8-12 reps

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 8-12 reps

Is er een groot verschil in resultaat door het nemen van 8 reps ipv 12 reps??
    ~love what you do, do what you love~

licht eraan wat je doel is?
    als massa je doel is zou ik 6 tot 8 herhalingen maken, als je bezig bent met cutten 10-12 herhalingen.
    Make it happen, shock everyone!

Comment

Ik denk dat ik altijd wil blijven cutten als dat betekent dat ik slanker blijf worden met steeds meer spier definitie?

bij massa denk ik aan steeds groter en groter worden?

Comment

Originally posted by Optimus_Prime View Post
        Ik denk dat ik altijd wil blijven cutten als dat betekent dat ik slanker blijf worden met steeds meer spier definitie?

bij massa denk ik aan steeds groter en groter worden?

altijd blijven cutten lijkt me niet nodig. cutten doe je meestal als je langere tijd hebt gebulkt om je vetpercentage redelijk te houden.

cutten is het verlagen van het vetpercentage met zo min mogelijk spierverlies (je zult zoiezo iets aan spier moeten inleveren)

bulken doe je om meer spieren te krijgen en daarbij krijg je meestal ook een hoger vetpercentage als je bulkt.
        Make it happen, shock everyone!

Comment

Denk dat het mee zal vallen. Maar test het uit, dan weet je het zeker.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Hmm, ik wil niet bulken, ik vind groter worden niet iets wat mooi is voor mijzelf. Dus wat is dan de beste optie?

Hogere reps maar blijven eten wat ik eet?

Comment

Groter worden/vetverliezen is een kwestie van je kcalinname afstemmen op je verbruik en tot op zekere hoogte fluctueert je verbruik mee met je trainingswijze, maar ik zou me daar geen enorme zorgen over maken.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Oke, dus uiteindelijk gewoon blijven afwisselen tussen de 8 en 12, hoger ga je over op spieruithoudingsvermogen, maar wat is daar eigenlijk het probleem van voor afvallen?

Comment

Dat je je spieren niet hard genoeg aan het werk zet: je traint voornamelijk type 1 vezels, terwijl dat niet de vezels zijn die echt groeien. Je wilt type 2 trainen (in het bijzonder eigenlijk type 2x, maar helaas slaan die om naar type 2a met KT). Interessant genoeg overigens: type 2x komt weer terug met rust. Daarin ligt wellicht ook een stukje verklaring waarom je na een rustweek nog wel eens sterker bent dan voorheen.

sigpic

Comment

Ik snap er niks van ;-( Type 2, type 2a? Ik wil type 2x?

Comment

Je lichaam heeft in de basis twee typen spiervezels type 1 (traag, kan lang doorgaan zonder te hoeven stoppen) en type 2 (snel, krachtig, maar korte uithouding). Binnen type twee heb je 2A, 2B en 2X. Ik weet overigens zeker dat iemand hier (ik meen Ijsblok) daar een uitgebreid stuk over had overgeschreven.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X