Overgaan naar cutten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Overgaan naar cutten

Hoi iedereen,

Dit is mijn 4e dag dat ik aan mijn cut eetschema begin. Ik zit 100 tot 200 kcals onder mijn behoefte en heb gister weer flink cardio training gedaan. Ik ging vanochtend eens op de weegschaal staan en zag tot mijn schrik dat ik in die 3 dagen al 0,6 kg kwijt was. Hoe kan dit? Is dit gezond? Of ben ik te snel overgegaan met mijn eetschema?
    All time PRs: 195/135/232,5
    Meet PRs: 185/132,5/232,5

je gewicht kan van dag tot dag nogal fluctueren. Daarnaast gaat het in het begin meestal even hard en stabiliseert het daarna.

Als je trouwens 100 a 200 kcals minder gaat eten... en daarnaast nog extra cardio erbij. Dan zit je natuurlijk een stuk meer dan 100 a 200 onder je onderhoud. (ik weet niet of dit het geval is hoor
    Fear is the mind killer

Comment

In het begin van de cut raak je heel veel vocht kwijt.

Dit is wat ik heel vaak hoor en wat ik zelf ook zie.
      Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Originally posted by sf01 View Post
        je gewicht kan van dag tot dag nogal fluctueren. Daarnaast gaat het in het begin meestal even hard en stabiliseert het daarna.

Als je trouwens 100 a 200 kcals minder gaat eten... en daarnaast nog extra cardio erbij. Dan zit je natuurlijk een stuk meer dan 100 a 200 onder je onderhoud. (ik weet niet of dit het geval is hoor

Ja natuurlijk met de training erbij zit je er natuurlijk ook onder, maar ik had het nu alleen over mijn eetschema. Ik heb een schema waarbij ik 100 tot 200 kcals onder mijn behoefte binnen krijg. Of kan ik beter naar mijn behoefte eten?

Bedankt voor het geruststellen!

Comment

ik bedoel meer... heb je je onderhoud vastgesteld en daarna extra cardio erbij gedaan?
          Of deed je al cardio... heb je daarop je onderhoud vastgesteld en ben je toen 100 tot 200 eronder gaan zitten?
          Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by Mushrambo View Post
            Ja natuurlijk met de training erbij zit je er natuurlijk ook onder, maar ik had het nu alleen over mijn eetschema. Ik heb een schema waarbij ik 100 tot 200 kcals onder mijn behoefte binnen krijg. Of kan ik beter naar mijn behoefte eten?

Bedankt voor het geruststellen!
            Hoeveel is je behoefte dan? Je eet toch altijd gewoon op behoefte?
            Reken eerst eens uit wat je onderhoud moet zijn, zonder extra inspanningen als cardio. Daarmee moet je het al redden.
            Eventueel kan je dan nog ietsje onder je onderhoud gaan zitten, maar hoe lager je zit hoe slechter het is.

Onder je behoefte of boven je behoefte is erg vaag, zegt helemaal niets over hoeveel je neemt.
            Je behoefte is wat je nodig hebt voor het doel, dus aankomen of afvallen of op gewicht blijven of wat dan ook.

Voor velen is cutten synoniem aan 500 cal onder je onderhoud zitten, dus dat is je behoefte om te cutten. Als je daar dan nog 200 ondergaat zitten...erg vaag.
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by sf01 View Post
              ik bedoel meer... heb je je onderhoud vastgesteld en daarna extra cardio erbij gedaan?
              Of deed je al cardio... heb je daarop je onderhoud vastgesteld en ben je toen 100 tot 200 eronder gaan zitten?
              Ik heb gewoon mijn oude energie behoefte gebruikt, wat 2732 kcals was, en ben daar eerst 500 kcal overheen gaan zitten en ben 7,6 kilo aangekomen in 5 maanden. Ik kwam nu met mijn voeding op ong. 2550 kcals uit (ik moest wel toegeven dat dit erg lastig was omdat ik vond dat ik weinig at en veel honger had), en daarna nog eens een cardio training waarvan ook natuurlijk de kcals afgaan.

Ik denk dat ik een fout heb gemaakt en het de bedoeling is om gewoon naar je uitgerekende behoefte te eten en door de cardio de kcal die je eraf traint, er daardoor ook kcals afgaan. Denk ik?

Comment

tja... ik vind het logisch om OF meer te gaan cardio'en. OF minder te gaan eten als je wilt cutten.
                Doe je beide...dan loop je risico flink je spiermassa op te branden.

Tenzij je natuurlijk half om half doet ofzo. Van allebei een beetje
                Fear is the mind killer

Comment

Ik heb er over na gedacht en ben van plan nu cardio erbij te nemen, maar mijn eet patroon gewoon vast te houden.

Bedankt voor de hulp iedereen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X