Ik ben een starter

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ik ben een starter

Dag Allemaal,

Ik ben sinds kort nieuw op dit forum omdat ik nu eindelijk wat wil gaan doen aan mijn gezondheid. Ik heb al een hoop gelezen op dit forum en ook de sticky onderwerpen. Maar wil toch wat meer advies op mij als persoon.

Dit zijn mijn kenmerken:

- 28 jaar oud
    - 1.68 lang
    - gewicht 96 KG
    - BMI 34,7
    - Viseraal vet 15
    - Vet percentage 36,4 %

Ben dus redelijk zwaar!!

Mijn doel is afvallen en eerste streefgewicht is 80 KG strakker worden met name buik, borst, armen en schouder etc.
    Vanaf maandag loop ik via het werk bij een dietist die mij advies gaat geven over voeding.

Mijn vragen die ik heb zijn:

- hoe kan ik beste trainen combinatie cardio en kracht?
    - Wat is het beste voedingspatroon
    - Is het verstandig om Wheyproteinen te gebruiken
    - Is het verstandig om L-creatine te gebruiken

- voedingspatroon waar moet ik rekening mee houden?

Sorry voor de vele vragen en alvast bedankt voor de input!!

Aziz

Beste aziz, goed van je om er iets aan te gaan doen! De antwoorden op al je vragen staan in de zomersticky! Hier kom je door op forum te klikken dan "lees dit eerst" en dan zomersticky...succes met het behalen van je doelen
    Constantia et labore

Comment

Welkom Aziz

Heb je dit topic al gevonden? In dit topic leer je zelf een voedings- en trainingsschema opstellen. Daar staan ook adviezen in over welke voedingsmiddelen het meets geschikt zijn, en hoe je kracht en cardio kunt combineren.

Graag wil ik je nog even waarschuwen voor diƫtisten, het komt iets te vaak voor dat diƫtisten mensen op een crashdieet zetten. Bereken dus even je onderhoud en ga daar niet minder dan 500 cal onder zitten. Dan ga je in ieder geval zeker niet crashen.
      Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Welkom Aziz!
        Aangezien je volgens mij helemaal nieuw in deze "scene" bent vraag ik me af hoe je bij je nickname komt?
        Succes met het behalen van je doelen!
        BOOM! You're already fifth gear, Mach speed!

Comment

Originally posted by Ellie View Post
          Bereken dus even je onderhoud en ga daar niet minder dan 500 cal onder zitten. Dan ga je in ieder geval zeker niet crashen.
          Ehhh Ellie ? Niet minder dan 500cal onder onderhoud? Je bedoelt niet MEER DAN 500 onder onderhoud?

Aziz, welkom aan boord.
          1e Masters Superbody YBF 2011!
          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet Ā©

Comment

Welkom, wat voor werk doe je? kantoor, bouwvakker? en fiets/loop je dagelijks lange afstanden?
            Aan de hand van die gegevens kun je de calorien die jij nodig hebt berekenen (onderhoudsniveau) Daar wil je wat onder gaan zitten om af te vallen, maar niet te veel! Dan val je in het begin wel af maar dan krijg je 2 dingen:
            1: je gaat voor een groot deel spieren verbranden(je raakt de kilo's in het begin wel kwijt dus) maar dit gaat tegen je werken. Spieren hebben voedingsstoffen nodig, hoe meer spieren je hebt, hoe beter die voedingsstoffen in je spieren terecht komen ipv dat ze worden omgezet in vet.
            2: Als je heel weinig gaat eten gaat je stofwisseling zich daarop aanpassen(in slaapmodus om het zo maar te zeggen) Als je dan eens een keer een terugvaller hebt of gewoon een keer honger oid zal je stofwisseling extra moeite hebben om het te verteren en zet je aan in vet.

Dit wil je niet natuurlijk, daarom is het (zoals al eerder gezegd) zaak om niet te weinig te eten.

ervanuit gaande dat je 3-5 dagen in de week gaat trainen (krachttraining en/of cardio) is je onderhoud ongeveer 2600 kcal, als je dus een dieet krijgt van 2100 kcal, of 2000, of 2200... daar gaat het niet om, dan heb je een goede dietist te pakken(die bestaan ook hoor) als je echter 700kcal per dag mag eten moet je ons beloven dat je hier niet aan gaat beginnen, oke?

