Droog staan.. Maar hoe ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Droog staan.. Maar hoe ?

Ik ben dus Jelle, 17 jaar
    ben nu ongeveer 6 maanden aan het fitnessen na een halfjaar gestopt te zijn

Ik wil dus dat buikje weg voor tegen de zomer ..
    Men vet percentage ligt tussen de 13%-14%

Kan iemand me helpen, want weet echt niet hoe ik moet beginnen in verband met voeding en training ..

En wil ook niet teveel massa of kracht verliezen als dat zou gebeuren

Mvg

koolhydraten minderen vooral later op de dag
    veel (magere) eiwitten eten(kwark, vis, ei, kip) en onverzadigde vetten-->nootjes, pindakaas
    het is wel ff aftasten hoeveel koolhydraten je nodig hebt, maar daar kom je vanzelf wel achter
    de koolhydraten die je eet :halen uit volkorenbrood, zilvervliesrijst en veel groente
    (dus geen frisdrank, tafelsuiker, de meeste yoghurtdrankjes, wit/bruin brood, witte pasta enz)
    en wat bij helpt ook geen lightfrisdrank of snoepjes, dat helpt mn bloedsuiker naar de klote-->xtra buikvet
    ook ff oppassen met fruit, als je dat eet: in de ochtend of net na de training
    spreid je maaltijden, beter 5-6 keer per dag een bescheiden maal nuttigen

Comment

Welkom Jelle,

Je kunt je het beste gaan inlezen in de stickies en realistische doelen gaan stellen. Krachttraining is natuurlijk geen wondermiddel waarmee je binnen een maand van je buikje af bent, maar als je serieus bezig gaat dan kun je in een paar maanden toch wel zichtbaar resultaat behalen. En resultaat behalen begint allemaal bij goed inlezen Er staat een sticky over voeding, hoeveel voeding je nodig hebt en training. Er is ook een speciale sticky voor tienertraining, kijk die ook nog even na.
      Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

bedankt voor de reactie's ik ga verder opzoek dan maar

Comment

hmm wat zijn je stats???

Comment

Lees vooral stickys op dit forum en je meeste vragen worden beantwoord.

Verder kunt je op deze site een excel sheet vinden waarmee je een voedingsschema kunt samenstellen. Lijkt veel werk maar eenmaal gemaakt kun je er veel info uit halen en de mensen hier kunnen je goed helpen.

Verder is goed trainen belangrijk, post je trainingsschema, misschien valt hier ook nog iets aan te verbeteren.

succes

Comment

http://forum.bodynet.nl/lees-eerst/3...tml#post550279

alsjeblieft ,
              Zomersticky staat alles in wat je moet weten over voeding etc.
              MMA - Weightlifting

Comment

Originally posted by El_Loco View Post
                hmm wat zijn je stats???
                Men stats weet ik niet echt en weet ook niet wat je ermee bedoelt
                daarom wil ik zoveel mogelijk te weten komen

Comment

Originally posted by Piellemuis View Post
                  http://forum.bodynet.nl/lees-eerst/3...tml#post550279

alsjeblieft ,
                  Zomersticky staat alles in wat je moet weten over voeding etc.
                  Dankje die ga ik zeker lezen

Comment

Originally posted by Snowfever View Post
                    Lees vooral stickys op dit forum en je meeste vragen worden beantwoord.

Verder kunt je op deze site een excel sheet vinden waarmee je een voedingsschema kunt samenstellen. Lijkt veel werk maar eenmaal gemaakt kun je er veel info uit halen en de mensen hier kunnen je goed helpen.

Verder is goed trainen belangrijk, post je trainingsschema, misschien valt hier ook nog iets aan te verbeteren.

succes
                    Heb niet echt een trainingsschema maar
                    maandag : borst (5-6 oefeningen)
                    dinsdag : schouders triceps
                    woensdag : rug biceps
                    vanaf nu ook cardio op donderdag, vrijdag en zaterdag
                    cardio (fietsen) van 45min-1uur

Comment

je moet ook je benen trainen (heel belangrijk) elke dag ongeveer 10 a 15 minuten met cardio beginnen voor het trainen kan ook helpen maar lees de stickies daar leer je het meest van.
                      There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

Originally posted by KleineMan View Post
                        Men stats weet ik niet echt en weet ook niet wat je ermee bedoelt
                        daarom wil ik zoveel mogelijk te weten komen
                        Met stats bedoelen we hier op het forum: leeftijd/lengte/gewicht/vetpercentage/hoe lang je al traint en soms ook voedingsbehoefte (hoeveel calorieën, eiwitten, vetten en koolhydraten je nodig hebt).

Maar ga maar eens lekker inlezen, daar steek je heel veel van op. Ik kan je ook van harte het boek "Burn the fat, feed the muscle" van Tom Venuto aanraden. Dat vond ik erg interessant leesvoer. Het is wat uitgebreider dan onze sticky's, maar komt in grote lijnen er mee overeen.
                        Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Originally posted by Ellie View Post
                          Met stats bedoelen we hier op het forum: leeftijd/lengte/gewicht/vetpercentage/hoe lang je al traint en soms ook voedingsbehoefte (hoeveel calorieën, eiwitten, vetten en koolhydraten je nodig hebt).

Maar ga maar eens lekker inlezen, daar steek je heel veel van op. Ik kan je ook van harte het boek "Burn the fat, feed the muscle" van Tom Venuto aanraden. Dat vond ik erg interessant leesvoer. Het is wat uitbreider dan onze sticky's, maar komt in grote lijnen er mee overeen.
                          leeftijd : 17
                          gewicht : 64.7
                          vetpercentage : 14%
                          lengte : 1m72
                          hoelang ik train : 4 maand

Ben nu ook al de sticky's aan het lezen want wil me er echt in verdiepen en ik ga dat boek is zoeken in de bib binnenkort als ze het daar hebben

toch bedankt voor al de positieve reactie's helpt me toch weer een stap vooruit

Comment

Originally posted by kabaffel View Post
                            je moet ook je benen trainen (heel belangrijk) elke dag ongeveer 10 a 15 minuten met cardio beginnen voor het trainen kan ook helpen maar lees de stickies daar leer je het meest van.
                            Heb 4 jaar aan wielrennen gedaan en ben bang dat men benen nog dikker gaan worden heb toen ook powertraining gedaan maar voor men benen dan

Comment

Originally posted by KleineMan View Post
                              Heb 4 jaar aan wielrennen gedaan en ben bang dat men benen nog dikker gaan worden heb toen ook powertraining gedaan maar voor men benen dan
                              Kan ik me voorstellen. IK zou zeggen, weer die fiets op. Vorig jaar (ja toen had ik alle tijd als student met 8 weken vakantie) heb ik 5 weken lang 4 dagen in de week gefitnixt en smiddags de fiets op. Dan sta je wel droog..en je kan eten wat je wilt. Of het goed is, weet ik niet Het heeft wel gewerkt.
                              Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X