Voedingsschema Michell

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema Michell

Beste forumleden,

Twee weken geleden vond ik dit forum, omdat ik het tijd vond om eens verstandig te gaan afvallen in combinatie met krachttraining. Ik zal me even kort voorstellen.

Ik ben een 29-jarige jongen uit het zuiden des lands. Mijn hele leven doe ik aan voetballen, dus dit was minstens 3x per week sporten. Maar 2 jaar terug kreeg ik te maken met een sportblessure (SI-syndroom). Kort samengevat betekent dit dat mijn heupen niet op gelijke hoogte staan waardoor de spieren rondom mijn heupen vastzitten op een foute manier. Daarom was het onmogelijk om door te gaan met voetballen. Vorig jaar zomer heb ik een chiropractor ingeschakeld en die heeft de pijn terug kunnen brengen naar een acceptabel niveau. Op zijn advies moest ik me gaan bezig houden met fitnessen om zo mijn spieren sterker te maken. In deze 2 jaar ben ik natuurlijk wat nodige kilo's bijgekomen omdat mijn lichaam niet gewend was om NIET te sporten.

Twee weken geleden heb ik me ingeschreven bij een fitnessschool en train 3x per week volgens een splitschema die door mijn chiropractor is opgesteld. Daarnaast pak ik natuurlijk ook mijn cardio, zo elke keer een half uur. Dit alles natuurlijk in samenspraak met de fitnessinstructeur. Ik merk al direct dat ik me een stuk fitter voel, maar nu komt natuurlijk het grote probleem. Ik wil ook graag die overbodige kilo's afvallen. Dit kan natuurlijk alleen als ik mijn voeding ga aanpassen. Daar ben ik twee weken geleden direct mee begonnen, wat geleidt heeft tot een gewichtsverlies van 2 kilo. Maar ja, is het 2 kilo vet of 2 kilo "van alles iets".

Nu wat persoonlijke gegevens:

Lengte: 1.83 m.
    Gewicht: 95,5 kg
    Vetpercentage: 35% (vorig jaar gemeten door een bottenscan van de chiropractor, neem aan dat hier niet veel in veranderd is!)
    Werk: werk fulltime als bouwkundig tekenaar, dus kantoorwerk, dus ben uitgegaan van de factor in het schema van 1.375
    Volgens BMI zou ik bij 84 kg een goede BMI hebben dus dat is mijn streven.

Kunnen jullie me helpen, zodat ik mijn vet verlies en niet mijn spiermassa?

Ik heb mijn voedingsschema bijgevoegd, dus begin er maar op te schieten.
    Attached Files
    Last edited by diesel25; 12-04-2011, 08:49.

stap 1 is om de stickies te lezen in dagelijkse voeding (De rode topics bovenaan de lijst)
    Daarin wordt uitgelegd hoe je je onderhoud kan uitrekenen en hoe je een goed voedingsschema kan opstellen.

Heb je dit gedaan -> deze hier posten, voor wat feedback/finetuning.

Het zal zeker geen 2kg vet zijn die je bent kwijtgeraakt. 2 weken is daar gewoon te weinig voor. Bij gezond afvallen (met minimaal spiermassa verlies) moet je rekenen op maximaal 1,5 kg vet per maand.
    Het zal dus een mix zijn van vocht, vet en beetje spier wat je bent kwijtgeraakt. En mogelijk eet je nu dus te weinig sinds je 3x KT + cardio hebt toegevoegd.
    Fear is the mind killer

Comment

Ik heb de stickies de afgelopen 2 weken gelezen ja. Aan de hand daarvan heb ik dit schema opgezet, maar nu wil ik het perfectioneren met jullie hulp. De behoefte staat toch in het eerder bijgevoegde voedingsschema?? Dat moet toch genoeg zijn of niet?

Comment

hmm.. heb ik blijkbaar ff overheen gekeken...

Je zit te laag in vetten. Die iets omhoog.
        Verder is dat echt te weinig. Er zit veel verschil tussen rekenmethodes. Ik zou de Harris-Benedict aanhouden. Die geeft 2500 kcals aan voor jou voor cutten.

Met 3x KT + cardio val je sowieso in ogen in een hogere activiteits multiplier, maar dat terzijde.

