Afvallen en meer spieren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Afvallen en meer spieren

Beste mensen,

Ik ben Daan 18 jaar
    185 cm
    85 kilo

Ik doe sinds een maand aan kracht en cardiotraining en ik wil dus kilo's er af en meer spieren. Ik doe dit drie keer per week ongeveer 1 uur per keer.
    Mijn voedingsschema ziet er als volgt uit:

8:00 yoghurt met cruesli
    11:30 3 sneetjes brood kaas/worst
    14:00 2 sneetjes brood
    16:00 twee stuks fruit
    18:00 wat de pot schaft, bijna altijd groente aardappelen vlees.
    20:00 magere kwark

Ik merk nog niet zoveel verschil aan mijn lichaam. Iemand tips?

met vriendelijke groet,

Daan

spieren kweek je in de keuken en breek je in de gym, afvallen idem maar samen gaan ze niet.
    je eiwit inname is veeel te weinig en koolhydraten te hoog.

je zult dus naast de beweging serieus met een voedingsplan aan de slag moeten gaan.
    Dit betekend ook dat wat de pot schaft niet bestaat, maar goed je hebt veel zoekwerk en leeswerk te doen.
    kom je er dan nog niet uit vraag dan gerust.

Comment

Originally posted by John BD View Post
      spieren kweek je in de keuken en breek je in de gym, afvallen idem maar samen gaan ze niet.
      je eiwit inname is veeel te weinig en koolhydraten te hoog.

je zult dus naast de beweging serieus met een voedingsplan aan de slag moeten gaan.
      Dit betekend ook dat wat de pot schaft niet bestaat, maar goed je hebt veel zoekwerk en leeswerk te doen.
      kom je er dan nog niet uit vraag dan gerust.
      onzin ik eet ook wat de pot schaft en groei als kool.
      als je maar zorgt dat je voldoende eet en daarbij genoeg eiwitten binnenkrijgt.
      de laatste 2 gebeuren in ieder geval niet
      “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

als je vet percentage naar beneden wilt hebben kan je gewoon niet toe "met wat de pot schaft"
        tuurlijk je kunt als een dolle stier gaan sporten om genoeg eraf te branden, maar is het niet beter om het gelijk goed aan te leren?

Comment

als je vet percentage naar beneden wilt hebben kan je gewoon niet toe "met wat de pot schaft"
          tuurlijk je kunt als een dolle stier gaan sporten om genoeg eraf te branden, maar is het niet beter om het gelijk goed aan te leren?
          je doet nu alsof eten wat de pot schaft altijd ongezond fast food is.
          maar dat is bij mij thuis hellemaal niet het geval, in het ergste geval gaat er een beetje sojasaus over mijn groente en kip.
          “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

nee hoor zeg nergens dat het fast food is, maar je moet gewoon weten wat je eet als je serieus aan de gang wilt.

als die pot toevallig een kip met vel uit jus bevat dan is dat destructief voor je totale calorie inname.

maar hoe dan ook de op vraagt om tips en ik neem rustig de tijd om die te geven.
            kan best kritiek hebben hoor maar niemand kan je met een voedselschema helpen als er staat "wat de pot schaft"
            Last edited by John BD; 01-11-2011, 20:20.

Comment

Originally posted by Daanbanaan View Post
              Beste mensen,

Ik ben Daan 18 jaar
              185 cm
              85 kilo

Ik doe sinds een maand aan kracht en cardiotraining en ik wil dus kilo's er af en meer spieren. Ik doe dit drie keer per week ongeveer 1 uur per keer.
              Mijn voedingsschema ziet er als volgt uit:

8:00 yoghurt met cruesli
              11:30 3 sneetjes brood kaas/worst
              14:00 2 sneetjes brood
              16:00 twee stuks fruit
              18:00 wat de pot schaft, bijna altijd groente aardappelen vlees.
              20:00 magere kwark

Ik merk nog niet zoveel verschil aan mijn lichaam. Iemand tips?

met vriendelijke groet,

Daan
              Voeding is het belangrijkste, voeding kan je maken en breken. Je kunt nog zo goed trainen , maar als de voeding niet klopt zul je weinig vooruit gaan en misschien zelfs terug gaan. Voldoende eten zorgt ervoor dat je spieren kunt aanzetten en lichaamsvet kunt gaan verliezen. Dit is een langzaam proces.

