afslanken , en dat mooie torso...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• afslanken , en dat mooie torso...

hallo,

Mijn naam is Alexander.
    Ik kwam uw email tegen op een site , en dacht dat jij me wel kon helpen.
    Ik ben een jongeman van 16 jaar .
    Ik weeg 86 kg en ben 1m75 groot.
    Er word vaak gelachen met me dat ik te zwaar ben ...
    Ik wil zo graag een mooi gespierd torso hebben , als al mijn vrienden...
    Soms denk ik dat het me allemaal niet kan schelen , maar eigenlijk raakt het me hard ...
    De jaloezie op hun lichaam...
    Ik doe 2x in de week aan voetbal en zondags match , en ik zit op een sportschool met 6u sport in de week.
    Ik heb het vooral moeilijk met het afblijven van mijn eten...
    ik zou zo graag , 80kg helemaal droog en mooi gespierd.
    Dat is echt mijn droom..
    ik durf me nu nergens te vertonen op een zwembad of aan het strand .

Ik hoop dat jullie mij kan helpen om die kilo's kwijt te geraken.

Alexander

Het belangrijkste is motivatie, denk bij jezelf: 'Wil ik dit echt' 'Ben ik instaat om mezelf de volle %100 te geven?'

Zo ja, dan zal het wel lukken, als je motivatie hebt begin je dagelijks te trainen en zoek je meer informatie op, meer informatie is meer motivatie, motivatie zal je helpen langer vol te houden tot je je doel bereikt hebt maar je moet er bij denken, niets gaat vanzelf en het is ook geen kinderspel.
    Het is niet moeilijk maar het is wel zwaar.

Anyways succes

Comment

Okee Alexander,
      ten eerste, stap uit je slachtoffer rol want je bent geen slachtoffer meer als je 16 bent.
      Goed je was wel slachtoffer, je was een kind en wist jij veel...lekker snoepen en snacken en je hebt ouders die het wel weten en het laten gebeuren.

Maar je wil er nu vanaf...je wordt door zat mensen aangekeken als gedrocht, ik weet het en jij wil dat niet.
      Dus stap een sportschool in en ga lekker trainen.
      Pak een leuk basis schema en lekker in de fitness knallen met gewichten.
      Daarnaast kan je wat cardio gaan doen.
      Begin elke krachttraining met 5 minuten loopband of crosstrainer, dan het krachtgedeelte en daarna lekker intensief een stukje cardio weer doen, zo lang je het volhoudt, maximaal 20 minuten.

Je kan een gewone split training pakken, maar je kan ook en dat is wel goed voor jou voorlopig, 2x per week fullbody trainen en een 3e dag pakken voor een groepsles zoals bodycombat of Bkick of zoiets.

Zorg er ook voor dat je de juiste dingen kan eten, maak een voeding schema en leg het voor aan je ouders. Het is dan een verantwoord dieet waarmee je overtollig en zeer ongezond vet kan afbreken en spiermassa winnen. Je voeding gaat niks extra kosten en je ouders kunnen eventueel gewoon met je mee eten.

Succes.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

marnop, ik heb alleen het probleem dat ik echt niets ken van de trainingen enzovoort.
        en ook die voedings schema opstellen , is allemaal heel nieuw.
        Ik heb een motivatie van 200% , het is moeilijk want mijn ouders denken van , : hij gaat het weer is proberen enzo..

grts,

alexander

Comment

in de sportschool kan je vaak begeleiding krijgen voor hoever het wat waard is

anders staat er hier op de site een basis full body schema die je kan hantere. filmpjes kan je op youtube nakijken.

tevens met betrekking tot voedings staan er stickys die je opweg kunnen helpen bij het maken bij een voedingschema. deze kunnen wij dan voor je corrigeren en verder helpen

Comment

Originally posted by bilstrong5 View Post
            marnop, ik heb alleen het probleem dat ik echt niets ken van de trainingen enzovoort.
            en ook die voedings schema opstellen , is allemaal heel nieuw.
            Ik heb een motivatie van 200% , het is moeilijk want mijn ouders denken van , : hij gaat het weer is proberen enzo..

grts,

alexander
            Okee, als je dan werkelijk gemotiveerd bent dan lees je je zoveel mogelijk in met betrekking tot voeding en voedingschema's.
            Wil jij je ouders overtuigen dan zal je moeten aanpakken kerel. Dat ga je de rest van je leven overal tegenkomen. Aanpakken en doen om mensen te overtuigen. Met woorden alleen kom je er niet.

