Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
Kan niet anders dan me aansluiten bij de anderen, hele knappe prestatie dus gefeliciteerd!
Zou wel graag wat meer horen over hoe je het exact hebt aangepakt, hoe je voeding en training nu is en hoe je in de toekomst verder wilt met eten en training om je nieuwe doelen te bereiken...
Van wat ik ervan begrepen heb is dat er een optimaal punt voor je hartslag (lees inspanning) bestaat waar de vetverbranding ten opzichte van het totale calorie verbruik relatief het grootst is. Dit wil niet zeggen dat dat ook het punt is waarbij je het meeste vet verbrandt. Als je een hogere inspanning levert, verbrand je meer calorieën en dus ook meer vet.
Zelf probeer ik altijd een zo snel mogelijk tempo aan te houden dat ik voor de gekozen tijdsduur goed kan volhouden. En dan verbrand ik in 40 minuten echt meer vet dan iemand die 40 minuten in z'n zogenaamde vet burning zone zit te 'trainen'. Zou het zelfs niet eens volhouden zo'n slakkengang. Heb soms het idee dat het is uitgevonden door de fitness centra om luie mensen gemotiveerd te krijgen of te houden. Die jaag je zo de tent uit als ze zien dat je echt wat voor moet doen
PS. heb mezelf nog steeds niet goed voorgesteld ... excuus ... zal er nog wel een keer van komen
als je op een hoger nivo gaat cardio'n verbrand je ook wel meer vet maar ook meer koolh.
rond die vet verbrand hartslag is de verhouding van vet verbranden en kolh het gunstigst dat wordt er mee bedoeld.
je hoeft je eigen niet te pletter te rennen of fietsen om vet te verbranden
Comment