op op 1500kcal, minder is niet altijd beter.

zomersticky's voor jou
          Calisthenics / Street workout

Comment

Ja veel te veel-onder je onderhoud.
            Je kan net zo goed iets omhoog gaan.

Maar draai voor de verandering je training eens om. De eerste tijd werkt het wel wat je doet, maar na een tijdje is dat dus over, dan werkt het gewoon niet meer. Grote kans dat je vanaf nu spiermassa gaat kwijtraken ipv BF.

Dus doe het een tijdje zoals in vele topics geadviseerd wordt dan zal je weer vooruitgang hebben.

Als jij eerst 75 minuten cardio doet en dat KT dan is je cardio kut geweest dan heb je rustig aan lopen wandelen en kletsen oid, maar iig geen cardio gedaan.
            Als je wel echt cardio hebt gedaan dan presteer je niets in je KT, zo simpel is het.

Probeer daarom eerst een tijdje zoals het advies is aan iedereen dan verder zien.
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Weet je ook wat de kcal waarde van 250-300 gram groente en 1 stuk vlees/kipfilet ongeveer is? Dat moet ik nl. ook nog meerekenen. Maar ik zal je tip uitvoeren, heb je ook een tip om die kalorieen te verhogen? Ik dacht aan 2 extra sneetjes brood en beleg in de ochtend.

Comment

Originally posted by marnop View Post
                Ja veel te veel-onder je onderhoud.
                Je kan net zo goed iets omhoog gaan.

Maar draai voor de verandering je training eens om. De eerste tijd werkt het wel wat je doet, maar na een tijdje is dat dus over, dan werkt het gewoon niet meer. Grote kans dat je vanaf nu spiermassa gaat kwijtraken ipv BF.

Dus doe het een tijdje zoals in vele topics geadviseerd wordt dan zal je weer vooruitgang hebben.

Als jij eerst 75 minuten cardio doet en dat KT dan is je cardio kut geweest dan heb je rustig aan lopen wandelen en kletsen oid, maar iig geen cardio gedaan.
                Als je wel echt cardio hebt gedaan dan presteer je niets in je KT, zo simpel is het.

Probeer daarom eerst een tijdje zoals het advies is aan iedereen dan verder zien.

Mijn training is nu juist cardio na mijn kt, niet ervoor. De eerste periode van mijn cut was het 500 ervoor en 300 erna, nu is het 200 ervoor 600 erna.

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
                  nee dit zou je denken ja maar hier klopt geen zak van.

je schade is je metabolisme systeem dat naar de klote is en nu moet je nog minder om het zelfde proces te bereiken.

zou 1 weekje op 2000kcal gaan zitten en dan die week dr op op 1500kcal, minder is niet altijd beter.

zomersticky's voor jou
                  Hij telt erg veel dingen niet mee. Er zit naast het avondeten wat er niet bijstaat ook de vetten niet mee, zal ook rond de 50 gr zitten. dus al gauw 450cal en avondeten ook zoiets, miss iets meer.

Hij moet gewoon doen zoals goed is dan werkt het wel.

Comment

Originally posted by Training Niels View Post
                    misschien minder eten meer cardio? of gewoon kijken of je over een week wel vooruit bent gegaan anders zou ik gewoon meer cardio doen
                    stfu!

en idd, ga even ruim een week op onderhoud of iets er boven, en ga vervolgens weer cutten maar verlaag dan eerst met 300 kcal. en later tot -500 kcal
                    I don't eat steroids for breakfast, but thanx for asking

Comment

De kcal heb ik uit de verpakkingen, dus vetten zitten daar al in verwerkt als het goed is.
                      Als avondeten 500 kcal is zit ik op 1500 kcal.
                      En het zou idd moeten werken, maar de eerste 3 weken werkte het wel de laatste 3 niet, dat is het probleem.:d

Comment

gewoon je voedingsbehoefte uitrekenen en dan ffies op onderhoud gaan zitten en daarna pas weer verlagen want weet zeker dat je je lichaam niet echt goed behandelt hebt om zo weinig te eten
                        Calisthenics / Street workout

Comment

Eagle, dus je had het al omgedraaid, okee.

Plaats je trainingschema ook even als je wil.

Comment

dag1

benchpress recht
                            benchpress schuin
                            flies schuin
                            opdrukken/flies recht

triceps pushdown smal
                            triceps pushdown breed
                            triceps extension/triceps press
                            dippen

dag2
                            pulldown achterlang
                            pulldown voorlangs
                            pulldown smal
                            vertical row

biceps curl zittend smalle stang
                            biceps curl dumbells/incline curls
                            preacher curls machine
                            concentration curls

dag3
                            shoulder press voorlangs
                            shoulder press achterlangs
                            shrug
                            upright row/lateral raise

wrist curl dumbells
                            wrist curl stang
                            oefening waarbij ik stang van 180 graden omhoog til naar 90 graden, handpalm naar boven gericht

voor benen doe ik de reguliere oefeningen met de apparaten die beschikbaar zijn

Comment

Maar om tot een conclusie te komen, dit is correct allemaal?
                              Ik heb te weinig kcals ingenomen waardoor mijn stofwisseling vertraagd werd en het vetverbranding werd gestopt. Volgens mijn vetvrije massa van +- 60 kg heb ik 60*24=1440+800 kcal (cardio)+200/300? (krachttraining)=rond de 2500 kcal nodig per dag, dat is dus onderhoudsniveau. Na 1 week op onderhoud gezeten te hebben kan ik weer beginnen met cutten, dat is dus 2000 kcal. 40% daarvan is eiwit, dus 800 en dat is dus 200 gram eiwit. Dus bij het cutten 200 gram eiwit innemen voortaan (was rond de 125 dus) en kalorieen verhogen naar 2000 kcal (was rond de 1200 kcal). Zo ok?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X