Moeite met behoefte

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Moeite met behoefte

Hey

Ik heb momenteel wat moeite om mijn behoefte te bepalen, dit ook omdat het zoveel kan verschillen van dag tot dag.

Activiteiten zijn:

3x 45min KT in de week
    maandag-vrijdag 8u werken/dag
    bijberoepje kranten en reclame samensteken en in de bussen gaan duwen (2x per week 6-8u werk om reclame in bundels te steken en 5u werk om alles te bussen, maal 2 dus)

Ik werk in een ijsjesfabriek als machine operator, als alles goed gaat moet ik niet meer dan een beetje rondwandelen en stilstaan.
    Als het slecht gaat ben ik constant in beweging, springen-lopen-dozen van 1-10kg stapelen.

In mijn bijberoep steek ik 2maal per week voor een uur of 6-8 reclame in bundels, dus geen hard werk, ben wel in beweging met de armen.
    Dan in de stad alle kranten/reclames in brievenbussen gaan steken, pakje op mijn hand dragen en rondwandelen.

Int kort zit ik met het probleem dat ik geen flauw idee heb hoeveel calorieën ik ongeveer zou verbruiken, tot nu toe kloppen die calculators niet echt voor me. Ik heb ook wat schrik als ik elke dag hetzelfde aantal kcal eet dat ik op bepaalde dagen veel vet zal opslaan wnr mijn verbruik lager ligt.

Advies/hulp iemand?

Stats:
    176cm
    21jr
    75kg

Momenteel op een 1800kcal dieet en val rond de 500-1000gr/week af, wil nu graag op onderhoud eten zonder vet op te slaan.

verhoog je inname met 500. houd dat een maand vol. kijk wat er gebeurt met je gewicht. zakt het verder omlaag, verhoog je nog eens met 250 kcal/kg die je in die maand bent afgevallen. dan eet je weer een maand die hoeveelheid kcal.

berekeningen zijn nooi zeer precies, en hooguit een indicatie. door te testen, en te kijken naar het resultaat, kom je meer te weten.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Zal ik proberen, bedankt.

Hoe pak je dan best een gevarieerde kcal verbruik aan, mss 500Kcal minder consumeren wanneer ik weinig doe op een dag om vetopslag tegen te gaan of moet ik elke dag naar hetzelfde mikken?

Comment

Originally posted by Dilios View Post
        Zal ik proberen, bedankt.

Hoe pak je dan best een gevarieerde kcal verbruik aan, mss 500Kcal minder consumeren wanneer ik weinig doe op een dag om vetopslag tegen te gaan of moet ik elke dag naar hetzelfde mikken?
        eerst moet je ongeveer je behoefte weten (gemiddeld). Je weet dan hoeveel kcal je per dag gemiddeld nodig hebt om je gewicht gelijk te houden.

als je dit getal x7 doet. weet je hoeveel kcal jij per week nodig hebt. om op gewicht te blijven.

ik zou dan een onderscheid maken tussen:
        1. trainingsdag + werken
        2. trainingsdag + niet werken
        3. niet trainingsdag + werken
        4. Niet trainingsdag + niet werken

stel je behoefte per dag is 2500, en per week dus 17500. dan ga je deze 17500 kcal over een aantal dagen verspreiden.

stel:
        maandag werk je + train je = 2900 kcal
        dinsdag werk je maar train je niet = 2400 kcal
        woensdag werk je + train je = 2900 kcal
        donderdag werk je maar train je niet = 2400 kcal
        vrijdag werk je + train je = 2900 kcal
        zaterdag: werk je niet + train je niet = 2000 kcal
        zondag: werk je niet + train je niet = 2000 kcal
        totaal per week = 17500 kcal. gemiddeld = 2500 kcal.

je eet dan op behoefte, maar je past kcal inname op daadwerkelijk verbruik aan. als je dan droge massa wil gaan bouwen. pak je op alle dagen 300 kcal erbij. wil je cutten, doe je 300 kcal bij alle dagen eraf.

Om bovenstaande echter effectief te doen, moet je eerst je behoefte vrij exact weten. dit kun je het makkelijkste uitvinden met een constante inname van kcal. (en een vast voedingsschema met dezelfde voeding).

succes
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ik zal beginnen met een constante inname van 2500kcal.

Bedankt voor de goeie uitleg, is zeer geapprecieerd

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X