Dood spoor beland, tips nodig!!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Eagle99 View Post
    Is die formule betrouwbaarder of een elektronische vetpercentagemeter?
    De formule geeft alleen maar een benadering. Maar zolang je iedere keer dezelfde formule gebruikt kan je wel zien of je vetpercentage toeneemt of afneemt.
    De elektronische vetpercentagemeters zijn berucht om hun afwijkingen. Velen hebben reeds gezien dat als ze tweemaal achter elkaar meten ze verschillende resultaten kunnen krijgen. Het is makkelijk om die dingen te "bedriegen".
    Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Vetpercentage meters kloppen nooit helemaal.
      hij maakt gewoon een rekensom van je lengte en je gewicht en daar komt een percentage uit.
      Bij ons in de gym hebben ze ook zo'n ding.
      Nu ben ik 1.70, weeg +/- 60 kilo.
      je kunt hem op 3 standen instellen bij ons; child, addult en atlete.
      als ik hem liet rekenen op addult, krijg ik een percentage toegewezen van 11%.
      Toen ik hem op atlete zetten, kreeg ik een percentage van ong 4,5% dacht ik.
      Ik neem gewoon addult aan, maar aangezien ik 6x per week train, zou je kunnen zeggen dat ik als een atleet train.

Die percenage meters kloppen nooit 100%, je kan er alleen een richtlijn uit afnemen.
      Vertrouw ze maar niet te goed, want zulke dingen maken je soms frustrerend als hij hetzelfde als 2 weken geleden aangeeft.

Comment

Er zijn 2 redelijk betrouwbare vetpercentage meters, de scan in het ziekenhuis en de dompelmethode.
        elektronisch meet de weerstand niet het vet percentage.
        De clipper is dan beter, die benaderd het redelijk goed, maar is vnl gebaseerd op huid/onderhuidsvet.

al het andere kan je vergeten.

Ik vond trouwens de opmerking dat er 12cm van je buikomvang af is in relatie tot afgevallen kilo's erg lachwekkend.
        Bij mij is er ruim 15 cm af en ik weeg ook slechts 1 kilo minder.

deze dus:
        Originally posted by niet_hier View Post
        Wat een rare getallen. Normaliter hoor je als vuistregel dat je voor elke kilo die je verliest ongeveer 1 cm buikomtrek verliest. Maar bij jou verlies je 12 cm buikomvang bij slechts 2 kg gewicht?
        niet hier was waarschijnlijk vergeten dat we krachtsporters zijn, we zijn geen huisvrouwtjes met een sonjabakker dieet hahaha.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Het gaat er mij eigenlijk meer om dat ik een inzicht heb in mezelf. Als ik op bepaalde site's middelomtrek (en nekomtrek) invul kom ik altijd rond de 20 procent uit. Als ik mezelf in de spiegel bekijk denk ik ook 20% (armen en rug en borst redelijk droog, buik en heupen redelijk vol), als ik het aan mensen vraag gokken zij vaak 16 a 17%, elektronische meter gaf vorig week 13 en deze week 14% aan, ik vroeg het aan de instructeur en hij voelde aan bepaalde plekken en zij dat het wel gemiddeld was en ongeveer klopt, dus ik vraag me serieus af wat het nou is. Ik ken jammer genoeg ook geen plek waar ze het met een tang opmeten, bij ons op de sportschool doen ze het ook niet.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X