eetschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• eetschema

hallo

had mij al voorgesteld, maar zat blijkbaar op de verkeerde topic.

ik ben 32 j, weeg 95kg en zou graag tegen de communie van mijn zoon 25 kg vermageren.

heb al geprobeerd om een eetschema op te stellen

s morgens : 2 geroosterde volkoren boterham+ light kaas
    1 gekookt eitje
    kopje zwarte koffie

10 uur : gekookt eitje
    stukje fruit

middag : blikje tonijn 150 gr
    2 snee volkoren brood(60 gr)
    beetje rauwkost

15 uur handje nootjes

avond : 150 gr kip of vis
    100 gr rijst
    groenten

laat avond : 250 gr magere kwark

bij de berekeningen die ik deed moet ik
    2042 kcal hebben
    114 eiwit
    45 vet
    294 koolh

vet heb ik iets teveel, koolh veel te weing

suggesties

Welkom, op zich best netjes schema, beetje weinig eiwit, zeker niet teveel vet, zelfs aan de lage kant en teveel kh. Ga je het in combinatie met krachttraining doen of hoe was je van plan om af te vallen?

Misschien nuttig om de zomersticky te lezen, aangezien je zelf vind dat je veel te weinig kh nuttigt wat ik toch wel vreemd vind, het grootste deel bestaat uit kh.

Comment

eetschema

heb stickies al 20 maal gelezen. Maar versta niet goed hoe ik justde berekening moet doen voor aantal eiwit, vet enz

Ben nog nooit met mijn voeding bezig geweest is allemaal totaal nieuw voor mij.

Maar ik ga de uitdaging aan

Comment

Originally posted by cinkje View Post
        bij de berekeningen die ik deed moet ik
        2042 kcal hebben
        114 eiwit
        45 vet
        294 koolh

vet heb ik iets teveel, koolh veel te weing
        Je hebt te veel koolhydraten en te weinig vet
        en te weinig eiwitten voor iemand van 95kg

180-200gr eiwitten
        60gr vet
        rest wat je nog qua kalorien overhebt zijn voor complexe koolhydraten. dus geen fruit maar volkoren producten en rijst.

200gr eiwit = 800kcal
        60gr vet = 540kcal
        650kcal / 4kcal = circa 130-140gr koolhydraten.

koolhydraten en eiwitten rondom je work-out eten en beetje bij ontbijt. alle andere maaltijden bestaan dan uit eiwitten en vetten.

voor de rest heb je wel een redelijk begin poging gedaan.
        Last edited by Falstyr; 21-08-2010, 10:21.

Comment

Wat falstyr zegt, goed van je dat je eerst de voeding op orde brengt, als je straks naar de sportschool gaat zou ik ten eerste beginnen met krachttraining, het liefst gewoon met vrije gewichten. Leuk schemaatje uit de stickies pakken en daarmee aan de slag gaan. Cardio kan je er altijd later nog bij doen, belangrijk is dat je krachttraining doet om er ook wat strakker uit te gaan zien, staar je niet op de kilo's maar op de spiegel. Overigens in welk tijdsbestek wil je je doel halen?

Als eiwitbronnen hoef je nog niet meteen aan de whey, wil je dit wel dan kan je in de ochtend het beste een shake nemen en na je workout, verder zou ik vooral je eiwitten halen uit bijvoorbeeld eieren, vis (tonijn is goed), magere kwark (in de avond, neem bijvoorbeeld in plaats van een half bakje een heel bakje) en kip/kalkoen.

Comment

cinkje

bedankt falstyr

dus ik kan best een boterhammetje schrappen, omdat ik teveel kookh heb en mss meer ei eten, of wat is een goed alternatief om meer eiwitten te hebben.Mijn man doet bodybuilding en neemt whey.Kan dit ook helpen bij mij voor meer eiwitten?

Comment

Originally posted by Tommyy View Post
              Wat falstyr zegt, goed van je dat je eerst de voeding op orde brengt, als je straks naar de sportschool gaat zou ik ten eerste beginnen met krachttraining, het liefst gewoon met vrije gewichten. Leuk schemaatje uit de stickies pakken en daarmee aan de slag gaan. Cardio kan je er altijd later nog bij doen, belangrijk is dat je krachttraining doet om er ook wat strakker uit te gaan zien, staar je niet op de kilo's maar op de spiegel. Overigens in welk tijdsbestek wil je je doel halen?

