gewichtstoename door Krachttraing & Cardio

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• gewichtstoename door Krachttraing & Cardio

Hoi,

Ik train sinds een aantal weken vrij intensief maar ik kom in gewicht aan.
    Ik weet dat spieren zwaarder wegen dan vet maar hoelang kan deze spieropbouw duren en wanneer zie ik nou een reultaat op de weegschaal.
    Ik ben 1.82 woog 121 kilo en weeg momenteel 108 kilo.

ik gebruik whey supplementen
    mn eetaschema is als volgt, ik ben bang dat als ik teveel of verkeerd eet dat ik aankom in kilo's, waarschijnlijk eet ik veels te weining.

Graag advies van iemand die met hetzelfde heeft gezeten of met hetzelde bezig is.

6.30
    whey shake 40gram
    9.30
    appel of boterham sandwichspread
    500ml water

12.00
    4 sneetjes vokoren met zalm
    kwark
    500ml water

14.30
    appel of boterham pindakaas

17.30
    vis met rijst of bij tijdsgebrek whey shake 50gram

19.30
    training

21.30
    whey shake 40gram

22.30
    handje nootjes

Welkom op ons forum

Persoonlijk denk ik dat je beter anders kunt gaan denken over afvallen. Denk niet in kilo's maar in centimeters en vetpercentage. Want daar gaat het toch uiteindelijk om, om vet verliezen? Weeg jezelf dus niet te vaak en laat zo af en toe je vetpercentage meten.

Je geeft zelf al aan dat je veel te weinig eet, dit kan zorgen voor juist een blokkade in vetverlies. Je kunt het beste een tijdje op onderhoud gaan eten om je stofwisseling de kans te geven om zich te herstellen. Daarna kun je eens gaan denken aan een cut. Onthoud dat het grootste deel van het afvallen niet in de sportschool gebeurt, maar in de keuken.

In dit topic staat meer informatie over het opstellen van een voedingsschema dat is aangepast op jouw behoeften. Ga eens goed aan het lezen en aan het rekenen, en als je nog hulp nodig hebt mag je daar altijd om vragen.

Veel succes bij het afvallen!
    Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Hey,

toen ik hier binnen kwam dacht ik ook dat ik goed bezig was met 3 tot 4 wheyshakes per dag enzo.
      Als je wegens tijdgebrek niet kan of wil koken, moet je dit eens proberen.
      Kook in het weekend of op je vrije dag een grote pan 250 gram (droog gewicht) rijst, bak 600 gram kipfilet en stoom 1 kilo groente.
      Verdeel deze maaltijd in 5 porties.
      Stop de porties in de vriezer en je hebt in 5 minuten in de magnetron een lekkere gezonde home-made maaltijd.
      Verhoudingen kip/rijst natuurlijk aanpassen aan je eigen behoefte aan eiwit/kh in je eetschema.

succes ermee!
      I don't care what the whisperers say
      Cos' they whisper too loud for me
      na 3 weken rust houden, nu weer KT oppakken en fietsen op de ligfiets.

Comment

Ok bedankt, ik moet gewoon veel geduld hebben en niet teveel staren naar de weegschaal.

Gr

Comment

Precies En, ga even met dat schema bezig.
          Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Welkom!

Originally posted by moetnogwatafvallen View Post
            Ik weet dat spieren zwaarder wegen dan vet
            Wees gerust 1 kg spier is even zwaar als 1 kg vet.
            Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
              Welkom!

Idd gewoon die weegschaal buitengooien. Ik ben blij dat de mijne zo'n 100 km van mij verwijderd is Good luck

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
                Welkom!

exact.

maar eenzelfde volume aan spieren, weegt wel meer als eenzelfde volume aan vetmassa.
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Je eet veel te weinig, lees dit;

http://forum.bodynet.nl/algemeen/333...er-sticky.html

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                    exact.

maar eenzelfde volume aan spieren, weegt wel meer als eenzelfde volume aan vetmassa.
                    exact.

Comment

Hoi,

Ik train sinds een aantal weken vrij intensief maar ik kom in gewicht aan.
                      Ik weet dat spieren zwaarder wegen dan vet maar hoelang kan deze spieropbouw duren en wanneer zie ik nou een reultaat op de weegschaal.
                      Ik ben 1.82 woog 121 kilo en weeg momenteel 108 kilo.

ik gebruik whey supplementen
                      mn eetaschema is als volgt, ik ben bang dat als ik teveel of verkeerd eet dat ik aankom in kilo's, waarschijnlijk eet ik veels te weining.

