Afvallen voor de zomervakantie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Afvallen voor de zomervakantie

Aangezien ik afgelopen week voor de zoveelste keer jankend in het pashokje stond ben ik het helemaal zat overgewicht te hebben! M'n vriend accepteert me zoals ik ben en heeft er totaal geen problemen mee, maar ik zit er persoonlijk heel erg mee wat kleding betreft en hoe mensen naar me kijken. Begin juli gaan we op vakantie en dan wil ik graag wat kilo's kwijt zijn.
    Ik ben een meisje van 16 jaar, ben circa 160 m en weeg rond de 95 kg...
    Ik weet dat als ik ontbijt, ik sowieso 5 kg kwijt kan zijn, en daar begin ik vandaag ook mee. Verder eet ik niet heel raar en zit molligheid in de familie dus maatje 36 zal me nooit passen maar maatje 40 zou al fijn zijn...
    Ik doe 2x per week aan volleybaltraining van 1.5 uur en fiets iedere dag naar school en terug, ongeveer 12km op een dag.
    Mijn algemene dagschema:

Ontbijt:
    Voorheen niets dus... Vanaf vandaag ben ik begonnen met om 07.30u een boterhammetje met een glas melk.
    Pauze (10.15u)
    2 sneeen brood met hagelslag of kaas en een appel
    halve liter water
    Pauze (12.15u)
    2 sneeen brood met hagelslag of kaas en een appel of crackertje
    halve liter water
    Tussendoor (meestal rond 15.15u)
    crackertjes of fruit met een glas appelsap oid
    Avondeten (rond 17u)
    2 aardappels
    stukje vlees
    vaak veel groenten, ik hou wel van de meeste groenten.
    's Avonds
    glas appelsap oid
    soms een koekje, soms een appel, dit verschilt vaak.

Als iemand tips of opmerkingen heeft hoor ik dit graag!

Je doet een dom crash dieet zoals velen.
    1. meer eten. zeker rond de 1600-1800kcal als het niet al meer moet zijn
    2. niet alleen beetje rennen, volley ballen en fietsen. dat is cardio. van alleen cardio wordt je kleinere mollige versie van nu. je moet kracht training gaan toevoegen om wat strakker in het vel te zitten
    3. hagelslag, crackers, koeken, fruit al die troep er uit en vervangen met rijst, nootjes en groenten.

Comment

Welkom op het forum Goed dat je de beslissing hebt genomen om iets aan je gewicht te doen, met een goede voorbereiding bereik je het meest. Je kunt het beste beginnen door je goed te verdiepen in de materie. Lees bijvoorbeeld de sticky's die hier op het forum staan. Daar staat veel informatie in over caloriebehoefte, het opstellen van een goed voedingsschema en een beweegprogramma.

Ook het boek Burn the Fat, Feed the Muscle van Tom Venuto is een aanrader. Het vertelt over de zin en onzin van de huidige afslankmethodes en onderstreept het belang van genoeg eten om af te vallen. Ga bijvoorbeeld nooit een crashdieet volgen met zeer weinig calorieën, hiermee verpruts je je stofwisseling.

Volleybal lijkt me trouwens wel een intensieve sport voor je knieën en enkels, je bent immers veel aan het springen. Gaat dat eigenlijk wel goed? Ik ben namelijk ook klein en gezet, en ik heb van de fysio het advies gekregen om niet te gaan hardlopen of andere sporten te doen waarbij je veel landt. Ik had namelijk na 2 weken al gewrichtsklachten. Ga het eens navragen bij je fysio, want volgens mij kun jij ook veel baat hebben bij krachttraining. Als je meer spiermassa hebt, verbrand je ook in rust meer. De activiteiten die jij nu uitvoert zullen niet erg bijdragen aan gewichtsverlies.
      Last edited by Ellie; 21-04-2011, 10:01.
      Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Lady V,

welkom.

Als eerste wil ik even hard zijn tegen je (en je familie) Mollig zijn zit niet in de familie.!!! Dat is een lulsmoes om mollig of te dik te mogen blijven
        Mollig zijn is een gevolg van verkeerd en of teveel eten en dan voornamelijk het zg lekkere eten en snoepen!
        Je kan als mesomorfe of met de aanleg worden geboren, maar je wordt dus uiteindelijk veel te dik door je voeding en (missende) sportleven.

