laatste beetje...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• laatste beetje...

Hallo allemaal,

ik ben nu al enkele maanden bezig met 'flink' sporten en bewuster eten om af te vallen. (9 maanden ongeveer)
    Het laatste 'beetje' echter wil maar niet meer lukken, dus advies is meer dan welkom.

Eerst mijn stats zover bekend:
    leeftijd: 21, geslacht: man, lengte: 1.76 meter, gewicht: 62 kilo.

Gewicht/lengte verhouding is in feite prima, maar toch heb ik nog last van een buikje, en vet ophoping rond de borsten vooral.
    Ik begon op 80 kilo, dus ik heb al heel wat kilo's verloren.
    (Mijn doel is trouwens gewoon slank te worden, ben nu eerder 'volslank')

Wekelijkse beweging:
    2 keer in de week doe ik 45 minuten spinning
    2 (af en toe 3) keer in de week cardio(met een beetje krachttraining erbij)
    dit doe ik dan voor ongeveer 1.5 uur per keer.
    En als het weer het toelaat 1 uurtje skeeleren(minimaal, maar laten we daar maar van uit gaan voor het gemiddelde totaal plaatje)

Verder fiets ik per week gemiddeld 50 kilometer, naar school/werk/sport enzo

Door studie/werk/bijbaan/stage heb ik niet super veel tijd om te sporten, en zijn de dagen best lang en uitputtend... Dus ruimte voor meer sporten is er in de school periodes gewoonweg niet.

Voeding:
    ik woon nog bij mijn ouders, dus eten wat de pot schaft ):
    Maar hier is mijn voeding schema doordeweeks:

meestal ontbijt ik rond half 7, dan ben ik net op:
    1 bakje magere yoghurt (soms met 30gram mueslis soort = + 135 kcal)
    1 appel
    2 amsterdamse korsten ( soort taai-taai) (kan nergens de kcal hiervan vinden>.<)

Rond 11 uur:
    1 plak krentenbrood of 1 krentenbol
    stukje komkommer of een paar mini tomaatjes

Rond 1 uur:
    1 bruin kadetje met smeerworst
    2 boterhammen met ham/salami o.i.d.

rond half 6:
    avondeten, varieert per dag...
    denk aan:
    aardappelen/groente/vlees maaltijd
    pasta maaltijd (eet ik amper, hekel aan...)
    rijst maaltijd
    Stukje fruit ( hangt er vanaf of ik in de ochtend ook al fruit had, meestal niet)

Rond half 8:
    2 kopjes koffie ( puur zwart)

Bij alle maaltijden drink ik water, in de ochtend en middag ook koffie, en na het ook nog
    Per dag kom ik op ongeveer 2 liter water uit.

Tussendoortjes neem ik eigenlijk niet echt meer, dit heb ik mezelf echt afgeleerd, net zoals dat ik amper nog frisdranken drink (heeeeeel af en toe cola light)

Verder ben ik zeer zuinig met sauzen, of neem alleen light producten

Vragen :
    - ik eet geen vis, zou het raadzaam zijn om omega tabletten of wat dan ook te nemen?

- Ik lees echt overal dat noten gezond zijn en bladiebla, maar (<-- moeilijke eter xD) ik lus praktisch alleen maar cashewnoten. Deze zijn volgens mij ook redelijk gezond (bevatten iig gezonde vetten).
    Hoeveel per dag is raadzaam om te nemen? 20gram? en is tijdens het ontbijt handig? (ongezout en ongeroosterd sowieso)
    Ik moet sowieso wat meer hebben tijdens het ontbijt, want ik krijg vaak al snel weer trek..Dan zijn noten wel handig want die schijnen een gevuld gevoel te geven.