Graag advies van iemand die met hetzelfde heeft gezeten of met hetzelde bezig is.

6.30
                      whey shake 40gram
                      9.30
                      appel of boterham sandwichspread
                      500ml water

12.00
                      4 sneetjes vokoren met zalm
                      kwark
                      500ml water

14.30
                      appel of boterham pindakaas

17.30
                      vis met rijst of bij tijdsgebrek whey shake 50gram

19.30
                      training

21.30
                      whey shake 40gram

22.30
                      handje nootjes
                      Je zegt dat je voorheen 121 kilo woog, en nu 108 kilo weegt. dat wil zeggen dat je al 13 kilo bent afgevallen. Hoe heb je dit gedaan, en hoelang heb je hierover gedaan? Wat voor een eetschema heb je in die voorgaande periode gebruikt, en deed je toen ook al aan sport?

Het is erg belangrijk om te weten wat je voorheen gedaan hebt, om je nu juist te kunnen adviseren. Er zijn een aantal mogelijkheden waarom je op dit moment niet afvalt, en ik heb een aantal vermoedens.

--------------------------------
                      1. Ik vermoed dat je in de periode voorheen toen je deze 13 kilo afgevallen bent, je langere tijd structureel een stuk minder hebt gegeten dan je verbrand. Minder eten dan je verbrand is immers noodzakelijk om gewicht te verliezen.

Als men echter langdurig en dus structureel te weinig eet, gaat het lichaam zich hierop aanpassen. De stofwisseling wordt langzamer en je verbrand minder kcal. Factoren die hierop de grootste invloed hebben zijn het aantal kcal dat men minder eet dan men verbrand en de tijdsduur die men een bepaald aantal kcal minder eet dan men verbrand.

als jij dus voordat je ging afvallen een 2500 kcal verbruikte per dag en een aantal maanden op een 1000-1500 kcal hebt geleefd, om deze eerste 13 kilo kwijt te raken. Dan heeft jouw lichaam zich grotendeels aangepast aan deze 1000-1500 kcal. je zult dan wellicht niet meer deze initiële 2500 kcal per dag verbruiken, maar door de aanpassingen van het lichaam misschien nog maar 1300-1800 kcal per dag verbruiken.

Het wordt steeds moeilijker om af te vallen, omdat het verschil tussen wat je eet, en wat je lichaam daadwerkelijk verbruikt steeds kleiner wordt. Een manier om dit tegen te gaan, is het herstellen van de stofwisseling (uitgangspunt hierbij is je oude dieet, en elke paar dagen voeg je een 100 kcal toe aan dit schema tot je op behoefte eet. je lichaam zal beetje bij beetje de stofwisseling versnellen. Als je dan eenmaal op behoefte eet, houd je dit enkele dagen aan, en verlaagt dan in 1x het aantal kcal met 500-600 kcal. je lichaam is weer gewend aan een hogere hoeveelheid kcal, en je zal dus afvallen).
                      -----------------------------------

2. Je traint pas sinds kort. De hoeveelheid spiermassa die je opbouwt in enkele weken is sterk beperkt en zal ook zeker niet de reden zijn waarom je aankomt terwijl je zo weinig eet. Veel mensen die beginnen met sporten/krachttraining, komen in het begin aan ondanks dat ze minder eten.

Vraag de gemiddelde persoon uit je vriendenkring hoe dit komt, en je krijgt waarschijnlijk iets te horen over spieren opbouwen en spieren zijn zwaarder als vet of iets in die richting. Dit krijg je ook vaak te horen van Instructeurs op sportscholen, diëtisten en sommige andere deskundigen.

Deze toename in gewicht wanneer men begint met sporten, is voornamelijk te verklaren door het volgende: wanneer een spier ongetraind is, heeft deze een beperkte capaciteit om glycogeen (glucose + vocht) op te slaan in de spier. Door middel van training, kan men deze opslagcapaciteit sterk vergroten. en wordt men wanneer men begint met trainen dus iets zwaarder. daarnaast zullen er ook enkele 100en grammen spiermassa opgebouwd worden.
                      ---------------------------------------------

laat dus maar eens wat je voorheen gedaan hebt.

