Wat mentale hulp bij het afslanken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat mentale hulp bij het afslanken

Hallo allemaal, eerst en vooral ik ben geen prof, ik ben zelf bezig met vermageren en doe dit al 2 maanden lang zeer gemotiveerd en voel me er zeer goed bij.

Ik ben 16 en de afgelopen 3 jaar deed ik niets anders dan gamen, eten en slapen ben dit pas zo'n 3 maanden geleden gaan realiseren, ik was echt verslaafd.
    Ik moest gewoon mijn stijl van leven veranderen en dat zou ik doen door de volgende punten;

1) Sporten, ik loop elke dag 3-4km op eigen tempo zonder te stoppen.

2) Mijn eetgewoonte, tijdens schooldagen werd ik wakker om 7:00 en sloeg ontbijt altijd over, dit is een zeer ernstige fout voor elke persoon. Het ontbijt is het belangrijkste maal van de dag en daar moet je flink wat calorieën van opslaan ( ook niet overdrijven natuurlijk, lees meer hierover bij de sticky topic van "Falstyr": http://forum.bodynet.nl/algemeen/333...er-sticky.html )
    Ik raad elke persoon aan om deze topic te lezen voor ze gaan beginnen posten.
    Dat je aan het vermageren bent betekent niet dat je weinig moet eten, in tegenstelling het is zeer slecht en riskant om weinig te eten terwijl je sport.
    Je lichaam heeft voldoende calorieën nodig om je lichaam te herstellen, meer info bij de zomer sticky topic.

Bij weekends werd ik laat wakker rond zo'n 11-13u, en at pas zo'n 2u later. Zeer slecht.. Ik at te weinig en ongezond en sloeg ontbijt altijd over, kan niet anders dan dikker worden hehe.
    Vroeger snapte ik dit allemaal niet, is ook niet gek, was niet geïnteresseerd in vermageren en gezond eten dus ik zou er nooit informatie over opzoeken, gelukkig ben ik dit allemaal gaan beginnen realiseren.. Denk dat het met leeftijd te maken heeft.

Vaak klagen mensen als ze aan het afvallen zijn en stellen ze meestal deze vragen;

"Ik zie geen resultaat??"
    "Wanneer vliegen die kilo's er nou af"
    "Ik blijf maar dik"

etc..etc..

Dat had ik ook de eerste maand, maar daarna zag ik wat resultaat.
    Mijn buik -en borstomtrek zijn verminderd en het beste van allemaal mijn conditie is zeer goed op pijl

Toen ik begon met lopen, liep ik zo'n 800m en begon te stappen, 5 mins later zo'n 400m en begon weer voor 5 mins te stappen, ik dacht dat dit allemaal tevergeefs was maar nee hoor, dit noemt men opbouwen haha heb ik net ontdekt. Ging 2 uur geleden lopen en liep 5 km zonder te stoppen dat is een zeer goede prestatie van mezelf en gaf me een enorme fysieke EN mentale boost, het geeft je echt het gevoel om niet te stoppen en zo voort te blijven doen en ik zal niet stoppen tot ik mijn doel heb bereikt.

Ik wil de forum zeer erg bedanken (vooral Falstyr, en vele andere ) het geeft me motivatie en dat is zeer belangrijk bij deze proces.

Hoop dat elke persoon zijn doelen hier kan bereiken of het nu afslanken is of bulken voor een fitte lijf, succes!

Ok man
    sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

mooi zo. volhouden jongen !

grtzz
      Beest in opleiding

Comment

You go girl...

Comment

Wat fijn om te lezen dat je er zo positief in staat. Sommige mensen beginnen er al gedemotiveerd aan en dan houden ze het ook niet lang vol. Een forum als dit is niet alleen voor de kennisoverdracht, maar juist ook voor het motiveren van elkaar. Wie weet kun je met jouw motivatie nog een ander helpen bij het bereiken van zijn/haar doelen
          Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Originally posted by Ellie View Post
            Wat fijn om te lezen dat je er zo positief in staat. Sommige mensen beginnen er al gedemotiveerd aan en dan houden ze het ook niet lang vol. Een forum als dit is niet alleen voor de kennisoverdracht, maar juist ook voor het motiveren van elkaar. Wie weet kun je met jouw motivatie nog een ander helpen bij het bereiken van zijn/haar doelen
            Jep, motivatie is echt het belangrijkste als je wil afvallen

Comment

Oink , echt respect man! ,
              ik ben op het moment net hetzelfde als jij toen was.
              Ik game , slaap , en eet ... : ik doe wel 2x per week voetbal training , en 2 dagen 2u/dag sport op school.
              Ik ben 1m75 , en weeg 86 kilo
              ben nu zolang aan het denken , ja nu ga ik fitnissen , ja nu ga ik afvallen , maar ik kan dit echt niet...
              ik heb echt massa's respect voor u , dat jij dit zolang al volhoud .
              ik zie ook bij mijn maten , zeer mooi gespierd , gebruind , meisjes vallen direct op hun, en ik sta daar dan als een dikkerd :s
              het probleem is ook dat ik echt niks kennis heb van dit alles en ik niet goed weet , wat en wat niet te eten.
              ik ben als jongen van 7 jaar 30 vermagerd tot mijn 12 jaar , ben nu 16 en die kilo's zijn er weer bij ....
              Ik wil ook graag een torso dat iedereen denkt wow!, en zo een armen dat mijn t-shirt bijn a scheurt , maar ik denk altijd dat dit me nooit zal lukken....
              en vooral de drang naar dat snoep en eten is ZEER groot altijd .
              Ik ben nu al een week op mijn voeding aan het letten , ik ga proberen de dagen die ik vrij heb te gaan joggen /.... .

alexander

Comment

Succes bilstrong5, ik weet dat waar een wil is ook een weg is! En ook voor jou zijn de doelen die je voor ogen hebt te behalen door door te gaan en jezelf te blijven motiveren! Ga voor jezelf een dagboek bij houden en lees alles door als je even wat minder motivatie hebt! Succes met je queste!!!
                Constantia et labore

Comment

Succes! Ziet er naar uit dat je erg goed op weg bent!
                  Laissez Faire

Comment

ik zeg: pannekoeken met spek en kaas!

Comment

goed bezig, blijven gaan en indien je nog wat vorm in het lichaam wil --> bodybuilding/krachttraining
                      I'm not special, but not the same as you.
                      Because I do things you will never do.
                      SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X