Onderzoek overgewicht.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Onderzoek overgewicht.

Op school moet ik zelfstandig een onderzoek uitvoeren, ik heb gekozen om te kijken naar naar het percentage ondergewicht onder jongeren van 12 tot en met 21 jaar.
    Hierbij wou ik een enquete maken en die af laten nemen, nu loop ik alleen vast over hoe ik kan bepalen of iemand overgewicht heeft ja of nee?
    BMI lijkt me wat kort door de bocht, aangzien er ook mensen kunnen zijn die bijv. op 180cm 100kg wegen, maar dan aan spiermassa, is dat dan ook overgewicht?

in het kort: Hoe kom ik erachter of iemand te zwaar is door te veel vet of door spiermassa?
    A man's gotta do what a man's gotta do

vragen wat BF% is?
    Fear is the mind killer

Comment

ik heb zelf een sector werkstuk gemaakt over dit onderwerp.
      zelf was ik ook tot die conclusie gekomen, dat BMI niet altijd gebruikt kan worden voor dit soort onderzoeken.
      Maar een ding is wel vaak duidenlijk mensen zijn te dik omdat ze veel te veel vet hebben. Dat zie je gewoon tegenwooordig overal en dat bedoeld de media ook met dat mensen te dik zijn, puur vet.
      ik denk dat je iemand niet dik kan noemen die veel spiemassa heeft.

Jongeren zijn vaak te dik, geloof het of niet, door hun ouders.
      Weet niet of je progamma gezien hebt; help mijn kind is te dik. Kijk maar is naar die ouders!

Succes met je onderzoek!

Comment

de term overgewicht moet geschrapt worden, daar kan jij mooi mee gaan spelen in je onderzoekje en je conclusie.
        Praat maar over obesitas en vetzucht.
        Volgens de, of veel, maatstaven zou ik ook overgewicht hebben, terwijl mijn vet vrij laag is.

Buikomvang kan een indicatie zijn voor te dik zijn maar vooral het overal bodyfat % geeft aan of je te dik bent, danwel aan obesitas/vetzucht lijdt.

succes met je onderzoek.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Bedankt allemaal!
          Ik neem dat van het bmi zeker mee in mn conclusie.

Originally posted by sf01 View Post
          vragen wat BF% is?

Hier dacht ik zelf eerst ook aan, maar ik kan dat moeilijk vragen in mn enquete, niet iedereen kan dit even makkelijk opmeten.

Ik zal de enquete hier wel posten als die af is

Comment

Het duurde eventjes, maar de enquête is af!

Het onderzoek betreft overgewicht bij jongeren tussen de 12 en 21 jaar.
            Dus de enquête alleen maar invullen als je 12 t/m 21 bent.

Als iemand nog op- of aanmerkingen heeft op de enquête, graag!

Alvast bedankt!

Comment

en waar vind je die enquete dan?

Comment

Ben ik de link vergeten erbij te plaatsen, wat stom van mij! Haha

Hier is ie dan: (Over)gewicht?

Comment

Doe is je best, als ik 21+ in vul verdwijnt alles.

Comment

Ik eet weinig/geen zuivel
                    Ik eet weinig/geen graanproducten
                    Ik eet weinig/geen vlees/vis
                    Ik eet weinig/geen groenten/fruit
                    Ik eet weinig/geen vetten/oliën
                    Ik eet van alles voldoende
                    ik moest voor mijn richting vroeger ook enquetes maken,(niet dat ik exact weet wat goed en fout is) mss zijn de meningen verdeeld, maar ik zou vage begrippen als 'weinig' en 'voldoende' vermijden om de waarde/geloofwaardigheid van je gehoopte statistiek wat te verhogen...

probeer iets concreters...

hoeveel keer per dag of week eet je vlees of vis of wat dan ook...

ook zou ik groenten en fruit niet op 1 lijntje zetten, meesten eten wel genoeg groenten omdat dit meestal de pot schaft, zegt niets over je fruit consumptie...

je kan ook bf vragen met de bekende formule erbij, met de buik te meten, ondanks de onnauwkeurigheid kom je toch al ietsje te weten..je kan dan nog altijd zelf kiezen of je het in je statistiek opneemt

lijkt mij ook interessant te vragen naar hun mening over hun lichaam, vind jij jezelf te dik?juist goed?te dun? enz..

en ook, wat vinden/zeggen mensen over jou gestalte, dik, gewoon,dun? enzovoorts..

en bmi kan je ook altijd doen he, alle extra info is er he...

je kan dan nog altijd afleiden dat iemand met een bmi van 26 met heel veel sport per week, en als soort sport, krachttraining, vooral spieren heeft, is het niet?

mss ook vragen hoe lang hij in zijn leven al gesport heeft, dat je een beeld hebt van zijn sport geschiedenis... waardoor je die bmi nog beter kan beoordelen?