Ik weet dat mijn voeding schema niet perfect is volgens de stickies,
    het gaat ook meer om het globale idee, als ik zelf zo ga rekenen kom ik op
    een gemiddelde dag uit aan zoveel kcal:
    ontbijt: rond de 400/500 kcal
    11 uur: rond de 200 kcal
    lunch: rond de 300 kcal?
    avondeten: minimaal 500 kcal, maximaal 1500, meestal rond de 900 denk ik
    Veel eet ik namelijk nooit 's avonds, tenzij we echt iets heerlijks eten.
    = worst case scenario : 2500 kcal
    Maar meestal toch wel rond de 1800/2000 kcal

Dit is op een dag dat ik:
    8 kilometer fiets
    de hele dag op school zit/stage loop
    Dus geen kantoorwerk inspanning, (stagiair op een middelbare school/onderwijsassistent) dus veel lopen/staan

Volgens allerlei calculators zou ik rond de 1700 kcal mogen eten om af te vallen, maar dit is toch wel erg moeilijk vol te houden in combinatie met
    een drukke werkdag

Een heel stuk tekst...
    erg onduidelijk denk ik ook, maar hopelijk kan iemand er wat mee (:

Vooral advies over omega vetzuren zou erg welkom zijn.

tnx!

1. 1.76 met 62kg gewicht betekend dat je ondergewicht hebt.
    2. kappen met al die cardio en ga meer kracht training doen
    3. meer eten. lees sticky topics om er achter te komen hoeveel je per dag zou moeten eten om te zien dat je te weinig eet.
    4. meer eten = metabolisme dat weer op gang komt. val je vanzelf weer vet af. icm kracht training krijg je dan een beter uiterlijk
    5. er is geen mogelijkheid dat jij als man zijnde 1700kcal moet eten om af te vallen. dat is veel te weinig.
    6. omega vetzuren helpen als de rest van je voeding klopt.

Comment

Antwoord op je vragen:
      - Omega is oke ja, maar let ook op dat je andere voedingsstoffen voldoende binnenkrijgt
      - Cashewnoten zijn juist een erg goede bron van vetten! ik zou ze alleen tussen de middag eten. dat van dat gevulde gevoel gaat bij mij niet echt op maar dat is persoonlijk.

Goed dat je er serieus mee bezig ben, maar ga je hier op het forum wat meer orienteren zou ik zeggen.. ik zit zelf op 2500kcal per dag en iedereen op dit forum vindt dit al op de grens:P 1700 lijkt me dus echt veel te weinig!

En ook wat falstyr zegt, 62kg is ondergewicht op jou lengte man (of je zou stiekem een vrouw moeten zijn, dat verandert de zaak)
      Ga wat krachttraining doen, hier zal je verbranding ook harder door gaan werken!

Comment

Hoi ja 62 kilo is wel te weinig.

En ik sluit me bij falsyr aan.

Zou wel wat krachttraining gaan doen.

Zo bouw je ook wat spieren op en idd als je meer spiermassa heb dant verbrand ook meer.

Want 62 kilo is wel wat te weinig bij ene lente va 176.

Comment

Originally posted by Bas89 View Post
          (Mijn doel is trouwens gewoon slank te worden, ben nu eerder 'volslank')
          Ik zou het houden op skinny fat: doordat je 'niks' meer eet, ben je door een flink stuk van je spiermassa heen gegaan, en oogt zelfs dat laatste restje vet veel.

- ik eet geen vis, zou het raadzaam zijn om omega tabletten of wat dan ook te nemen?

- Ik lees echt overal dat noten gezond zijn en bladiebla, maar (<-- moeilijke eter xD) ik lus praktisch alleen maar cashewnoten. Deze zijn volgens mij ook redelijk gezond (bevatten iig gezonde vetten).
          Hoeveel per dag is raadzaam om te nemen? 20gram? en is tijdens het ontbijt handig? (ongezout en ongeroosterd sowieso)
          Ik moet sowieso wat meer hebben tijdens het ontbijt, want ik krijg vaak al snel weer trek..Dan zijn noten wel handig want die schijnen een gevuld gevoel te geven.
          -Cashewnoten zijn prima
          -Zelf eet ik iets van 75-100g per dag aan noten omdat je zo gemakkelijk extra kcal kunt wegwerken. Ik zou ze trouwens wat later op de dag plaatsen
          -De honger na het ontbijt komt doordat je alleen suikers binnenkrijgt. Pak eens een halve liter melk met 60g brinta als ontbijt.

En nog een random side-note: Jij moet, voor een mooi figuur, stoppen met wat je nu doet: Spinning ed is leuk voor de conditie, maar een mooi lichaam krijg je er niet van, hoogstens een mager lichaam. Wil je vet kwijt raken, en wat 'gespierder' worden, dan zul je véél moeten eten, en aan het ijzer moeten. Wbt voeding zul je dusdanig moeten eten, dat je een kilotje per maand aankomt. Zeker in het begin zul je zien dat je vet kwijt raakt, ondanks dat je zwaarder wordt.