Ten eerste qua voeding,
        Gooi alle snoep, suikers, koek, hagelslag e.d. er uit.

De enige suikers die je nog mag nemen komen uit fruit. Een appel of sinaasappel. De kaas gooi je er ook voorlopig uit.

Begin je dag met 2 plakken grof volkoren bruin brood belegd met rookvlees en gekookt ei. Geen zout op je ei doen, de rookvlees is zout genoeg.

Je pauze 10.15uur mag je brood met kipfilet* nemen en een appeltje.

pauze 12.15uur neem je liefst iets van rijst en kip of met vis(panga filet)
        Als dat echt niet gaat dan maar brood met rookvlees en een ei.

Tussendoor 15.15 uur sinaasappel *

Avond eten, geen aardappels meer, maar rijst en vis en wat groente of rijst met kip en groente.
        Geen varkensvlees nemen. Roodvlees zoals rosbief, bieflappen en biefstuk mag wel.

's avonds tussendoor neem je een glas water of verse sinaasappelsap(of meng water en verse sinaasappelsap half om half). Geen houdbare pakken, maar verse nemen! Een handje nootjes mag wel.
        Of neem een glas magere yoghurt(zonder suiker natuurlijk)

Doordeweeks netjes en schoon eten, dan mag je in het weekend een keer ziondigen en een broodje kaas nemen of in de ochtend een keer een broodje (pure) hageslag.

*kipfilet; haal bij de aldi of lidl kipfilet om te braden, dat is puur schoon vlees zonder zout en rommel en lekkerder, maar ook veel goedkoper. En kan zeer goed op je brood of gewoon een stukje als tussendoortje.
        Bij de LIDL is kalkoenfilet ook lekker goedkoop.
        *als je graag dingen als crackers eet, neem dan matzes, dat is puur meel met water zonder rotzooi.

Je mag ook gewoon (magere) melk drinken en verder lekker veel water drinken.

Liefst ga je idd trouwens krachttraining doen. Of ga anders iets van bodypump doen en/of body combat.
        Je zal snel veel vet verbranden en meer conditie krijgen(en kleinere kleding kopen dus ook.....)

succes.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
          Lady V,

welkom.

Als eerste wil ik even hard zijn tegen je (en je familie) Mollig zijn zit niet in de familie.!!! Dat is een lulsmoes om mollig of te dik te mogen blijven
          Mollig zijn is een gevolg van verkeerd en of teveel eten en dan voornamelijk het zg lekkere eten en snoepen!
          Je kan als mesomorfe of met de aanleg worden geboren, maar je wordt dus uiteindelijk veel te dik door je voeding en (missende) sportleven.

Ten eerste qua voeding,

De enige suikers die je nog mag nemen komen uit fruit. Een appel of sinaasappel. De kaas gooi je er ook voorlopig uit.

Begin je dag met 2 plakken grof volkoren bruin brood belegd met rookvlees en gekookt ei. Geen zout op je ei doen, de rookvlees is zout genoeg.

Avond eten, geen aardappels meer, maar rijst en vis en wat groente of rijst met kip en groente.
          Geen varkensvlees nemen. Roodvlees zoals rosbief, bieflappen en biefstuk mag wel.

's avonds tussendoor neem je een glas water of verse sinaasappelsap(of meng water en verse sinaasappelsap half om half). Geen houdbare pakken, maar verse nemen! Een handje nootjes mag wel.

Doordeweeks netjes en schoon eten, dan mag je in het weekend een keer ziondigen en een broodje kaas nemen of in de ochtend een keer een broodje (pure) hageslag.

*kipfilet; haal bij de aldi of lidl kipfilet om te braden, dat is puur schoon vlees zonder zout en rommel en lekkerder, maar ook veel goedkoper. En kan zeer goed op je brood of gewoon een stukje als tussendoortje.
          *als je graag dingen als crackers eet, neem dan matzes, dat is puur meel met water zonder rotzooi.