Dus beginnen met 2500 kcals... weekje of 6. Daarna kijken hoe het met je gewicht gaat. Of het zakt, stijgt of stabiel blijft.
        En dan niet 1 meting. Maar 3 dagen op rij wegen... week later weer 3 dagen op rij meten. Die met elkaar vergelijken. Of gewoon kijken in de spiegel of je resultaat ziet of niet.
        Fear is the mind killer

Comment

Ik zal proberen een nieuw schema te maken, op basis van 2500 kcal

Comment

Bijgaand het aangepaste schema. Het schema zit nu bijna op 2500 kcal en de percentages KEV liggen ook goed.

Alle adviezen zijn welkom!!!
            Attached Files

Comment

.

Je zou de eerste maaltijd qua de portie iets naar beneden kunnen halen,
              Voor de rest heb je om 13:00 een flinke maaltijd, ook die zou ik qua portie naar beneden halen.

Daarna heb je om 15:30 alleen een evergreen tot 17:30,

Ik zou de porties eerder op de dag iets minder maken en dan i.p.v. de evergreen nog een maaltijd neerzetten i.p.v. een evergreen (waar je dan 3-4u op moet teren)

Voor de rest wel ok!

Comment

Gelukkig zit ik in de goede richting. Maar kunnen jullie adviezen geven mbt variatie? Elke dag kipfilet en rundvlees wordt ook eentonig. Hebben jullie verschillende schema's voor elke dag en voor trainingsdagen/ niet trainingsdagen? En welk fruit kan ik het beste eten?

Dank jullie alvast voor de hulp.

Comment

Originally posted by diesel25 View Post
                  Gelukkig zit ik in de goede richting. Maar kunnen jullie adviezen geven mbt variatie? Elke dag kipfilet en rundvlees wordt ook eentonig. Hebben jullie verschillende schema's voor elke dag en voor trainingsdagen/ niet trainingsdagen? En welk fruit kan ik het beste eten?

Dank jullie alvast voor de hulp.
                  gewoon afwisselen met vis.

en fruit ook gewoon afwisselen,
                  bananen, appel, kiwi, peer, sinasappel enz.
                  “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Zou graag wat meer meningen van verschillende mensen willen horen mbt mijn schema.
                    Niets ten nadele van de inmiddels gekregen mededelingen.

Comment

ok, even mijn bescheiden mening

evergreen eruit gooien--->suiker
                      neem dan bijv. magere kwark met een hand noten

bak-en braadvet zou ik olijfolie voor nemen

Lunch zou ik eens afwisselen ipv brood..bijv. een bak tonijn met een grote groene salade en wat noten, rijst met groenten+vis/kip

avondeten kun je genoeg varieren met wit vlees (kip/kalkoen), rood vlees en genoeg soorten vis(bijv.kabeljauw,koolvis,zalm)!!Veel groente, broccoli, sperziebonen, komkommer, paprika.. ik roep maar wat.

En volgens mij mag je een stuk hoger in je kcal's.

Comment

olijfolie en bakken = geen goeie combo

Geeft giftige shizzle vrij op een bepaalde temperatuur.

Comment

Wat zijn nu precies de gevolgen van een te lage vetinname eigenlijk? Ik vind ''je hormoon huishouding gaat in de war'' veel te vaag. Kan iemand vertellen wat nu precies het effect is al je te weinig vet eet?

Ik betrap mezelf erop dat ik vaak overdag veel te weinig vet eet. Dit compenseer ik dan savonds door 3 eetlepels olijfolie naar binnen te gieten.. Maar ik heb ook wel eens dagen dat ik maar iets van 30g vet binnenkrijg.. Normaal probeer ik zo rond de 70g te zitten.. maar dit lukt dus niet altijd..
                          Failure is your friend

Comment

eerder op de dag, kleinere maaltijden nemen en een maaltijd nemen inplaats van evergreen.

evergreen is troep en ook nog eens geen maaltijd. maar een muizenhapje.

hagelslag eruit.

ik zou na training whey shake met water nemen.

en dan voor het slapen gaan nog een pot magere kwark eten.

verder wel ok.
                            “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by Fitness-maniak View Post
                              olijfolie en bakken = geen goeie combo

Geeft giftige shizzle vrij op een bepaalde temperatuur.
                              Olijfolie niet te heet laten worden wist ik idd.
                              Doe ik altijd heel braaf
                              Maar waar kun je dan beter in bakken???

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X