Dus de enquête alleen maar invullen als je 12 t/m 21 bent.
                    21 jaar of ouder
                    doe dan die laatste optie weg...

zo, kan voor de moment op niks meer komen

veel succes en hopelijk heb je wat aan mijn tips

Comment

Originally posted by robdegekste View Post
                      Doe is je best, als ik 21+ in vul verdwijnt alles.
                      waarschijnlijk om je te elimineren uit de enquete, want als je het aanvinkt val je uit zijn doelgroep

Comment

Originally posted by Bolder View Post
                        ik moest voor mijn richting vroeger ook enquetes maken,(niet dat ik exact weet wat goed en fout is) mss zijn de meningen verdeeld, maar ik zou vage begrippen als 'weinig' en 'voldoende' vermijden om de waarde/geloofwaardigheid van je gehoopte statistiek wat te verhogen...

probeer iets concreters...

hoeveel keer per dag of week eet je vlees of vis of wat dan ook...

ook zou ik groenten en fruit niet op 1 lijntje zetten, meesten eten wel genoeg groenten omdat dit meestal de pot schaft, zegt niets over je fruit consumptie...

je kan ook bf vragen met de bekende formule erbij, met de buik te meten, ondanks de onnauwkeurigheid kom je toch al ietsje te weten..je kan dan nog altijd zelf kiezen of je het in je statistiek opneemt

lijkt mij ook interessant te vragen naar hun mening over hun lichaam, vind jij jezelf te dik?juist goed?te dun? enz..

en ook, wat vinden/zeggen mensen over jou gestalte, dik, gewoon,dun? enzovoorts..

en bmi kan je ook altijd doen he, alle extra info is er he...

je kan dan nog altijd afleiden dat iemand met een bmi van 26 met heel veel sport per week, en als soort sport, krachttraining, vooral spieren heeft, is het niet?

mss ook vragen hoe lang hij in zijn leven al gesport heeft, dat je een beeld hebt van zijn sport geschiedenis... waardoor je die bmi nog beter kan beoordelen?

doe dan die laatste optie weg...

zo, kan voor de moment op niks meer komen

veel succes en hopelijk heb je wat aan mijn tips

Over het algemeen ben ik het met al je tips wel eens,
                        BMI hoef ik niet perse te vragen, dat kan ik zelf ook uitrekenen aan de hand van lengte + gewicht.

En bf kan ik wel vragen, maar denk niet dat veel mensen de enquête dan nog gaan invullen als ze vanalles moeten meten enzo.
                        Ik heb genoeg deelnemers nodig, zo rond de 200 of meer..
                        en hoe sneller ze klaar kunnen zijn met invullen, hoe groter de kans dat ze het ook daadwerkelijk invullen. vandaar.

Denk dat ik zonder bf te vragen ook al een heel eind kan komen.

De rest van de tips zijn wel top, bedankt!

Comment

Originally posted by Bolder View Post
                          waarschijnlijk om je te elimineren uit de enquete, want als je het aanvinkt val je uit zijn doelgroep
                          Bingo!

Comment

Originally posted by usher View Post
                            Over het algemeen ben ik het met al je tips wel eens,
                            BMI hoef ik niet perse te vragen, dat kan ik zelf ook uitrekenen aan de hand van lengte + gewicht.
                            jah juist lol ^^

En bf kan ik wel vragen, maar denk niet dat veel mensen de enquête dan nog gaan invullen als ze vanalles moeten meten enzo.
                            Ik heb genoeg deelnemers nodig, zo rond de 200 of meer..
                            en hoe sneller ze klaar kunnen zijn met invullen, hoe groter de kans dat ze het ook daadwerkelijk invullen. vandaar.

Denk dat ik zonder bf te vragen ook al een heel eind kan komen.

De rest van de tips zijn wel top, bedankt!

met een touwtje, of densoods een kabel van een gsm adaptor en een meetlat, easy cake, maar snap je punt wel, echter lijkt het me toch heel interessant... maar blij je al geholpen te hebben met de andere tips

grtz

Comment

come on young folks!
                              Heb meer reacties nodig!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X