Afvallen / schema aanpassen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Afvallen / schema aanpassen

Hallo,

Ik ben bezig met bulken maar wil over naar cutten, heb nu ongeveer een jaar het zo gedaan, helaas niet altijd tijd gehad dus niet elke week goede trainingen kunnen doen maar er is in ieder geval resultaat, helaas ook aan de buik te zien en wil dat wegwerken nu.

Ik wil droger trainen en tegelijk mijn spieren behouden, heb al veel gezocht hoe en wat op het internet maar ik weet niet wat het beste is, zie door de bomen het bos niet meer.

Dit vond ik op de voedingscalculator:

Mijn lengte: 176

Lichaamsgewicht: 75 KG
    Lichaamsvet percentage: 14%

Totale dagelijkse energiebehoefte: 2567 kcal

Dagelijkse behoefte eiwitten: 142 Gram
    Dagelijkse behoefte vetten: 57 Gram
    Dagelijkse behoefte koolhydraten: 372 Gram

Ik heb een jaar getraind via de 5x5 methode met zo zwaar mogelijk gewicht en 1a2 min pauze tussen een rep en zo steeds opbouwen. Ik train op ma, wo, vrij om zo een rustdag in te lassen en ik train elke groep 1x per week, soms afwisselend.

Ik las in een ander bodynet topic over 3x8 reps met korte pauzes, maar daar las ik ook dat daar zwaar in zit, nu snap ik dat niet helemaal want voor het afvallen moet je toch wat lichter trainen met hogere reps? Of kan ik dezelfde zwaarte nog aanhouden?

En qua voedingsschema weet ik ook niet wat ik precies moet gaan aanhouden(ik wil wel meer vis zoals tonijn etc eten)

Nu is mijn schema:

(gemiddeld 1,5-2L water drinken verdeeld over hele dag @ work)

trainingdag:
    07:00 50g brinta hv melk
    10:00 3x volkoren brood (1x kipfile, 1x kalkoenfilet, 1x pindakaas)
    11:00 banaan
    13:00 4x volkoren brood (1x kipfile, 1x kalkoenfilet, 2x pindakaas)
    16:00 3x volkoren brood (1x kipfile, 1x kalkoenfilet, 1x pindakaas)
    18:30/19:00 200-250gr groente(broccoli, boontjes, bloemkool), ~100g aardappels, 150gr vlees(kipfile maar ook ander 'slechter' vlees), andere dagen bv nasi
    20:30/21:00 1 uur trainen
    na training: 40g druivensuiker
    20-25 min na training: wheys 40 gr

Op niet-trainingsdag eet ik savonds rond 20:30-21:00 handjevol apennooten

In het weekend eet ik vooral meergranen stokbrood met sla en 125gr tonijn/zalm of met gekookte 3 eieren om 13:00

Kwark is het niet geworden voor mij savonds voor slapen, ik weet dat deze langzamere eiwitten heeft en beter voor herstel is, maar... vind het zo smerig, heb het geprobeerd maar ik krijg het niet weg(jammer dat danoontje niet mag ). Als iemand daar een alternatief voor weet (behalve caseine)?

Ik wil ook kijken voor meer vis dus om beter alternatief te eten, en minder pindakaas want die bevat ook meer vetten maar moet nu dus meer eiwitten en de verhouding eiwit / vet / kc aanpassen.

Maar wie kan mij op weg helpen met het nieuwe schema en beste manier om af te vallen + spieren behouden? Want er klopt nu niks van..

Ik weet niet waar je die behoeftes hebt berekend, maar daar heb je niks aan.

Je mag beginnen met zo'n 220gr eiwitten, 100gr vetten en de rest KH op trainingsdagen
    Op de rustdagen verlaag je je KH inname, die mag je halveren op die dagen.

Na de training druivensuiker aan de plantjes voeren en zelf gewoon whey nemen. Als je een KH bron wil hebben dan gooi je bijv maizena in je shake. Je neemt nu whey midden in je suikerdip/crash...dat werkt natuurlijk niet. Je mag wel je dextro tijdens de training nemen, dat werkt wel.

Om 700uur in de ochtend bij je brinta ook whey nemen. En zorg dat je vanaf de ochtend al genoeg vetten binnenkrijgt, dus eieren nemen bijvoorbeeld op je broodjes met kip/kalkoenfilet..
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Ok ik zal eens een ander schema maken zal wat nieuws proberen te maken met meer eiwitten en dan post ik die ook nog effe.

Die uitslag kwam via een link die ik hier vond (voedingscalculator) maarja kan zijn dat ik de berekening verkeerd heb gedaan weetniet.

En qua trainen? Wat kan ik het beste doen met de reps en de intensiteit?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
      X