Vetpercentage verminderen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vetpercentage verminderen

Leden van Bodynet,

Afgelopen dagen heb ik hier en daar een hoop kennis opgedaan betreft het cutten.

Maar zelfs met zoveel kennis op het internet is er veel tegenspraak.

Een voorbeeld hiervan is: de koolhydraat inname.
    - Er wordt door de een verteld dat tijdens het (cutten) de koolhydraat inname verminderd moet worden (100 tot 250 gr) en de andere verteld dat deze gelijk moet blijven 400 gr.
    - De ene verteld dat na een sessie hardlopen koolhydraten vermeden moet worden terwijl de andere zegt dat er juist gegeten moet worden zodat de verbranding omhoog gaat.
    - BMR + sport toeslag en afvallen d.m.v. cardio en er wordt verteld om alles bij elkaar op te tellen (BMR + cardio + sport) en 500 Kcal minder eten.

Kortom wat ik hier mee wil zeggen is dat ik eigenlijk even de weg kwijt ben.
    Is het allemaal waar of wordt er ook wat neergezet wat niet waar is?

Nu heb ik ondertussen al een x aantal schema's gemaakt maar ben niet tevreden.

Dit komt mede door de koolhydraat inname. Hoeveel Gr koolhydraten is aan te bevelen.

Mijn gegevens zijn:
    - 21 jaar
    - 192 cm
    - 84 kg
    - bf 14 %
    - BMR 1950
    - 3 á 5 x per week sporten
    - train 2 jaar
    Als ik m'n gegevens invul op een calculator kom ik op een onderhoud van 3174 kcal.

Nu is echter mijn vraag: wat moet ik precies aanhouden om mijn bf met 2 á 3 procent te verlagen?

Hiermee bedoel ik het aantal gr per eiwit, koolhydraten en vet, het innemen van de tijdstippen/momenten van de koolhydraten en moet ik afvallen door middel van cardio en min de 500 kcal of alleen door cardio.

Ik hoop hiermee voldoende geïnformeerd te hebben wat ik precies bedoel.
    ik ben bereid wat spieren te verliezen maar uiteraard niet teveel

Als er meer informatie nodig is hoor ik het graag.
    Last edited by NorKo; 26-08-2010, 18:03.

Hierbij mijn huidige voedingsschema ter verduidelijking.
    [IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Ramon/LOCALS%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
    Attached Files

Comment

vindt je ontbijt magertjes, je kunt eventueel daar ook een shake bij doen. En mis een shake gelijk na de training. En je vetten zijn aan de lage kant, doe er wat ongezouten nootjes bij.
      I don't eat steroids for breakfast, but thanx for asking

Comment

ik vind het er opzich wel netjes uitzien. ik zou er gewoon mee aan de slag gaan. 3-4 weekjes testen, evalueren, eventueel wat aanpassen en verdergaan.
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
          ik vind het er opzich wel netjes uitzien. ik zou er gewoon mee aan de slag gaan. 3-4 weekjes testen, evalueren, eventueel wat aanpassen en verdergaan.
          had eigenlijk verwacht dat je de vetten wel te laag zou vinden?

Comment

Ik vind het niks, ik lees meermalen pindakaas-kaas. Lust je niets anders? Dump 2/3 van de kaas en neem kalkoenfilet/ei
            Bij het ontbijt mag ook wat eiwit(shake voor het ontbijt en 1 of 2eieren bij het ontbijt) en ik mis ook de shake na het trainen. Beter de shake van voor de training een uur later nemen, dus gelijk na de training.
            Aantal cal kan verder wel. Maar eiwitten en vetten mag wat mij betreft wat omhoog.
            Eiwit mag best 3 tot 4 gram per kg bw en vet mag je wel 1 gram per kg bw hebben.
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

ziet er goed uit, zou zelf alleen iets minder carbs en iets meer vetten nemen
              Groeten

Comment

aangezien je gaat cutten zou ik ook proberen het zuivel eruit te halen. kwark voor het slapen gaan is goed maar een omelet ofzo zou beter zijn. En s'ochtends de melk vervangen door water

Comment

Originally posted by STED View Post
                  aangezien je gaat cutten zou ik ook proberen het zuivel eruit te halen. kwark voor het slapen gaan is goed maar een omelet ofzo zou beter zijn. En s'ochtends de melk vervangen door water
                  waarom?
                  Melk helpt juist met vetafbreken en je groeit er goed mee. Waarom moet het er dan uit?
                  Ik denk dat juist de ideale mix van de omega's, vitamines (C), mineralen zoals calcium en IGF1 en MGF juist perfect zijn voor het doel. Vetafbreken en spieren opbouwen. Spier opbouw en herstel met de whey en caseïne die er in zitten.

Water groei je niet van.
                  1e Masters Superbody YBF 2011!
                  Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
                    Ik vind het niks, ik lees meermalen pindakaas-kaas. Lust je niets anders? Dump 2/3 van de kaas en neem kalkoenfilet/ei
                    Bij het ontbijt mag ook wat eiwit(shake voor het ontbijt en 1 of 2eieren bij het ontbijt) en ik mis ook de shake na het trainen. Beter de shake van voor de training een uur later nemen, dus gelijk na de training.
                    Aantal cal kan verder wel. Maar eiwitten en vetten mag wat mij betreft wat omhoog.
                    Eiwit mag best 3 tot 4 gram per kg bw en vet mag je wel 1 gram per kg bw hebben.

hey dan mis jij toch de boot ?
                    sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Originally posted by kojak View Post
                      hey dan mis jij toch de boot ?
                      meningen verschillen erover, vind het maar vaag.
                      die details houd ik me persoonlijk niet meer mee bezig

Maar idd uit dat onderzoek kwam dat het beter was om een uur voor de training whey te nemen.
                      Groeten

Comment

Originally posted by Revius View Post
                        meningen verschillen erover, vind het maar vaag.
                        die details houd ik me persoonlijk niet meer mee bezig

Maar idd uit dat onderzoek kwam dat het beter was om een uur voor de training whey te nemen.

Zelfde met zuivel, beter niet in de cut. Zijn suikers waar je in de cut niks aan hebt.
                        ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by Ashley View Post
                          Zelfde met zuivel, beter niet in de cut. Zijn suikers waar je in de cut niks aan hebt.
                          Inderdaad, beter niet, maar het is wel lekker makkelijk.
                          Groeten

Comment

Originally posted by marnop View Post
                            waarom?
                            Melk helpt juist met vetafbreken en je groeit er goed mee. Waarom moet het er dan uit?
                            Ik denk dat juist de ideale mix van de omega's, vitamines (C), mineralen zoals calcium en IGF1 en MGF juist perfect zijn voor het doel. Vetafbreken en spieren opbouwen. Spier opbouw en herstel met de whey en caseïne die er in zitten.

Water groei je niet van.
                            ik lees hier vaak dat zuivel het best gemeden kan worden in de cut omdat er veel lactose in zit.

Comment

volgens mij is t verhaal van de zuivel alleen van toepassing als je echt diep wilt gaat cutten, dus onder 10% gaat. Verder kan zuivel prima in de ochtend, en de kwark in de avond net zo.(Beter zou een caseine-shake maar toch)

Gooi je vetten gewoon wat omhoog en de kh wat lager en kijk dan is een weekje of 2 af hoe t gaat. Zo nodig pas je t dan weer wat aan.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X