Graag jullie mening!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Graag jullie mening!

Hallo bodynetters,

Ik ben sinds een paar weken weer bezig met trainen en gezond eten.
    Nu wil ik een 30-dagen plan opstellen om er goed uit te zien op het strand en om me fitter te voelen. Daarna zal ik uiteraard nog steeds verder trainen maar binnen 30 dagen ga ik op vakantie , dus wil ik nu even het maximum halen uit mijn work out/levensstijl.

Ik ben 31j, weeg 68kg, ben 1m82.
    Vetpercentage e.a. heb ik nog niet gemeten.
    Ik ben nu 3 weken met KT en cardio bezig ( cardio train ik op lage hartslag voor mijn conditie )
    Ik werk fulltime, en ben ook alleenstaande mama, dus meestal train ik tijdens mijn lunchpauze ( +/- 50 minuten ) en dan zet ik ook alles op alles.

Ik heb al veel topics/stickies gelezen hier, en ben volgens mij goed bezig wat voeding betreft ( veel eiwitten, niet te veel koolhydraten en vetten, regelmatig eten,...) maar heb het gevoel dat ik meer uit mijn training kan halen.
    Hebben jullie tips hoe ik op 45-50 minuten per dag ervoor zorg dat ik binnen een maand een mooie buik en stevige benen heb? Ik train iedere dag, behalve in het weekend.

alvast bedankt!
    Celebrate what you've accomplished, but raise the bar a little higher each time you succeed

Mooie buik en stevige benen is erg persoonlijk natuurlijk.Wat ik een mooie buik vind kan jij een flubber buik vinden.
    Post eens een foto van je buik en benen.
    Een maand is natuurlijk wel erg krap.

Comment

Originally posted by levensgenieter View Post
      Mooie buik en stevige benen is erg persoonlijk natuurlijk.Wat ik een mooie buik vind kan jij een flubber buik vinden.
      Post eens een foto van je buik en benen.
      Een maand is natuurlijk wel erg krap.
      Zal ik zsm doen, zodra ik een foto heb! het is inderdaad krap, maar ik verwacht ook geen wonderen. Ik wil er gewoon alles uithalen, en er zo strak mogelijk uitzien. Maar ik blijf realistisch hoor, een sixpack is nog niet voor meteen
      Celebrate what you've accomplished, but raise the bar a little higher each time you succeed

Comment

Originally posted by Steffie View Post
        Hallo bodynetters,

Ik ben sinds een paar weken weer bezig met trainen en gezond eten.
        Nu wil ik een 30-dagen plan opstellen om er goed uit te zien op het strand en om me fitter te voelen. Daarna zal ik uiteraard nog steeds verder trainen maar binnen 30 dagen ga ik op vakantie , dus wil ik nu even het maximum halen uit mijn work out/levensstijl.

Ik ben 31j, weeg 68kg, ben 1m82.
        Vetpercentage e.a. heb ik nog niet gemeten.
        Ik ben nu 3 weken met KT en cardio bezig ( cardio train ik op lage hartslag voor mijn conditie ) Hiit cardio voor conditie, geen lage hartslag voor conditie.
        Ik werk fulltime, en ben ook alleenstaande mama, dus meestal train ik tijdens mijn lunchpauze ( +/- 50 minuten ) en dan zet ik ook alles op alles.

Ik heb al veel topics/stickies gelezen hier, en ben volgens mij goed bezig wat voeding betreft ( veel eiwitten, niet te veel koolhydraten en vetten (voldoende vetten eten, niet te weinig), regelmatig eten,...) maar heb het gevoel dat ik meer uit mijn training kan halen.
        Hebben jullie tips hoe ik op 45-50 minuten per dag ervoor zorg dat ik binnen een maand een mooie buik en stevige benen heb? Ik train iedere dag, behalve in het weekend.
        Als je 45-50 min per dag traint en dat is incl. cardio?, dan is dat te kort.....45 minuten tot uur krachttraining en evt. 20 min hiit erachter aan.

alvast bedankt!
        Dat laatste is voor jou niet haalbaar qua tijd, dus je zou als je 5 dagen per week werkt 3 dagen krachttraining en 2 dagen cardio doen en evt in je weekend ook wat cardio....
        Post trouwens ook je voedingschema hier, exel bestand is te halen uit de stickys.....
        .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
        There is no failure except in no longer trying

Comment

Wat is de hoofd reden dat je er zo strak mogelijk uit wilt zien?

Comment

Welkom Steffie, goed dat je toch nog de tijd kunt vinden om te trainen Veel vrouwen in jouw situatie laten hun lichaam verslonzen, complimenten dat je zo goed voor jezelf zorgt. Daar zul je niet alleen qua uiterlijk maar ook qua gezondheid nog lang voordeel bij hebben. En voor je gezin is het ook heel fijn als mama gezond is, zo zet je ook het goede voorbeeld.