Een schema kan je hier op het forum wel vinden. Dat staat wel ergens in een topic.
            Ben je al lid van een fitness? Zo nee, gelijk regelen en doen. Je voeding komt dan zo snel mogelijk, want dat ga je ook regelen of in ieder geval uitzoeken.
            Als je je wat ingelezen hebt dan wordt je gelijk weer verder geholpen.

Iedereen hier zal je graag helpen maar de meesten gaan je doorsturen naar de sticky's. Maar ga eerst de dingen lezen over voeding en ook in de sectie over voeding verschillende topics over voeding en schema's lezen.

Probeer dan iets neer te zetten van wat jij denkt te gaan eten per dag en we gaan je dan weer verder helpen om het optimaal te krijgen.

Dan heb je je schema en dat kan je je ouders voorleggen. Reken dan maar dat ze je meer serieus zullen nemen, je hebt immers dan al wat gepresteerd in het gaan halen van je doelen.

Dus go for it kerel.
            succes!
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Zoals al gezegd, het is je motivatie en je drang om het echt te willen.
              Bij motivatie hoort ook dat je je in gaat lezen over voeding en training.
              Alle informatie staat al op deze site, dus dat scheelt zoeken.
              Het is wel veel informatie, heel veel!
              Als je het echt wilt dan begin je met het lezen van DIT(klik) topic

Succes!
              189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
              Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

dus , zoals jullie al weten , dit is allemaal nieuw enzo dus dont blame me als ik iets fout doe he
                ik ga nog naar school dus ik moet wat zoeken met mijn eet tijden..

mijn schema :
                smorgens : 7u30 - 3-4 bruine boterhammen met kippenwit of kaas ,.. ( zeker geen chocopasta meer )
                - tas melk
                - en een halve liter water

11u : een appel , eventeel een yoghurtje en een stuk fruit

smiddags : 12u30 - op school : een halve liter water , 4-5 bruine boterhammen met kaas of kippenwit ,.. en een stuk fruit.

16u00 - een 4 uurtje : magere kwark, wat fruitsap of water..

savonds : Wat de pot schaft en een halve liter water.

Voor de rest eet ik niets meer , ik drink nog wel .

het is heeel standaard , maar dit is zowat wat ik eet nu .
                2 weken geleden at ik echt veeel meer zoals een koek als 4 uurtje , chocopasta tussen mijn boterhammen... 5-7 boterhammen,...

grts ,

Alexander
                Last edited by bilstrong5; 03-10-2011, 18:57.

Comment

7u30:
                  - 2 bruine boterhammen met kaas
                  - 2 bruine boterhammen met kippenwit
                  - tas melk
                  - en een halve liter water

11u:
                  - een appel
                  - een yoghurtje
                  - een stuk fruit

12u30:
                  - een halve liter water
                  - 2 bruine boterhammen met kaas
                  - 2 bruine boterhammen met kippenwit
                  - een stuk fruit.

16u00:
                  - magere kwark
                  - fruitsap
                  - water

18:00
                  - Wat de pot schaft
                  - een halve liter water.
                  kort samengevat is dit ongeveer je plan. Er staan geen exacte hoeveelheden bij, maar ervan uitgaande dat je normale porties van bepaalde dingen eet/drinkt, zal dit neerkomen op een 2200 kcal.

qua verdeling tussen koolhydraten, eiwitten en vetten zal je huidige plan ongeveer neerkomen op: e135g, kh275g, v60g.
                  -----------------------------------

als eerste zal ik de zaken benoemen die ik persoonlijk zou vervangen fo weglaten:

- een yoghurtje. hieruit maak ik op dat het gaat om een yoghurt met een fruitsmaakje. hierin zit veel suiker die nergens goed voor is, en je alleen maar tegenwerkt in het bereiken van je doelen. (vervangen door halfvolle of volle naturel yoghurt).

- Fruitsap. Je eet sowieso al voldoende fruit gedurende de dag. fruitsappen zijn in tegenstelling tot fruit niet gezond. Er zitten veel suikers in, en de vitamines en vezels zijn voor het merendeel al verloren gegaan in de fabriek. deze kun je beter weglaten.

Met beide aanpassingen bevat je schema wellicht nog maar 2000 kcal.
                  ---------------------------

Verder heeft een vent als jij, inclusief het trainen ongeveer een 2800 kcal nodig. je gaat hier een 400 kcal onder zitten. dan kom je op een 2400 kcal per dag uit.

als we kijken naar de koolhydraten, eiwitten en vetten, dan krijg je al ruim voldoende koolhydraten binnen, maar mogen de vetten en eiwitten wel wat meer.

om dus je huidige schema uit te laten komen op deze 2400 kcal, gaan we 400 kcal toevoegen, voor een groot deel in de vorm van eiwitten en vetten.