Liefst ga je idd trouwens krachttraining doen. Of ga anders iets van bodypump doen en/of body combat.
          Je zal snel veel vet verbranden en meer conditie krijgen(en kleinere kleding kopen dus ook.....)

succes.
          Idd marnop, kan er ook moeilijk tegen als mensen het smoesje gebruiken van tzit in de familie !
          Ben zelf ook gezet in vet heb er nu al wat tegen gdn ma toch ;-))
          Geschiedenis herhaalt zich, sehr stolz!

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
            Je doet een dom crash dieet zoals velen.
            1. meer eten. zeker rond de 1600-1800kcal als het niet al meer moet zijn
            2. niet alleen beetje rennen, volley ballen en fietsen. dat is cardio. van alleen cardio wordt je kleinere mollige versie van nu. je moet kracht training gaan toevoegen om wat strakker in het vel te zitten
            3. hagelslag, crackers, koeken, fruit al die troep er uit en vervangen met rijst, nootjes en groenten.

Ben he niet helemaal met je eens betreft punt nr 2,
            afvallen kan ook heel goed zonder krachttraining hoor.
            als jemaar voldoende beweegt, lekker fietsen of stukken hardlopen enzo.

Maar ff on-topic,

ladyV,
            als ik jou was zou ik inderdag alle zoetigheid weggooien, en inderdaad lekker kipfilet of rookvlees of ei op brood doen.
            Vermijd zoveel mogelijk zout, en alle witte sauzen zoals mayo enzo..
            drink lekker veel water inplaats van appelsap.
            En ikzou gewoon lekker elke avond een stuk gaan hardlopen dan komt het vanzelf goed

succes

Comment

Originally posted by LadyV View Post
              Aangezien ik afgelopen week voor de zoveelste keer jankend in het pashokje stond ben ik het helemaal zat overgewicht te hebben! M'n vriend accepteert me zoals ik ben en heeft er totaal geen problemen mee, maar ik zit er persoonlijk heel erg mee wat kleding betreft en hoe mensen naar me kijken. Begin juli gaan we op vakantie en dan wil ik graag wat kilo's kwijt zijn.
              Ik ben een meisje van 16 jaar, ben circa 160 m en weeg rond de 95 kg...
              Ik weet dat als ik ontbijt, ik sowieso 5 kg kwijt kan zijn, en daar begin ik vandaag ook mee. Verder eet ik niet heel raar en zit molligheid in de familie dus maatje 36 zal me nooit passen maar maatje 40 zou al fijn zijn...
              Ik doe 2x per week aan volleybaltraining van 1.5 uur en fiets iedere dag naar school en terug, ongeveer 12km op een dag.
              Mijn algemene dagschema:

Ontbijt:
              Voorheen niets dus... Vanaf vandaag ben ik begonnen met om 07.30u een boterhammetje met een glas melk.
              Pauze (10.15u)
              2 sneeen brood met hagelslag of kaas en een appel
              halve liter water
              Pauze (12.15u)
              2 sneeen brood met hagelslag of kaas en een appel of crackertje
              halve liter water
              Tussendoor (meestal rond 15.15u)
              crackertjes of fruit met een glas appelsap oid
              Avondeten (rond 17u)
              2 aardappels
              stukje vlees
              vaak veel groenten, ik hou wel van de meeste groenten.
              's Avonds
              glas appelsap oid
              soms een koekje, soms een appel, dit verschilt vaak.

Als iemand tips of opmerkingen heeft hoor ik dit graag!

Hallo LadyV,

en welkom op ons forum.
              Zoals Falstyr en Marnop je al gewezen hebben op je eetgedrag moet je dit aan gaan passen.

Ik heb even wat uitgerekend voor je.
              ZOals je aangeeft ben je 16 en zul je nog schoolgaand zijn.
              Je bent 1.60m en weegt ongeveer 95Kg.
              Dan zul je als je ongeveer rond de 2200-2300Kcal per dag nodig hebben voor het onderhoud, MAAR als je wilt afvallen zul je er 500Kcal er vanaf moeten halen en dan kom je op 1700-1800Kcal per dag.
              Zoals Marnop ook al zei is het beste om rijst met kip te nemen als avond maal maar pasta en VOORNAMELIJK volkoren pasta is ook wel goed met kip.
              Als er een saus bijkomt wat het wel lekkerder maakt dan is het beste om die ZELF te maken en niet die kant en klare potten die je in de supermarkt haalt maar het beste is zonder ofmet een lepeltje olijfolie erdoorheen.