Wat training betreft: misschien is 5 dagen in de week een beetje te veel van het goede. Beginners raden we vaak aan om 3 keer in de week een full-body krachttraining te doen. Je lichaam zal namelijk ook moeten rusten om spieren goed op te kunnen bouwen. Met krachttraining kun je zeker resultaten behalen: ik train nu al zo'n 4 weken ter revalidatie, en bij mij is er al 1,5 cm van de taille af en 2 cm van de heup. Het is ook al zichtbaar en mijn vetpercentage is al van 33% naar 31% gezakt. Dat is natuurlijk nog geen complete metamorfose, maar het gaat geleidelijk aan steeds beter. Neem je tijd hiervoor: in een maand zul je nooit volledig strak komen te staan, maar over een paar maanden zul je de verschillen echt heel duidelijk zien. Tip: neem foto's van jezelf zodat je je progressie kunt bekijken, dat is een erg goede motivatie.

Verder is je voeding natuurlijk heel belangrijk, je moet zeker niet te weinig eten bij krachttraining. Weet je al wat je vetpercentage is? Dat kun je hier berekenen: Vetpercentage Calculator - Bereken uw lichaamsvet percentage
            Op deze site Bereken Jouw Caloriebehoefte | GIANT! Fitness & Bodybuilding kun je dan berekenen wat je dagelijkse behoefte is. Hoe je verder een voedingsschema invult staat in onze sticky-onderwerpen.

Heel veel plezier met inlezen en met sporten.
            Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Originally posted by Ellie View Post
              Welkom Steffie, goed dat je toch nog de tijd kunt vinden om te trainen Veel vrouwen in jouw situatie laten hun lichaam verslonzen, complimenten dat je zo goed voor jezelf zorgt. Daar zul je niet alleen qua uiterlijk maar ook qua gezondheid nog lang voordeel bij hebben. En voor je gezin is het ook heel fijn als mama gezond is, zo zet je ook het goede voorbeeld.

Wat training betreft: misschien is 5 dagen in de week een beetje te veel van het goede. Beginners raden we vaak aan om 3 keer in de week een full-body krachttraining te doen. Je lichaam zal namelijk ook moeten rusten om spieren goed op te kunnen bouwen. Met krachttraining kun je zeker resultaten behalen: ik train nu al zo'n 4 weken ter revalidatie, en bij mij is er al 1,5 cm van de taille af en 2 cm van de heup. Het is ook al zichtbaar en mijn vetpercentage is al van 33% naar 31% gezakt. Dat is natuurlijk nog geen complete metamorfose, maar het gaat geleidelijk aan steeds beter. Neem je tijd hiervoor: in een maand zul je nooit volledig strak komen te staan, maar over een paar maanden zul je de verschillen echt heel duidelijk zien. Tip: neem foto's van jezelf zodat je je progressie kunt bekijken, dat is een erg goede motivatie.

Verder is je voeding natuurlijk heel belangrijk, je moet zeker niet te weinig eten bij krachttraining. Weet je al wat je vetpercentage is? Dat kun je hier berekenen: Vetpercentage Calculator - Bereken uw lichaamsvet percentage
              Op deze site Bereken Jouw Caloriebehoefte | GIANT! Fitness & Bodybuilding kun je dan berekenen wat je dagelijkse behoefte is. Hoe je verder een voedingsschema invult staat in onze sticky-onderwerpen.

Heel veel plezier met inlezen en met sporten.
              Bedankt Ellie voor de info!

Ik sport 5x per week omdat ik anders tijdens mijn lunchpauze ook maar achter de pc zit. De ene keer train ik al wat intensiever dan de andere.
              Ik probeer nu meer krachttraining te doen, omdat ik maar 50minuten heb en die ten volle wil benutten. S'avonds ga ik meestal hardlopen.

Ik heb wat stickies gelezen over de voedingbehoefte en schema's, en ga me daar eens uitgebreid mee bezighouden.

Mijn eetpatroon in het kort ziet er ongeveer zo uit:

08.00 brinta met honing of bruine boterhammen met minarine en kalkoenwit
              10.00 appel/banaan en natuur kwark

12.00 volkoren rijst met tomaatjes, tonijn, en appel of ananas

15.00 kwark en een bruine boterham met gerookt vlees en minarine

19.00 kip of vis, gebraden in de pan, met rijst of aardappelen en een salade/broccoli/wortelen of andere groenten

20.30 kwark en thee zonder suiker.

Ik wil graag ook met eiwitshakes beginnen, maar dat is tot nu toe nog niet gebeurd.

ik drink 2 liter water per dag.
              Last edited by Steffie; 18-05-2011, 10:25. Reason: een zin vergeten

Comment

Originally posted by levensgenieter View Post
                Wat is de hoofd reden dat je er zo strak mogelijk uit wilt zien?
                Omdat ik voor mijn zwangerschap ook heel sportief was en wanneer ik strak in het pak zit, voel ik me veel beter. Zowel lichamelijk als geestelijk!
                En het is gewoon veel aangenamer om rond te lopen met een lichaam waar je tevreden over bent. Dus ipv te klagen over mijn lichaam, doe ik er liever iets aan.