Succes!
            189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
            Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

Originally posted by marnop View Post
              Ehhh Ellie ? Niet minder dan 500cal onder onderhoud? Je bedoelt niet MEER DAN 500 onder onderhoud?

Aziz, welkom aan boord.
              moeilijk he, zo'n dubbele ontkenning:P
              Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

Originally posted by cage View Post
                Welkom Aziz!
                Aangezien je volgens mij helemaal nieuw in deze "scene" bent vraag ik me af hoe je bij je nickname komt?
                Succes met het behalen van je doelen!
                Aziz is een gewone naam, niet iedere Aziz is zyzz

OT: Welkom en succes!

Comment

Originally posted by marnop View Post
                  Kijk, er is er tenminste nog eentje wakker Dankje!

Comment

Originally posted by Mauke View Post
                    Welkom, wat voor werk doe je? kantoor, bouwvakker? en fiets/loop je dagelijks lange afstanden?
                    Aan de hand van die gegevens kun je de calorien die jij nodig hebt berekenen (onderhoudsniveau) Daar wil je wat onder gaan zitten om af te vallen, maar niet te veel! Dan val je in het begin wel af maar dan krijg je 2 dingen:
                    1: je gaat voor een groot deel spieren verbranden(je raakt de kilo's in het begin wel kwijt dus) maar dit gaat tegen je werken. Spieren hebben voedingsstoffen nodig, hoe meer spieren je hebt, hoe beter die voedingsstoffen in je spieren terecht komen ipv dat ze worden omgezet in vet.
                    2: Als je heel weinig gaat eten gaat je stofwisseling zich daarop aanpassen(in slaapmodus om het zo maar te zeggen) Als je dan eens een keer een terugvaller hebt of gewoon een keer honger oid zal je stofwisseling extra moeite hebben om het te verteren en zet je aan in vet.

Dit wil je niet natuurlijk, daarom is het (zoals al eerder gezegd) zaak om niet te weinig te eten.

ervanuit gaande dat je 3-5 dagen in de week gaat trainen (krachttraining en/of cardio) is je onderhoud ongeveer 2600 kcal, als je dus een dieet krijgt van 2100 kcal, of 2000, of 2200... daar gaat het niet om, dan heb je een goede dietist te pakken(die bestaan ook hoor) als je echter 700kcal per dag mag eten moet je ons beloven dat je hier niet aan gaat beginnen, oke?

Succes!

Ik ben zelf werkzaam in een kantoorfunctie. Ik wil 3 dagen in de week trainen omdat ik naast een fulltime baan ook nog een deeltijd HBO doe dus ik ben goede energiebronnen nodig.
                    De berekening hierboven is dit op basis van mijn kenmerken?

Comment

Tnx allemaal voor de reacties. En inderdaad Aziz is mijn naam geen idee wat Zyzz is?

Comment

veel suc6, gaat vast en zeker lukken........
                        In manibus vestris victoria est.....Homo sapiens non urinat in ventum

Comment

Originally posted by Azizb View Post
                          Tnx allemaal voor de reacties. En inderdaad Aziz is mijn naam geen idee wat Zyzz is?
                          Volgens sommigen een neergedaalde en weer opgestegen god. Aziz Shavershian - Wikipedia, the free encyclopedia

Comment

Originally posted by Azizb View Post
                            Ik ben zelf werkzaam in een kantoorfunctie. Ik wil 3 dagen in de week trainen omdat ik naast een fulltime baan ook nog een deeltijd HBO doe dus ik ben goede energiebronnen nodig.
                            De berekening hierboven is dit op basis van mijn kenmerken?
                            2000kcal is dan echt het minimum, ervanuitgaande dat je nu niet extreem veel of extreem weinig eet.

Comment

Ik ben bij de diƫtiste geweest en we zijn uitgekomen op een behoefte van 2200 kcal per dag.
                              en heb een overzicht gekregen met wat goed is en wat niet.
                              Ik ga me hier ook aanhouden en doe dit sinds maandag nu en moet zeggen dat het aardig te doen is. Ik kom soms alleen niet aan die 2200 kcal maar gemiddeld rond de 1800. Ik moet vooral gaan letten op mijn inkoopbeleid dus ipv smeerkaas te kopen moet ik 20+ kopen.
                              Ik hou jullie op de hoogte van de vootgang (tenminste als daar behoefte aan is )
                              Aziz

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X