In het voedingsgedeelte vind je een excelsheet waarin je gemakkelijk jouw voeding kunt invoeren en een overzicht krijgt van wat je zou moeten eten en wat je daadwerkelijk eet. Ik kan je alvast vertellen dat je te weinig eet.
              Eten wat de pot schaft is een vaag begrip, maak daarvan een schatting. post dan het schema wat je hebt gemaakt.

succes

Comment

.
                Legt U eens uit waarom je niet samen je vet zou kunnen verminderen en spiermassa bouwen?

Ik heb van mijn man geleerd dat wanneer de voeding goed is dat iemand dat wel samen kan doen.

Comment

nee hoor zeg nergens dat het fast food is, maar je moet gewoon weten wat je eet als je serieus aan de gang wilt.

als die pot toevallig een kip met vel uit jus bevat dan is dat destructief voor je totale calorie inname.

maar hoe dan ook de op vraagt om tips en ik neem rustig de tijd om die te geven.
                  kan best kritiek hebben hoor maar niemand kan je met een voedselschema helpen als er staat "wat de pot schaft"
                  Deels voor TS en deels voor John:

Destructief? Lijkt me wat overdreven. In eerste instantie gaat het om totale eiwit, KH en vet inname. Als je tekort komt met je eiwitten dan kan je gewoon aanvullen met wat tonijn of iets dergelijks. Vet is ook geen probleem, heb je gewoon nodig. Desnoods kun je wat rijst of aardappelen minderen als je onder je behoefte wil zitten. Realiseer je dat je basaal metabolisme ook omhoog gaat bij spieropbouw, dus dat vetpercentage kan ook op die manier naar beneden. Sowieso zou ik niet focussen op kilo's verliezen, maar gewoon kijken hoe het er uitziet in de spiegel.
                  Train hard or go hormone

Comment

@Sporty Kris

spieren hebben grondstoffen nodig om te groeien, je zult iets boven onderhoud moeten zitten om je lichaam voldoende grondstoffen te geven om te groeien.

bij afvallen eet je juist onder je onderhoud en het beste wat je dan kan is de spieren behouden die je al heb.

als je voedingplan zo scherp hebt dat je een paar dagen boven onderhoud en een paar dagen daarna onder onderhoud kan je het voorelkaar krijgen dat het lijkt alsof je beiden doet ook al wissel je dan nog steeds gewoon af.

@ Toph

ja wel wat overdreven om destructief te noemen maar gaat vooral om dat je goed door krijgt wat je precies eet
                    Last edited by John BD; 01-11-2011, 22:28.

Comment

@Sporty Kris

spieren hebben grondstoffen nodig om te groeien, je zult iets boven onderhoud moeten zitten om je lichaam voldoende grondstoffen te geven om te groeien.

bij afvallen eet je juist onder je onderhoud en het beste wat je dan kan is de spieren behouden die je al heb.
                      te zwart/wit in mijn optiek.

Heb je een energie tekort wanneer iemand veel lichaamsvet heeft?

Je moet niet alleen kijken naar wat je eet maar ook naar wat het lichaam zelf te investeren heeft. Je eet onder onderhoud zodat de vetreserves worden aangesproken, hierdoor kun je toch op onderhoudsniveau komen. Bouwt het lichaam tegelijkertijd spiermassa dan zal het onderhoud ook hoger liggen.

Het idee dat je geen spiermassa kunt winnen en vet kunt verliezen komt meer door mensen die weinig vet op hun lichaam hebben, die bijvoorbeeld droger willen worden voor een wedstrijd. Bij hogere vetpercentages liggen die zaken vaak toch anders....

Comment

@ erik1982

hmm kan ik inderdaad de logica ook van inzien, zouden begginnergains hier ook een rol uit krijgen?
                        het lichaam is best een gecompliceerd apparaat waar je je heel diep in kunt duiken.

Comment

John BD: grrrr, tijd voor een andere avatar.
                          Please?
                          "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

rofl ok , genoeg schermen naar de knoppen lol

Comment

Thanks voor de reacties in ieder geval. Ik ben hier net nieuw en inderdaad nog niet helemaal ingelezen over mijn voeding. Hier ga ik zeker wat aan doen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X