PS: Gelukkig heb je de sticky's gelezen, tegenwoordig doet bijna niemand dat meer:')
          Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Oke tnx voor het advies allen.

Dus beter zou zijn, want spinning wil ik wel blijven doen:
            - 1 avondje in de week spinning, en dan 2 avonden in de week kt en 20 min. cardio daarna bijvoorbeeld?

- meer kcal eten

- melk zit er niet in voor mij, echt een bloedhekel aan

- heb nu inderdaad ook aan den lijve ondervonden dat de cashew noten geen verzadigd gevoel geven..

- duidelijk dat mijn aandachtspunt bij een goede voeding moet gaan liggen. icm meer kt, wil alleen totaal niet te breed worden.. dat gebeurt ook niet zomaar gelukkig , ik heb wel een schema gekregen van de sportschool instructeur, maar daar staat dus eerst 5 kwartier aan cardio op, en dan nog eens drie kwartier aan kt, en dat was echt moordend ;/ dus daar was ik mee gestopt in zovere dat ik de kt maar oversloeg..of meestal alleen de abs/been spier train apparaat dinges pakte

- neee ben stiekem geen vrouw :P

- moet natuurlijk ook accepteren dat lichamelijke veranderingen nou eenmaal even duren, en dat ik enorm ben afgevallen enzo ja. Is wel moeilijk om nu die switch weer om te zetten zeg maar. Omdat ik echt gewend ben geraakt om bij alles op de kcal/vetten/suikers te letten... maar goed
            - mijn angst nu is echt dat ik weer aankom en dan weer een terugval krijg, maar meer eten = weer verhoogd metabolisme ja... heb iets te eenzijdig naar het probleem gekeken geloof ik

- ik zal al die calculators dan wel veel te streng of verkeerd invullen, want ik blijf maar uitkomen op 2100 kcal voor mezelf..

ik ga volgende week weer proberen kt op te pakken, als ik tegen die tijd weer herstelt ben.

Comment

Heb eens goed en kritisch gekeken naar mijn dagelijkse voeding, en het is inderdaad zo dat ik veel te weinig proteïne op een dag binnenkrijg.
              Op normale dagen zou ik met mijn gewicht ongeveer afgerond 60 gram moeten nemen?
              en op een dag dat ik dus train zo'n 75 gram?

- Wellicht verstandig om elke ochtend een eitje te bakken? en dat naast mijn magere yoghurt te eten

-Cashewnoten kunnen ook geen kwaad voor de extra eiwitten en gezonde vetten, + als extra kcal, zelf zou ik dan eerder gaan voor zo'n 20 gram in de middag.

- Proteïne shakes, dure grap maar je moet er wat voor over hebben. Zou het nut hebben om voor in ieder geval de komende drie maanden op een normale niet-train dag na het ontbijt en voor het slapen gaan zo'n shake te nemen.
              En dan op een dag dat ik wel train ook gelijk na het trainen zo'n shake nemen.

Ik denk dat ik in drie maanden tijd toch een heel end zou moeten komen wat betreft naar een gezonder gewicht gaan, overtollig vet verliezen en enige spiermassa opbouwen.

Comment

Originally posted by Bas89 View Post
                Heb eens goed en kritisch gekeken naar mijn dagelijkse voeding, en het is inderdaad zo dat ik veel te weinig proteïne op een dag binnenkrijg.
                Op normale dagen zou ik met mijn gewicht ongeveer afgerond 60 gram moeten nemen?
                en op een dag dat ik dus train zo'n 75 gram?
                Holy fucking shit, ik zou daar 150 respectievelijk 180g van maken, om mee te beginnen

- Wellicht verstandig om elke ochtend een eitje te bakken? en dat naast mijn magere yoghurt te eten
                In de ochtend eet je over het algemeen meer carbs/eiwitten dan vetten/eiwitten. Sommige mensen hier vermijden carbs zelfs in de ochtend, maar dat zijn praktijken waar jij (nog) niks mee te maken hoeft te hebben, zoiets is pas later interessant. De melk met brinta waar ik het eerder over had is een goeie basis om mee te beginnen. Eventueel kun je hier in de toekomst een kleine eiwitshake aan toevoegen.

