Wat ga ik doen
Ik ga werken met een aantal componenten die ik denk dat belangrijk zijn bij het verbranden van overtollig vet. Ik zal ze even noemen met een kleine uitleg.
Voeding - Aantal kcal nodig voor onderhoud - 500 kcal
Voeding is natuurlijk belangrijk. Goede voeding is noodzakelijk om alle bouwstoffen binnen te krijgen die het lichaam nodig is. Verder willen we niets naar binnen stoppen dat onnodig is.
Krachttraining - 3 dagen Full Body Workout
Krachttraining vind ik nodig voor het opbouwen van spieren. Meer spieren wil zeggen meer verbranding is ruststand. Verder ziet een strak lichaam er goed uit.
Cardio - 30 minuten fietsen
Cardio is noodzakelijk voor het verbranden van vet. Op trainingsdagen zal ik dit doen NA mijn krachttraining.
Ontspanning - 30-60 minuten
Met ontspanning bedoel ik hier zwemmen, sauna, stoombad, etc. Dit is niet cruciaal, maar het heeft zeker een positieve invloed op je lichaam.
Slapen - 6-8 uur per dag
Dit wordt vaak overgeslagen maar is cruciaal bij het verbranden van vet. Een goede nachtrust zorgt ervoor dat je lichaam goed kan herstellen en je bent weer fit voor de volgende belangrijke workout sessie. Verder voorkom je late-night-snacks.
Supplementen
Supplementen zijn niet cruciaal. Alles is in principe te halen uit je voeding. Ik heb er toch voor gekozen om sommige supplementen te nemen. Sommige besparen me tijd, sommige moeite, sommige geld.
Hoe ziet mijn week eruit
Maandag
Voedingsschema + krachttraining + cardio
Dinsdag
Voedingsschema + cardio + ontspanning
Woensdag
Donderdag
Voedingsschema + rust
Vrijdag
Zaterdag
Voedingsschema + cardio + ontspanning + cheatmeal
Zondag
Voedingsschema + rust
Welke supplementen ga ik gebruiken
Whey Isolaat – Eiwitten voor spierherstel
Sport Multivitaminen – Om de stoffen binnen te krijgen die je door het dieet mist
Omega 3/6 – Bevordering gezondheid
Glucosamine – Voor soepele gewrichten
Micellar Casein Superior - Langzame eiwitten tijdens het slapen
Wat ga ik eten
Het schema dat ik hier hanteer is berekent op mij. Ik heb de formules van het net gehaald.
Op de gegevens die uit de berekeningen naar voren komen heb ik een gemiddeld voedingsschema gemaakt. Ik heb het gemiddeld gehouden omdat ik dan makkelijk kan variëren qua gerechten. Natuurlijk wel goede producten allemaal.
Je moet wel enige kennis hebben over de verschillende producten, en wat de exacte voedingswaarde ervan zijn. Aan de hand hiervan kan je gaan combineren.
Uitleg van bepaalde benamingen in het schema
Beleg
Kipfilet, kalkoenfilet, ei, runderrookworst, rosbief.
Schijf 1 (schijf van 5)
Aardappelen, rijst (zilvervlies,basmati), pasta (volkoren), quinoa
Schijf 2
Groente groentes: Snijbonen, brokolie, spinazie, andijvie
Schijf 3
Vis, vlees (kip, rund, kalkoen), tempeh.
Wat ga ik trainen
Ik ga trainen met een 3 dagen Full-Body Workout. Dat wil zeggen dat ik 3 dagen in de week mijn hele lichaam train. Ik vind dit lekker gevarieerd per dag, en is goed te doen.
sets | reps | oefening
Dag 1
4-5 | 6-8 | Barbell Squat
3__ | 6-8 | Barbell Bench Press
3__ | 6-8 | Pull-up
3__ | 6-8 | Barbell Military Press
3-4 | 6-8 | Barbell Curl
3__ | 6-8 | Crunch
Dag 3
2-3 | 6-8 | Barbell Deadlift
4__ | 6-8 | Cable Seated Row
3__ | 6-8 | Barbell Incline Bench Press
3__ | 6-8 | Barbell Upright Row
3-4 | 6-8 | Dumbbell Triceps Extension
3-4 | 6-8 | Lever Seated Leg Curl
Dag 5
4__ | 6-8 | Lever Seated Leg Press
3__ | 6-8 | Chin-up
3__ | 6-8 | Dumbbell Bench Press
3__ | 6-8 | Dumbbell Shrug
3-4 | 6-8 | Lever Seated Calf Extension
3__ | 6-8 | Incline Twisting Situp
Met progressieschema en aantal sets en repetities ziet het er zo uit. Mooi schema voor de hele week, makkelijk om bij de houden.
Ik wil graag beginnen te loggen, dat ga ik wel doen in de sectie die daarvoor bedoeld is. Maar voordat ik van start ga toch nog voor het laatst nog een post van het totale plaatsje.
Misschien zijn er nog wat goede tips voor nog wat last minute changes. Ik wil maandag van start gaan met dit schema.
Ik zal alle files erbij zetten, je kan ermee doen wat je wil.
