afslanken - voeding - training

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• afslanken - voeding - training

Ik heb nu al een tijdje mijn eetgewoonten thuis veranderd maar
    vond het toch belangrijk om hier eens een mening te horen.
    Het is mijn bedoeling om eerst wat af te vallen tot +/- 65 kilo om dan te beginnen met het Starting Strenght schema.

Ik ben 1,73 meter, en weeg 69 kg (kom van 74).

Ik doe 2/3 keer per week een cardio training van 45 minuten-1 uur op hoge intensiteit.(hometrainer)
    Volgende week ga ik terug naar de gym om ook hieraan wat krachttraining toe te voegen. (Nog niet met het oog op massa bijkomen)

Mijn dagelijkse inname ziet er ongeveer als volgt uit:

's morgens:
    -2 gekookte eieren/omelet/2 spiegeleieren + bruin/volkoren brood
    - magere yoghurt.

's middags: 3 boterhammen (bruin/volkoren) met kipfilet, filet de york, kaas

tussendoor: 1 boterham met kipfilet/kaas of magere yoghurt.

's avonds: wok(allerlei groenten + kipfilet/kalkoenfilet)/omelet/tonijnslaatje/...
    (eender wat met het oog op veel groenten en een product met wat eiwit in).

Ik gebruik om eieren te bakken een beetje boter, voor de rest gebruik ik steeds olijfolie. Ik verwacht tevens niet dat de kilo's van me afsmelten als sneeuw voor de zon, maar wil op een gezonde manier afvallen. Ook heb ik mij wat laten inspireren op de "proteïne" hype (mijn koolhydraten inname ligt wel hoger).

Wanneer ik mijn doel heb bereikt zou ik nog per dag een proteïne shake toevoegen om te beginnen met het starting strenght schema.

Wat denken jullie?

Wat ik denk.....dat je als vrouw gewoon gelijk moet beginnen met een normaal programma en dan bijvoorbeeld 3x per week een fullbody schema nemen voor de eerste 3 maandjes en dan overstappen op een 3 daagse split.
    Naast de fitness/krachttraining doe je dan cardio, als aanvulling op je training en dus niet alleen maar cardio doen en zwaar willen afvallen........

Niet meer zoveel focussen op je gewicht, maar op je lichaamsamenstelling. Het gaat er om hoe je lichaam er uit ziet, hoe je kleding zit en hoe je je voelt. Niet om hoeveel je weegt.
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Thx voor de reactie, ik ben wel een man btw.
      ik focus me niet zot op mijn gewicht hoor, 65 kg is gewoon een richtlijn als ik zie dat ik voldoende kwijt ben in de spiegel is mijn doel bereikt.

Comment

Okee sorry, je bent een man....vergeet dan gelijk die 65kilo....ga maar voor 70 kilo dan.
        Werk aan je spiermassa met een goed systeem en vul aan met cardio om vetafbraak te ondersteunen of versnellen.
        Veel afvallan, naar een ondergewicht helpt goed om kracht kwijt te raken dan zal je zeker daarna starting strength nodig hebben om weer wat sterker te worden, maar je kan natuurlijk ook gelijk goed gaan trainen,.
        Pak een goed basis massa/krachtschema en knallen. Werk aan je spiermassa, als man zijnde. Dat werkt beter.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Dat klinkt idd logisch, kan niet wachten om mijn abonnement te halen .

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X