Als eiwitbronnen hoef je nog niet meteen aan de whey, wil je dit wel dan kan je in de ochtend het beste een shake nemen en na je workout, verder zou ik vooral je eiwitten halen uit bijvoorbeeld eieren, vis (tonijn is goed), magere kwark (in de avond, neem bijvoorbeeld in plaats van een half bakje een heel bakje) en kip/kalkoen.
              Ik weet het niet zeker, maar als de TS 25 kilo wil vermageren voor de communie van zijn/haar zoon, denk ik dat hij/zij bedoelt dat hij/zij in zijn/haar pak/jurk wil passen die hij/zij x aantal jaar geleden nog wel aan kon.

Is het dan wel zo'n goed idee om KT te doen puur om strakker te worden? als je dat doet pas je nog steeds niet in je pantalon/jurk
              Volgens mij is cardio juist belangrijk, HIIT bijvoorbeeld?

Ik zeg niet dat hij/zij geen KT moet doen, maar denk wel dat hij er cardio bij zou kunnen pakken toch?
              Last edited by Optimus_Prime; 21-08-2010, 11:34.
              ~love what you do, do what you love~

Comment

Waarom cardio dan OP? wat voor doel heeft dat? Ik geloof dat je zelf de stickies niet helemaal goed gelezen hebt, als je afvalt zonder cardio waarom zou je dan nu al cardio doen? Kun je dan beter achter de hand houden denk ik. En vooral bij een vrouw is het niet zo dat je meteen gespierd word, je ziet er alleen strakker uit, en echt spieren zullen er ook niet komen als je afvalt, wel helpt het om spier verlies tegen te gaan, je kunt beter vet afvallen als spier. Anders zou je 25 kilo afvallen maar zou je nog vettig zijn.

Comment

Nou ja, je gaat me niet vertellen dat je niet afvalt door aan bootcamps mee te doen, of een intensieve kickbox les, of een zware voetbal training..

allemaal geen KT en je valt af als een bezetene
                  ~love what you do, do what you love~

Comment

eetschema

ik ben dus een vrouw, en nee, ik ben nooit slank geweest, dus wil niet in een jurk van jaren geleden passen. Alleen wordt ik al een dagje ouder en besef nu pas dat ik er moet aan werken.Maar jullie spreken wel elkaar een beetje tegen.KT of cardio.
                    Mij is het gelijk, als ik mijn doel maar bereik. Alvast bedankt aan iedereen voor de tips en hulp bij mijn eetschema

cinkje

Comment

Originally posted by Optimus_Prime View Post
                      Nou ja, je gaat me niet vertellen dat je niet afvalt door aan bootcamps mee te doen, of een intensieve kickbox les, of een zware voetbal training..

allemaal geen KT en je valt af als een bezetene
                      tuurlijk kan je afvallen van bootcamp, kickbox les of een zware voetbal training.

het komt er niet op neer dat hoe mee je beweegt hoe meer je afvalt maar het verschil zit hem in de keuken, of jij meer of minder eet dan je behoefte is.

krachttraining is gewoon zo goed omdat je veel goeie stoffen hierdoor aanmaakt en spieren hebben energie nodig dus ga je meer verbranden hoe meer spieren je hebt hoe meer je dus verbrand.
                      en zo kan ik nog wel ffies doorgaan.

OT
                      in het begin hoeft cardio nog niet toegevoegd te worden, ook omdat vaak mensen niet de tijd er voor hebben of ze zijn al uitgeput van die 3x in de week de gewichten vertillen of spierpijn.
                      ik zou eerst 8weken full bodyschema doen uit de sticky's en precies doen wat er staat, gaat dit goed na die 8weken 3x in de week trainen dan pas zou ik dingen aanpassen zoals extra cardio erbij op je vrije dagen of nieuw schema maken dat je 4x in de week gaat.
                      Laat je lichaam opbouwen want het is eventjes heel een andere levensstijl, niet overhaasten want dan kan het mis gaan.
                      Calisthenics / Street workout

Comment

ik lees hier overal om kwark te eten. Kan er daar eventueel iets aan toegevoegd worden om te smaak een beetje te verbeteren.

Comment

Ik doe er een beetje yoghurt door om het wat smeuïger te maken en een klein beetje zoetstof, paar druppels stevia.
                          "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by cinkje View Post
                            ik lees hier overal om kwark te eten. Kan er daar eventueel iets aan toegevoegd worden om te smaak een beetje te verbeteren.
                            doe er wat nootjes bij savonds overdag niet echt wat heel soms wat roosvicee
                            Calisthenics / Street workout

Comment

ok zal nootjes nemen, want er werd gereageerd op mijn eetschema dat ik toch iets wat vetten tekort kwam, dus goede oplossing voor beiden
                              zijn alle nootjes goed, of hebben jullie voorkeur? Ik wil mijn eetschema op en top, vandaar al die vragen. Want mijn startdatum komt dichtbij. En ga er 100% voor dus

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X