Ipv enkel kippenwit te eten, kun je bij beiden maaltijden 1 x kippenwit en 1x een heel ei eten. (dus 2 hele eieren per dag en nog 2x enkel kippenwit daarbovenop).

Om 16:00 eet je kwark. er staat niet hoeveel. ik zou op dit tijdstip bijvoorbeeld 250g eten, en dan in de avond rond 21:00 - 22:00 de andere 250g nemen. (dus een pond per dag).

Verder zou je een kipfilet (150g) in reepjes kunnen snijden en 200g groenten erbij eten. (je eet namelijk veel te weinig groenten, namelijk enkel bij avondeten).
                  --------------------------------

behoefte =2800
                  je zou dan met je schema uitkomen op ongeveer 2500 kcal.
                  eiwitten: 200g, koolhydraten 275g, vetten 66-70g.

Opzich zou dit een mooi begin zijn om mee van start te gaan (in combinatie met 3x per week krachttraining, en na de krachttraining nog 20 minuten cardio.

Probeer dit eens een maand uit, en kijk hoe je hierop reageert. Na een maandje ga je evalueren, en kun je kiezen om dit nog een maand te doen, of eventueel enkele aanpassingen te doen (bijvoorbeeld de kcal verlagen door twee sneetjes brood te minderen per dag).

succes
                  More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                    kort samengevat is dit ongeveer je plan. Er staan geen exacte hoeveelheden bij, maar ervan uitgaande dat je normale porties van bepaalde dingen eet/drinkt, zal dit neerkomen op een 2200 kcal.

qua verdeling tussen koolhydraten, eiwitten en vetten zal je huidige plan ongeveer neerkomen op: e135g, kh275g, v60g.
                    -----------------------------------

als eerste zal ik de zaken benoemen die ik persoonlijk zou vervangen fo weglaten:

- een yoghurtje. hieruit maak ik op dat het gaat om een yoghurt met een fruitsmaakje. hierin zit veel suiker die nergens goed voor is, en je alleen maar tegenwerkt in het bereiken van je doelen. (vervangen door halfvolle of volle naturel yoghurt).

- Fruitsap. Je eet sowieso al voldoende fruit gedurende de dag. fruitsappen zijn in tegenstelling tot fruit niet gezond. Er zitten veel suikers in, en de vitamines en vezels zijn voor het merendeel al verloren gegaan in de fabriek. deze kun je beter weglaten.

Met beide aanpassingen bevat je schema wellicht nog maar 2000 kcal.
                    ---------------------------

Verder heeft een vent als jij, inclusief het trainen ongeveer een 2800 kcal nodig. je gaat hier een 400 kcal onder zitten. dan kom je op een 2400 kcal per dag uit.

als we kijken naar de koolhydraten, eiwitten en vetten, dan krijg je al ruim voldoende koolhydraten binnen, maar mogen de vetten en eiwitten wel wat meer.

om dus je huidige schema uit te laten komen op deze 2400 kcal, gaan we 400 kcal toevoegen, voor een groot deel in de vorm van eiwitten en vetten.

Ipv enkel kippenwit te eten, kun je bij beiden maaltijden 1 x kippenwit en 1x een heel ei eten. (dus 2 hele eieren per dag en nog 2x enkel kippenwit daarbovenop).

Om 16:00 eet je kwark. er staat niet hoeveel. ik zou op dit tijdstip bijvoorbeeld 250g eten, en dan in de avond rond 21:00 - 22:00 de andere 250g nemen. (dus een pond per dag).

Verder zou je een kipfilet (150g) in reepjes kunnen snijden en 200g groenten erbij eten. (je eet namelijk veel te weinig groenten, namelijk enkel bij avondeten).
                    --------------------------------

behoefte =2800
                    je zou dan met je schema uitkomen op ongeveer 2500 kcal.
                    eiwitten: 200g, koolhydraten 275g, vetten 66-70g.

Opzich zou dit een mooi begin zijn om mee van start te gaan (in combinatie met 3x per week krachttraining, en na de krachttraining nog 20 minuten cardio.

