Leden van Bodynet,
Afgelopen dagen heb ik hier en daar een hoop kennis opgedaan betreft het cutten.
Maar zelfs met zoveel kennis op het internet is er veel tegenspraak.
Een voorbeeld hiervan is: de koolhydraat inname.
- Er wordt door de een verteld dat tijdens het (cutten) de koolhydraat inname verminderd moet worden (100 tot 250 gr) en de andere verteld dat deze gelijk moet blijven 400 gr.
- De ene verteld dat na een sessie hardlopen koolhydraten vermeden moet worden terwijl de andere zegt dat er juist gegeten moet worden zodat de verbranding omhoog gaat.
- BMR + sport toeslag en afvallen d.m.v. cardio en er wordt verteld om alles bij elkaar op te tellen (BMR + cardio + sport) en 500 Kcal minder eten.
Kortom wat ik hier mee wil zeggen is dat ik eigenlijk even de weg kwijt ben.
Is het allemaal waar of wordt er ook wat neergezet wat niet waar is?
Nu heb ik ondertussen al een x aantal schema's gemaakt maar ben niet tevreden.
Dit komt mede door de koolhydraat inname. Hoeveel Gr koolhydraten is aan te bevelen.
Mijn gegevens zijn:
- 21 jaar
- 192 cm
- 84 kg
- bf 14 %
- BMR 1950
- 3 á 5 x per week sporten
- train 2 jaar
Als ik m'n gegevens invul op een calculator kom ik op een onderhoud van 3174 kcal.
Nu is echter mijn vraag: wat moet ik precies aanhouden om mijn bf met 2 á 3 procent te verlagen?
Hiermee bedoel ik het aantal gr per eiwit, koolhydraten en vet, het innemen van de tijdstippen/momenten van de koolhydraten en moet ik afvallen door middel van cardio en min de 500 kcal of alleen door cardio.
Ik hoop hiermee voldoende geïnformeerd te hebben wat ik precies bedoel.
ik ben bereid wat spieren te verliezen maar uiteraard niet teveel
Als er meer informatie nodig is hoor ik het graag.
Afgelopen dagen heb ik hier en daar een hoop kennis opgedaan betreft het cutten.
Maar zelfs met zoveel kennis op het internet is er veel tegenspraak.
Een voorbeeld hiervan is: de koolhydraat inname.
- Er wordt door de een verteld dat tijdens het (cutten) de koolhydraat inname verminderd moet worden (100 tot 250 gr) en de andere verteld dat deze gelijk moet blijven 400 gr.
- De ene verteld dat na een sessie hardlopen koolhydraten vermeden moet worden terwijl de andere zegt dat er juist gegeten moet worden zodat de verbranding omhoog gaat.
- BMR + sport toeslag en afvallen d.m.v. cardio en er wordt verteld om alles bij elkaar op te tellen (BMR + cardio + sport) en 500 Kcal minder eten.
Kortom wat ik hier mee wil zeggen is dat ik eigenlijk even de weg kwijt ben.
Is het allemaal waar of wordt er ook wat neergezet wat niet waar is?
Nu heb ik ondertussen al een x aantal schema's gemaakt maar ben niet tevreden.
Dit komt mede door de koolhydraat inname. Hoeveel Gr koolhydraten is aan te bevelen.
Mijn gegevens zijn:
- 21 jaar
- 192 cm
- 84 kg
- bf 14 %
- BMR 1950
- 3 á 5 x per week sporten
- train 2 jaar
Als ik m'n gegevens invul op een calculator kom ik op een onderhoud van 3174 kcal.
Nu is echter mijn vraag: wat moet ik precies aanhouden om mijn bf met 2 á 3 procent te verlagen?
Hiermee bedoel ik het aantal gr per eiwit, koolhydraten en vet, het innemen van de tijdstippen/momenten van de koolhydraten en moet ik afvallen door middel van cardio en min de 500 kcal of alleen door cardio.
Ik hoop hiermee voldoende geïnformeerd te hebben wat ik precies bedoel.
ik ben bereid wat spieren te verliezen maar uiteraard niet teveel
Als er meer informatie nodig is hoor ik het graag.
Comment