Comment

Originally posted by Steffie View Post
                  Omdat ik voor mijn zwangerschap ook heel sportief was en wanneer ik strak in het pak zit, voel ik me veel beter. Zowel lichamelijk als geestelijk!
                  En het is gewoon veel aangenamer om rond te lopen met een lichaam waar je tevreden over bent. Dus ipv te klagen over mijn lichaam, doe ik er liever iets aan.
                  Goede reden.

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
                    Dat laatste is voor jou niet haalbaar qua tijd, dus je zou als je 5 dagen per week werkt 3 dagen krachttraining en 2 dagen cardio doen en evt in je weekend ook wat cardio....
                    Post trouwens ook je voedingschema hier, exel bestand is te halen uit de stickys.....
                    Bedankt voor de info.
                    Ik doe nu zoveel mogelijk krachttraining in die 45-50 minuten, en af en toe ga ik s'avonds hardlopen. Dankzij de sportieve zoon sta ik regelmatig met het springtouw op de trampoline te springen
                    Krijg ik genoeg vetten binnen met bv gerookte zalm, olijfolie, smeerboter op de boterhammen, en af en toe een handvol noten? En begin ik best ook eiwitshakes te drinken?
                    Mijn huidige voedingschema ziet er ongeveer uit zoals ik bij de reactie van Ellie heb gepost.

Mijn onderbuik is - zoals bij veel vrouwen - het grootste "probleem". Ik begin de bovenste buikspieren echt goed te zien, maar dat kleine buikje blijft hardnekkig zitten. Kan cardio hierbij helpen? of gewoon nog meer/andere buikspieroefeningen?

alvast bedankt!

Comment

Hier kunnen veel mensen van rond jouw leeftijd een voorbeeld aan nemen.

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
                        Hier kunnen veel mensen van rond jouw leeftijd een voorbeeld aan nemen.
                        Dank je wel, ik vind het belangrijk om er goed uit te blijven zien, en uiteraard ook om gezond te leven

Comment

3 x per week een fullbody workout (maandag-woensdag-vrijdag)
                          2 x per week cardio (dinsdag-donderdag)
                          Evt. in 't weekend nog wat cardio.

eiwitten op 175 gram per dag = 700 kcal
                          Vetten op 70 gram per dag = 630 kcal
                          kh's op 125 gram per dag = 500 kcal

Eiwitten heel de dag door, snelle eiwitten in de ochtend en rondom je training, langzame eiwitten voor het slapen gaan.

Vetten niet rondom je training

Koolhydraten in de ochtend en rondom je training

Maximaal 8 weken met deze hoeveelheid eten, daarna 2 weken 500 kcal erbij eten (onderhoud)...dus 8 weken cutten, 2 weken onderhoud, 8 weken cutten, 2 weken onderhoud, etc...tot gewenst resultaat

zoiets..
                          .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                          There is no failure except in no longer trying

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
                            3 x per week een fullbody workout (maandag-woensdag-vrijdag)
                            2 x per week cardio (dinsdag-donderdag)
                            Evt. in 't weekend nog wat cardio.

eiwitten op 175 gram per dag = 700 kcal
                            Vetten op 70 gram per dag = 630 kcal
                            kh's op 125 gram per dag = 500 kcal

Eiwitten heel de dag door, snelle eiwitten in de ochtend en rondom je training, langzame eiwitten voor het slapen gaan.

Vetten niet rondom je training

Koolhydraten in de ochtend en rondom je training

Maximaal 8 weken met deze hoeveelheid eten, daarna 2 weken 500 kcal erbij eten (onderhoud)...dus 8 weken cutten, 2 weken onderhoud, 8 weken cutten, 2 weken onderhoud, etc...tot gewenst resultaat

zoiets..
                            Super, alvast bedankt voor de hulp. Zo ben ik weer een stap verder.

Comment

Dat buikje is een veelgehoorde klacht, ik heb trouwens precies hetzelfde. Niet door zwangerschap overigens, maar door een darmziekte. Mijn buik kan 15 cm opzwellen in 5 minuten als ik iets heb gegeten waar ik allergisch voor ben, dan lijk ik net 6 maanden zwanger. Door dat constante oprekken is mijn huid erg slap, gecombineerd met vet op de buik is dat niet zo elegant. Ik verzorg de huid goed met een vochtinbrengende iets vette crème, en verder ben ik bezig om mijn vetpercentage te verlagen. Zo kom je langzaam maar zeker steeds strakker in je vel te zitten. Voor mijn bovenbenen begint het al te werken, nog zo'n typisch damesklacht: cellulite Gelukkig zie ik daar al wel wat.
                              Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X