slow carb dieet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• slow carb dieet

Salute,

Momenteel ben ik het boek body een lijfboek aan het lezen.
    Een erg interessant boek moet ik zeggen.

In het boek word gesproken over een slow carb dieet gebasseerd op 3/4 maaltijden per dag met 1x in de week een junkdag

Dit dieet zou volgens het boek geweldige resultaten leveren zelfs zonder te sporten.

Nu word er geadviseerd dag in dag uit hetzelfde te eten

Is het niet zo dat je lichaam op een bepaald moment "gewend raakt" aan de voeding? (na 8-10 weken meen ik) en je gewichtsverlies dan minimaal word/gaat stagneren?
    I don't give a damn what you think..I'm doing this for me, so fuck the world feed it beans, it's gassed up, if it thinks it's stopping me..I'ma be what I set out to be, without a doubt undoubtedly..And all those who look down on me I'm tearing down your balcony.

Je lichaam heeft inderdaad een bepaalde gewenning voor voedsel. Zo is het bijvoorbeeld zo dat je lichaam sterk reageert op koolhydraten als je daar een tijd lang weinig van hebt gegeten.

Echter heeft alle voeding een bepaalde hoeveelheid energie die het lichaam eruit kan halen. Als jij zorgt dat je onder de behoefte zit van het aantal dat je lichaam nodig heeft, zul je afvallen.

Omdat na 8-10 weken je metabolisme vertraagd (door het afzwakken van de effecten van bepaalde hormonen zoals insuline, T3 en T4) verbrand je inderdaad minder vet. Dit is op te lossen door cardio te gaan doen, of door voor een ander soort dieet te kiezen.

Echter zie ik dat je elke week 1 junk maaltijd mag nemen. Als je die neemt voorkom je over het algemeen die 'hormooncrash'.

Verder is het van belang om goed te blijven trainen tijdens het dieten. Het zijn namelijk je spieren die veruit de meeste energie in je lichaam gebruiken. Daarom wil je natuurlijk zoveel mogelijk behouden.

(En om gewoon een bruut fysiek te krijgen natuurlijk)
    'Half men, half animal, all dead!'

Comment

je kan afwisselen he
      van ma-vr eet je minimum aan kh in het weekend carb loading, kan je lichaam weer glycogeenvoorraden aanvullen
      dan kan je eventueel in het weekend eens een vettige junk dag houden hoewel ik niet zou weten waarom...

Comment

Thnx Guys

Think I'll give it a go...bij stagneren zou ik evt keto/ud2 kunnen gaan doen

Yep ik train..maar brute fysieken laat ik wel over aan de mannen (I am fem)

Ik ga voor de lean/mean look
        I don't give a damn what you think..I'm doing this for me, so fuck the world feed it beans, it's gassed up, if it thinks it's stopping me..I'ma be what I set out to be, without a doubt undoubtedly..And all those who look down on me I'm tearing down your balcony.

Comment

Originally posted by RedXIII View Post
          Thnx Guys

Think I'll give it a go...bij stagneren zou ik evt keto/ud2 kunnen gaan doen

Yep ik train..maar brute fysieken laat ik wel over aan de mannen (I am fem)

Ik ga voor de lean/mean look
          Ow haha, succes iig! You go girl!
          'Half men, half animal, all dead!'

Comment

succes! en laat iets weten hoe het vlot!

Comment

de kunst met dieten als dit is vooral zorgen dat je genoeg binnenkrijgt.
              De meeste slowcarb voeding moet je relatief veel van eten om aan je kcals te komen.

Ik ken wel een paar mensen die het slowcarb veel zijn afgevallen. Maar wel uitkijken dat je niet teveel spiermassa kwijt raakt.
              Fear is the mind killer

Comment

Ja ik wil maandag gaan starten, maar inderdaad spiermassa kwijtraken is m'n grootste angst/zorg.
                Zuivel is ook uit den boze...terwijl ik dacht (karne)melk heeft lage GI en stimuleert vetverbranding.
                .magere kwark voor slapen is ook niet toegestaan..

Hoe kan ik dit het beste opvangen? smorgens en rondom training whey shakes?

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                  de kunst met dieten als dit is vooral zorgen dat je genoeg binnenkrijgt.
                  De meeste slowcarb voeding moet je relatief veel van eten om aan je kcals te komen.

Ik ken wel een paar mensen die het slowcarb veel zijn afgevallen. Maar wel uitkijken dat je niet teveel spiermassa kwijt raakt.

een paar mensen SF?
                  Ik ken er honderden..gebruiken allemaal alleen complexe KH, slow carbs dus en die raken meestal weinig tot geen spiermassa kwijt.
                  Je raakt alleen massa kwijt door te weinig voeding en dan met name te weinig eiwitten.
                  1e Masters Superbody YBF 2011!
                  Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by RedXIII View Post
                    Ja ik wil maandag gaan starten, maar inderdaad spiermassa kwijtraken is m'n grootste angst/zorg.
                    Zuivel is ook uit den boze...terwijl ik dacht (karne)melk heeft lage GI en stimuleert vetverbranding.
                    .magere kwark voor slapen is ook niet toegestaan..

Hoe kan ik dit het beste opvangen? smorgens en rondom training whey shakes?

Magere en halfvolle melk is prma om te drinken als je droog wil worden, geen probleem.
                    kwark voor het slapen is idd bagger, heb je geen reet aan. Beter een goede casseïne nemen.
                    Beste opvangen? Wat, hoezo, wat bedoel je? Je neemt toch al in de ochtend en na de training een whey shake? Tenminste als je in de tijd dat je hier op BN lid bent wat gelezen hebt wel iig. Je weet dan dat je die nodig hebt voor jouw doelen(of iig dat ze het makkelijker maken je doelen te bereiken)

Comment

Ik wil voorkomen dat ik te weinig eiwitten binnenkrijg

Ik neem inderdaad al shakes..ik heb het verkeerd geformuleerd, ik bedoelde meer whey per shake

Casseine voor slapen will do

Thnx

Comment

Originally posted by marnop View Post
                        Magere en halfvolle melk is prma om te drinken als je droog wil worden, geen probleem.
                        kwark voor het slapen is idd bagger, heb je geen reet aan. Beter een goede casseïne nemen.
                        Beste opvangen? Wat, hoezo, wat bedoel je? Je neemt toch al in de ochtend en na de training een whey shake? Tenminste als je in de tijd dat je hier op BN lid bent wat gelezen hebt wel iig. Je weet dan dat je die nodig hebt voor jouw doelen(of iig dat ze het makkelijker maken je doelen te bereiken)
                        ik dacht dat kwark voor het slapengaan gestimuleerd werd. Toeme, ben ik al twee maanden foute boel aan't eten voor ik ga slapen

Comment

Voor de wedstrijd mensen is kwark geen goed idee, maar voor de normale persoon zal het in de meeste gevallen niet zoveel uitmaken.

Tenzij je slecht op zuivel gaat natuurlijk.

Comment

Originally posted by Gorecki View Post
                            ik dacht dat kwark voor het slapengaan gestimuleerd werd. Toeme, ben ik al twee maanden foute boel aan't eten voor ik ga slapen

Als je droog wil worden, voor het slapen kwark er uit en casseíne er in. Casseïne eiwitten zijn ook van veel betere kwaliteit en zitten geen suikers in.
                            shake maken met 25gr casseïne en 15gr whey in water gemixed.

Comment

Great, Thanks!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X