PS. ik woog een aantal jaren geleden zelf 115 kilo, en ben een dikke 25 kilo vetmassa kwijtgeraakt.
                      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Was in jan 2011 een 122.7 kg , ben nu bijna 10 maand later 102 kg ben 180 cm , ik wil graag naar 90 kg
                        Heb dit bereikt door 4 per week krachtraining en 2 keer pw cardio en een op mij aangepast voedingsschema. Deze heb ik van onze instructeur gekregen ( Kin Mitchell , hij weet waar hij over praat http://www.youtube.com/watch?v=4K5j4...eature=related) aangepast op mij.In mijn eetschema zitten vrij weinig koolhydraten en veel eiwitten, verder gebruik ik alleen een shake direct na het trainen. Misschien jouw instructeur je helpen om een goed eetschema op te stellen afgestemd op jouw behoefte. Heb ook niet teveel haast, het heeft tijd nodig om je lichaam te veranderen. Succes

Comment

ja klopt inderdaad mijn voeding was veel minder dan nu ik begon met een shake in de ochtend om 10 uur nam ik een appel en in de middag ook een shake en rond 3uur een appel en voor t trainen wat de pot schaft.
                          dit heb ik ruim 3maanden gedaan maar ik trainde voorheen thuis maar train nu op de sportschool en ben toen wezen zoeken op het internet naar oorzaken waarom ik aankom terwijl ik goed train.
                          de ene zegt je moet meer eten om af te vallen de ander zegt weer dat je zwaarder wordt doorspiermassa dus ben gewoon doorgegaan met trainen en ben deze week stabiel gebeleven ik denk dat ik mn oude eetgewwonte moet oppakken en het rustig moet opbouwen want wil voor het einde van t jaar 90kilo wegen...

Comment

Iwan2, heeft Kin Mitchell je dan niet gezegd dat je niet zo moet focussen op je gewicht? Kan ik me als bodybuilder namelijk niet voorstellen.
                            Geldt ook voor TS(moetnogwatafvallen) je moet je niet blindstaren op dat gewicht, gewoon goed trainen en je voeding op orde krijgen.
                            Daamee zal je betere spiermassa opbouwen en droger worden(vet kwijtraken). Je wil toch niet een lichaam hebben als een verhongerde ethiopiër?
                            Ik ga er van uit dat je hier bent en dat je traint voor een beter gespierde fysiek, ga daar dan aan werken en pas je voeding goed aan op je behoeftes.

Bereken je basis behoefte voor onderhoud(ga daar eventueel ietsjes onder zitten) en ga daarmee een goed voedingschema opstellen en lekker trainen verder. Dan zal je snel resultaat zien.

Voor een bepaalde datum een bepaald gewicht bereiken kan iedere idioot wel, dat is geen kunst. Gaat er meer om dus dat je een goede fysiek opbouwt en je vetpercentage geleidelijk aan verlaagt.

succes.
                            1e Masters Superbody YBF 2011!
                            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

ben toen wezen zoeken op het internet naar oorzaken waarom ik aankom terwijl ik goed train.
                              de ene zegt je moet meer eten om af te vallen de ander zegt weer dat je zwaarder wordt doorspiermassa
                              Beiden hebben gelijk.
                              Als beginner zal je meemaken wat "beginnergains" genoemd worden: in het begin zullen je spieren zich relatief snel ontwikkelen en dus zal je wat kilo's aan spiermassa winnen. Als je echter door dit beginners stadium heen bent dan zal deze groei duidelijk afnemen: het blijft niet tot in het oneindige doorgaan (hetgeen bij vet wel het geval is). Die extra spiermassa heeft wel een voordeel: al die spieren hebben energie nodig. Dus ze helpen om je lichaamsvet te verbranden. Eenvoudigweg gezegd: hoe meer spieren hoe meer energie verbrand wordt.
                              "meer eten om af te vallen" is correct binnen een bepaalde bandbreedte. Als je gedurende langere tijd te weinig eet dan neemt je metabolisme af: je lichaam schakelt terug op een spaarstand. Soms wordt dit "crashen" genoemd. En je lichaam zal z'n best doen om zoveel mogelijk vet op te slaan, als appeltje voor de dorst. Als je echter net onder je onderhoudsniveau eet dan zal je metabolisme optimaal functioneren en haalt je lichaam de extra benodigde energie uit het aanwezige lichaamsvet. Met andere woorden: je lichaamsvet wordt minder en je verliest gewicht. Eet je boven je onderhoudsniveau dan zal je lichaam de extra energie omzetten in lichaamsvet en wordt je zwaarder.
                              Wat de meeste niet-sporters niet weten is wat hun onderhoudsniveau is. Dit vergt even experimenteren om uit te vinden en is vaak hoger dan menigeen denkt.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X