Wat betreft de dagelijkse voeding.
              Neem dat maar over met de tijden van Marnop.

Probeer naar de sportschool te gaan en ga daar zoveel mogelijk met een full-body training die ze als standaard schema je gaan aanbieden aan de slag geduren 3x per week.
              Je zult dan zien dat je er goed mee voort kunt.

Mocht je vragen hebben kun je dan weer hier bij ons ervoor terug.

Succes!
              Huidig: 106,2KG Doel eind december: 90Kg Doel maart 2014: 85Kg
              Einddoel juni 2014 80Kg

Comment

Originally posted by 1latino View Post
                Hallo LadyV,

Dan zul je als je ongeveer rond de 2200-2300Kcal per dag nodig hebben voor het onderhoud, MAAR als je wilt afvallen zul je er 500Kcal er vanaf moeten halen en dan kom je op 1700-1800Kcal per dag.
                Hey LadyV,

Je hebt de eerste stap al genomen..goed bezig!

mbt het aantal carbs probeer eerst een aantal weken op onderhoud eten (dus rond de 2200-2300) aangezien je lichaam nu gewend is aan je crashdieet en je stofwisseling van slag is

Veel succes!
                I don't give a damn what you think..I'm doing this for me, so fuck the world feed it beans, it's gassed up, if it thinks it's stopping me..I'ma be what I set out to be, without a doubt undoubtedly..And all those who look down on me I'm tearing down your balcony.

Comment

Valt niet veel meer aan toe tevoegen dus kan je alleen maar succes wensen

Comment

volgens mij is ladyv al lang en breed niet meer op het forum
                    Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                      volgens mij is ladyv al lang en breed niet meer op het forum

Ze heeft zich 20 april aangemeld en heeft sinds haar eerste post niets meer geplaatst.
                      Misschien geschrokken van de reacties? Maar ja, als ze het echt wil, zal ze er iets voor moeten doen, he.
                      "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by RedXIII View Post

mbt het aantal carbs probeer eerst een aantal weken op onderhoud eten (dus rond de 2200-2300) aangezien je lichaam nu gewend is aan je crashdieet en je stofwisseling van slag is

Veel succes!
                        Ah, goede tip Ik eet nu ook op onderhoud en vroeg me af of ik daar niet onder moest gaan zitten. Eerst maar eens weer wat spieren teugkweken, en dan misschien eens gaan cutten
                        Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Originally posted by Ellie View Post
                          Ah, goede tip Ik eet nu ook op onderhoud en vroeg me af of ik daar niet onder moest gaan zitten. Eerst maar eens weer wat spieren teugkweken, en dan misschien eens gaan cutten
                          Ellie,

je kunt spieren kweken terwijl je aan het kutten bent.
                          Dat gaat mij prima af.
                          Ik volg nu het 4 daagse split schema van marnop en ik moet zeggen dat het goed gaat.
                          Merk dat ik al wat vooruitgang maak en lijkt dat in korte tijd ik beetje bij beetje in vet afval terwijl ik toch spieren aanmaak omdat ik voluitga in de gewichten.
                          Kijk anders naar mijn post: http://forum.bodynet.nl/trainingssch...etpatroon.html
                          Wat betreft het 3 of 4 daagse split kun je hier terugvinden: http://forum.bodynet.nl/trainingssch...ngschemas.html

Veel succes!
                          Huidig: 106,2KG Doel eind december: 90Kg Doel maart 2014: 85Kg
                          Einddoel juni 2014 80Kg

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                            Ze heeft zich 20 april aangemeld en heeft sinds haar eerste post niets meer geplaatst.
                            Misschien geschrokken van de reacties? Maar ja, als ze het echt wil, zal ze er iets voor moeten doen, he.
                            Waarschijnlijk waren het niet de antwoorden waar ze naar zocht en heeft ze haar heil gezocht op het sonja bakker forum, de antwoorden moeten toch conform haar gedachtengangen kloppen....
                            .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                            There is no failure except in no longer trying

Comment

Originally posted by marnop View Post
                              Lady V,

welkom.

Ten eerste qua voeding,

succes.
                              Dit is echt de vetste shit ooit !

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X