Help aub

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Help aub

Hey,

Ik zal beginnen met mijn gegevens :

Lengte : 1m 70
    Gewicht : 60kg
    Leeftijd : 19 jaar

Activiteit : minstens 3 keer per week naar de gym, 2keer per week cardio (met een voorkeur voor high intensity).

Onlangs heb ik op mijn weegschaal mijn vetpercentage berekend en kwam ik uit op 13%. Nu had ik gelezen dat men ergens rond de 10-11% moet zitten voor goed zichtbare buikspieren. Ik werk 3 keer per week aan mijn buikspieren omdat deze toch zeer belangrijk zijn, nu ben ik al geruime tijd bezig maar de resultaten vallen voor het moment iet of wat tegen (jah ik weet ook wel dat geduld belangrijk is). Onlangs heb ik dit forum eens van naderbij bekeken en heb ik geprobeerd om een voedingsschema in elkaar te knutselen voor mezelf.
    Voor de volledigheid zal ik dit even meegeven :

8h : 250g kwark + Handjevol noten + 2 boterhammen

10h : 2 boterhammen + glas melk

12 h : wat de pot schaft (meestal is dit dan vlees/vis met aardappelen en groenten)

16h : fruitpap (dus dat is dan 1 banaan,1appel,appelsien en 2 betterfood koeken).

18 h : 6 boterhammen (met voorkeur met kaas) + 2 glazen melk

20h : 250 g kwark

Het grote probleem dat zicht stelt is het feit dat ik wel voldoende moet eten om spiermassa te kunnen opbouwen, maar dat ik ook zeer 'droog' wil zijn. Hoe vind je nu een evenwicht tussen beide ? ik zou dus graag mijn vetpercentage naar beneden halen zonder daarbij te moeten afvallen. Mijn streefdoel is cam gigandet in de film never back down :

Cam Gigandet Rocks A Fauxhawk | TwitterGlitter.com

2008 November 19 Righteous Rants

Alvast bedankt voor jullie tijd,
    Greetz Jorn

Eerlijk gezegd is dat maar een vaag voedingsschema, kan je er effie de K/E/V waardes bij vermelden?
    Zou alleszins de betterfoodkoeken er uitlaten, als je wilt cutten, misschien ook de melkproducten laten voor wat ze zijn, zit veel melksuiker in. Kan je vervangen door eieren, tonijn in blik, e.d.
    Verder moet/kan je meer kip, kalkoen, vette vis, eieren eten.
    Minder boterhammen, vervangen door kip met groenten, zoals broccoli of sperziebonen.

Edit : fruit vervangen door groenten, rauwkost. Heb je ook je vitamines binnen + fytochemicaliën.
    Last edited by Lukas; 11-08-2010, 16:30.

Comment

Originally posted by Lukas View Post
      Eerlijk gezegd is dat maar een vaag voedingsschema, kan je er effie de K/E/V waardes bij vermelden?
      Zou alleszins de betterfoodkoeken er uitlaten, als je wilt cutten, misschien ook de melkproducten laten voor wat ze zijn, zit veel melksuiker in. Kan je vervangen door eieren, tonijn in blik, e.d.
      Verder moet/kan je meer kip, kalkoen, vette vis, eieren eten.
      Minder boterhammen, vervangen door kip met groenten, zoals broccoli of sperziebonen.

Edit : fruit vervangen door groenten, rauwkost. Heb je ook je vitamines binnen + fytochemicaliën.

Alvast bedankt voor de reactie !

Wat betreft het voedingsschema kan ik je spijtig genoeg niets meer vertellen over die voedingswaarden, aangezien ik dat nooit zo heb bekeken (ik veronderstel dat dit een grote blunder is ...). Maar de meeste van de producten (zoals boterhammen,glas melk,kwark,...) denk ik toch dat een meer gereformeerd member als jij wel weet ?

Wat je me hier aanraad (zoals bv het weglaten van de melkproducten en vervangen door oa vis,vlees,...) zal dit er dan voor zorgen dat mijn vetpercentage daalt zonder dat ik daarbij afval ?

Nogmaals bedankt voor je reactie,
      greetz jorn.

Comment

om 8 uur de noten vervangen door 2 eieren, op die 2 boterhammen kalkoenfilet doen(en ei bijvoorbeeld)
        Om 12 uur, wat de pot schaft, de aardappelen zou ik alleen doen met grote spiergroepen en erg zware trainingen, andere dagen lekker rijst nemen en lekker veel vlees/kip of vis.

Ik weet niet hoe laat je gaat trainen, maar wellicht om 1600uur een bak rijst met kip en groente nemen of rijst met vis.
        Maaltje van 1800 uur even aanpassen 2 broodjes en een blikje tonijn ofzo, met wat groente.

Op alle verpakkingen van voedsel staat wat er in zit en hoeveel cal dat bevat.

Gewoon lekker je kwark nemen en je melk, melk groei je van en je kan er extra vet mee afbreken.
        Dat je er dik van wordt is een achterhaald fabeltje. Ik drink ook gemiddeld een liter halfvolle melk per dag en raak ook nog steeds vet kwijt.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
          om 8 uur de noten vervangen door 2 eieren, op die 2 boterhammen kalkoenfilet doen(en ei bijvoorbeeld)
          Om 12 uur, wat de pot schaft, de aardappelen zou ik alleen doen met grote spiergroepen en erg zware trainingen, andere dagen lekker rijst nemen en lekker veel vlees/kip of vis.

Ik weet niet hoe laat je gaat trainen, maar wellicht om 1600uur een bak rijst met kip en groente nemen of rijst met vis.
          Maaltje van 1800 uur even aanpassen 2 broodjes en een blikje tonijn ofzo, met wat groente.

Op alle verpakkingen van voedsel staat wat er in zit en hoeveel cal dat bevat.

Gewoon lekker je kwark nemen en je melk, melk groei je van en je kan er extra vet mee afbreken.
          Dat je er dik van wordt is een achterhaald fabeltje. Ik drink ook gemiddeld een liter halfvolle melk per dag en raak ook nog steeds vet kwijt.

Thx, hiermeer kan ik zeker wat aanvangen. Nog 1 klein probleempje : tonijn krijg ik echt niet binnen, heb het al meerdere malen geprobeerd maar vind het echt heel slecht. Is er iets ter vervanging van die tonijn ?

Greetz jorn

Comment

Zal weinig vet opzitten gok ik zo

maar brinta is lekker. en zolang je clean eet zul je weinig vet aanzetten. mocht het wel gebeuren iets in kcal schrappen. maar met 5x pw sporten zul je aardig wat verbranden
            je eet nu gewoon te weinig, voor je vetten kan je nootjes eten of volle melk zit iets meer vet in dan halfvolle.

Comment

@marnop, vanwaar het advies aardappels alleen op trainingsdagen? Puur vanwege het zetmeel?
              The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X