-Cashewnoten kunnen ook geen kwaad voor de extra eiwitten en gezonde vetten, + als extra kcal, zelf zou ik dan eerder gaan voor zo'n 20 gram in de middag.
                zie rest van de post

- Proteïne shakes, dure grap maar je moet er wat voor over hebben. Zou het nut hebben om voor in ieder geval de komende drie maanden op een normale niet-train dag na het ontbijt en voor het slapen gaan zo'n shake te nemen.
                En dan op een dag dat ik wel train ook gelijk na het trainen zo'n shake nemen.
                Proteïne shakes, de momenten waarop die dingen het meeste nut hebben:
                -Bij het ontbijt 30g whey
                -Na de training 30g whey
                Voor het slapengaan eet je gewoon een bakje kwark.

Ik denk dat ik in drie maanden tijd toch een heel end zou moeten komen wat betreft naar een gezonder gewicht gaan, overtollig vet verliezen en enige spiermassa opbouwen.
                Precies, om te beginnen zul jij heel langzaam op moeten bouwen naar een gezonder gewicht, je zult dan in de loop der tijd vanzelf vet verliezen.

Overigens, zoals ik je nu hoor praten, moet ik zeggen dat ik blij voor je ben dat je op dit forum is gekomen, want je klinkt alsof je hard op weg was om anorexia te ontwikkelen, en als dat zich eenmaal goed genesteld heeft, dan is het moeilijk om ervanaf te komen.

Comment

ten eerste lees de stickys over voeding eens.

bijna alles, op een aantal dingen na is het gewoonweg ongezond.
                  en meer eten en KT doen. dan zul je vet verliezen en spieren winnen.

probeer dus eerst eens wat in voeding te verdiepen en een gezond eetpatroon aanleren,
                  dan kunnen wij je verder helpen met een beter schema.
                  we zouden je nu al kunnen helpen maar dan ben ik minstens nog een uur aan het typen.
                  “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Trouwens, eiwitshakes hoeven helemaal niet duur te zijn:
                    Basic Bulk Whey van XXL Nutrition - XXL Nutrition

Komt overeen met zo'n 20kg kip, oftewel zo'n 100 euro aan kip, als je niet in de aanbieding koopt.

Eiwitshakes hoeven dus helemaal niet duur te zijn, als je tevreden bent met de 'basis'.

Comment

Originally posted by seanl94 View Post
                      Trouwens, eiwitshakes hoeven helemaal niet duur te zijn:
                      Basic Bulk Whey van XXL Nutrition - XXL Nutrition

Komt overeen met zo'n 20kg kip, oftewel zo'n 100 euro aan kip, als je niet in de aanbieding koopt.

Eiwitshakes hoeven dus helemaal niet duur te zijn, als je tevreden bent met de 'basis'.

Haal jij die kip even voor me Sean, graag zelfs.....kan betaal ik je er 120euro voor, maak je toch ff snel 20 euro winst......haha.

hier: Rockstar Nutrition Ink. Whey five GLM 2Kg Nutrition Discount der Fitness, Bodybuilding und Gesundheits Shop nog goedkopere whey..
                      1e Masters Superbody YBF 2011!
                      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

wat betaal jij voor je kip dan marnop?

Comment

iets rond de 4 of 5 euro per kilo oid..... en hele, levende kippen 3 euro
                          Ik had te gehaast geplaatst zie ik en verkeerd geformuleerd....foutje......ik betaal dus ergens tussen de 80 en 100euri. kl*te dat je niet kan editten...ik kom hier wel over als een rekenwonder he?

Maar hele kippen dus 3 euri per stuk, moet je alleen wel zelf slachten. Als ze geen eieren meer leggen.
                          Last edited by marnop; 31-03-2011, 12:06.
                          1e Masters Superbody YBF 2011!
                          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Prijs valt nog mee, maar voor een student is alles duur

Comment

heb nu deze besteld trouwens: Whey Eiwit van BodyStore.nl - hoogwaardige wei eiwitshake
                              eerst maar eens proberen of ik het wel überhaupt weg krijg..

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X