Ik ga werken met een aantal componenten die ik denk dat belangrijk zijn bij het verbranden van overtollig vet. Ik zal ze even noemen met een kleine uitleg.
Voeding - Aantal kcal nodig voor onderhoud - 500 kcal
Voeding is natuurlijk belangrijk. Goede voeding is noodzakelijk om alle bouwstoffen binnen te krijgen die het lichaam nodig is. Verder willen we niets naar binnen stoppen dat onnodig is.
Krachttraining - 3 dagen Full Body Workout
Krachttraining vind ik nodig voor het opbouwen van spieren. Meer spieren wil zeggen meer verbranding is ruststand. Verder ziet een strak lichaam er goed uit.
Cardio - 30 minuten fietsen
Cardio is noodzakelijk voor het verbranden van vet. Op trainingsdagen zal ik dit doen NA mijn krachttraining.
Ontspanning - 30-60 minuten
Met ontspanning bedoel ik hier zwemmen, sauna, stoombad, etc. Dit is niet cruciaal, maar het heeft zeker een positieve invloed op je lichaam.
Slapen - 6-8 uur per dag
Dit wordt vaak overgeslagen maar is cruciaal bij het verbranden van vet. Een goede nachtrust zorgt ervoor dat je lichaam goed kan herstellen en je bent weer fit voor de volgende belangrijke workout sessie. Verder voorkom je late-night-snacks.
Supplementen
Supplementen zijn niet cruciaal. Alles is in principe te halen uit je voeding. Ik heb er toch voor gekozen om sommige supplementen te nemen. Sommige besparen me tijd, sommige moeite, sommige geld.
Hoe ziet mijn week eruit
Maandag
Dinsdag
Voedingsschema + cardio + ontspanning
Woensdag
Donderdag
Voedingsschema + rust
Vrijdag
Zaterdag
Voedingsschema + cardio + ontspanning + cheatmeal
Zondag
Voedingsschema + rust
Welke supplementen ga ik gebruiken
Whey Isolaat – Eiwitten voor spierherstel
Sport Multivitaminen – Om de stoffen binnen te krijgen die je door het dieet mist
Omega 3/6 – Bevordering gezondheid
Glucosamine – Voor soepele gewrichten
Micellar Casein Superior - Langzame eiwitten tijdens het slapen
Wat ga ik eten
Het schema dat ik hier hanteer is berekent op mij. Ik heb de formules van het net gehaald.
Op de gegevens die uit de berekeningen naar voren komen heb ik een gemiddeld voedingsschema gemaakt. Ik heb het gemiddeld gehouden omdat ik dan makkelijk kan variëren qua gerechten. Natuurlijk wel goede producten allemaal.
Je moet wel enige kennis hebben over de verschillende producten, en wat de exacte voedingswaarde ervan zijn. Aan de hand hiervan kan je gaan combineren.
Uitleg van bepaalde benamingen in het schema
Beleg
Kipfilet, kalkoenfilet, ei, runderrookworst, rosbief.
Schijf 1 (schijf van 5)
Aardappelen, rijst (zilvervlies,basmati), pasta (volkoren), quinoa
Schijf 2
Groente groentes: Snijbonen, brokolie, spinazie, andijvie
Schijf 3
Vis, vlees (kip, rund, kalkoen), tempeh.
Wat ga ik trainen
Ik ga trainen met een 3 dagen Full-Body Workout. Dat wil zeggen dat ik 3 dagen in de week mijn hele lichaam train. Ik vind dit lekker gevarieerd per dag, en is goed te doen.
sets | reps | oefening
Dag 1
4-5 | 6-8 | Barbell Squat
3__ | 6-8 | Barbell Bench Press
3__ | 6-8 | Pull-up
3__ | 6-8 | Barbell Military Press
3-4 | 6-8 | Barbell Curl
3__ | 6-8 | Crunch
Dag 3
2-3 | 6-8 | Barbell Deadlift
4__ | 6-8 | Cable Seated Row
3__ | 6-8 | Barbell Incline Bench Press
3__ | 6-8 | Barbell Upright Row
3-4 | 6-8 | Dumbbell Triceps Extension
3-4 | 6-8 | Lever Seated Leg Curl
Dag 5
4__ | 6-8 | Lever Seated Leg Press
3__ | 6-8 | Chin-up
3__ | 6-8 | Dumbbell Bench Press
3__ | 6-8 | Dumbbell Shrug
3-4 | 6-8 | Lever Seated Calf Extension
3__ | 6-8 | Incline Twisting Situp
Met progressieschema en aantal sets en repetities ziet het er zo uit. Mooi schema voor de hele week, makkelijk om bij de houden.
Ik wil graag beginnen te loggen, dat ga ik wel doen in de sectie die daarvoor bedoeld is. Maar voordat ik van start ga toch nog voor het laatst nog een post van het totale plaatsje.
Misschien zijn er nog wat goede tips voor nog wat last minute changes. Ik wil maandag van start gaan met dit schema.
Ik zal alle files erbij zetten, je kan ermee doen wat je wil.
Comment