Probeer dit eens een maand uit, en kijk hoe je hierop reageert. Na een maandje ga je evalueren, en kun je kiezen om dit nog een maand te doen, of eventueel enkele aanpassingen te doen (bijvoorbeeld de kcal verlagen door twee sneetjes brood te minderen per dag).

succes
                    het is een heel makkelijk voedingsschema , zoals ik het hier lees ,
                    maar ik zit ook nog op school en daardoor kan ik smiddags geen portie groenten bij nemen .

voor de rest kan ik alles goed toepassen.

Ik heb nog 1 vraag , ik kan eind oktober pas beginnen met krachttraining .
                    ik doe nu dinsdag donderdag en zondag aan voetbal en zou dan de overige dagen gaan joggen en wat situps ...
                    Blijft alles dan hetzelfde qua voeding?

grts,

alexander

Comment

ja, dat kan zeker geen kwaad.
                      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

a

als ik dit allemaal volhoudt , zou ik dan tegen de maanden juli en augustus er al goed gespierd uitzien? ( of toch zeker mijn zichtbare vet weggewerkt hebben?)

dan kan ik eindelijk mezelf op het strand vertonben zonder me te schamen...

Comment

als ik dit allemaal volhoudt , zou ik dan tegen de maanden juli en augustus er al goed gespierd uitzien? ( of toch zeker mijn zichtbare vet weggewerkt hebben?)

dan kan ik eindelijk mezelf op het strand vertonben zonder me te schamen...
                          Als je het goed aanpakt, vast wel. Van een 'slechter dan normaal' naar een 'normaal' figuur gaat over het algemeen vrij gemakkelijk. Wil je echter een lichaam dat neigt naar acteurs als christian bale of chris hamsworth, dan ben je wel een aantal jaartjes zoet als beginneling.

Wat je ook kunt doen, en dat is nog niet aangeraden, is gewoon op behoefte blijven. Op die manier zal je gewicht hetzelfde blijven, maar zul je wel sterker worden, en gespierder. Afhankelijk van waar je voldoening uit haalt, kan dat motiverender werken. Je zult in een jaar tijd niet al je vet kwijt zijn, maar je ziet dan ook niet meer uit als een gemakkelijk te pesten doetje.
                          Last edited by scoobydoo; 05-10-2011, 13:54.
                          Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Originally posted by seanl94 View Post
                            Als je het goed aanpakt, vast wel. Van een 'slechter dan normaal' naar een 'normaal' figuur gaat over het algemeen vrij gemakkelijk. Wil je echter een lichaam dat neigt naar acteurs als christian bale of chris hamsworth, dan ben je wel een aantal jaartjes zoet als beginneling.

Wat je ook kunt doen, en dat is nog niet aangeraden, is gewoon op behoefte blijven. Op die manier zal je gewicht hetzelfde blijven, maar zul je wel sterker worden, en gespierder. Afhankelijk van waar je voldoening uit haalt, kan dat motiverender werken. Je zult in een jaar tijd niet al je vet kwijt zijn, maar je ziet dan ook niet meer uit als een gemakkelijk te pesten doetje.
                            Ik wil natuurlijk zo een lichaam als die bekende mensen , en daar heb ik veeel voorover,
                            maar ge ziet toch rond de zomer maanden , dat ik toch al breder ben en toch al goed gespierde armen heb he?

en vooral dat ik sterk ben is ook belangrijk.

Comment

Ik wil natuurlijk zo een lichaam als die bekende mensen , en daar heb ik veeel voorover,
                              maar ge ziet toch rond de zomer maanden , dat ik toch al breder ben en toch al goed gespierde armen heb he?

en vooral dat ik sterk ben is ook belangrijk.
                              Sure thing mate, onthou alleen dat het lichaam naast armen ook nog lats, schouders, borst (en benen) hebben die je breed maken.

En btw, je hoeft niet direct zo uit te zien als die filmsterren voordat de mensen je breed vinden. Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat mijn omgeving (dus 6VWO ed) me al behoorlijk breed vonden op 83kg bij 1,85 @ 15%. Het gaat zich erom hoe je erbij loopt tov je leeftijdsgenoten. En laat ik je één ding zeggen: die zijn niet gespierd, die zijn mager, dus hebben ze veel defenitie. je hoeft niet compleet droog te staan zoals zij, zolang je maar een 'normaal' vetpercentage hebt en je toch vrij stevig gebouwd bent. Da's vaak al voldoende om beter te zijn dan die andere kinderen.

Grof gezegd; als jij je verdiept in de materie, in grote lijnen de voedings en trainprincipes hanteert, dan komt het wel goed.
                              Last edited by scoobydoo; 05-10-2011, 18:50.
                              Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X