Cocosvet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cocosvet

Ik wil graag weten wat jullie ervaringen zijn met Cocosvet/olie bij het koken en baken. In hoeverre kunnen we aannemen dat Cocosvet gezonder is dan andere soorten vetten. Ik heb altijd olijfolie gebruikt maar begreep dat Cocosvet gezonder is.

Ik dacht wie weet er beter dan mensen die er ervaring hebben.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Ik bak gewoon zonder vet. Nergens voor nodig, gewoon een beetje zuinig zijn op je pannen (niet in de vaatwasser mikken, niet met de vork erin) en je hebt helemaal geen vet nodig.

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
      Ik bak gewoon zonder vet. Nergens voor nodig, gewoon een beetje zuinig zijn op je pannen (niet in de vaatwasser mikken, niet met de vork erin) en je hebt helemaal geen vet nodig.

Dat heb ik een tijdje gedaan maar voelde mij toen erg slapjes.

Comment

Ik gebruik regelmatig een beetje kokosolie. Het bevalt me goed. Het ruikt heerlijk en je hebt er maar weinig van nodig.
        Dit is zomaar een artikeltje erover, er zijn er uiteraard veel meer te vinden:
        Natuur Diëtisten Nederland | Kokosolie, een bijzonder gezond verzadigd vet
        "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
          Ik gebruik regelmatig een beetje kokosolie. Het bevalt me goed. Het ruikt heerlijk en je hebt er maar weinig van nodig.
          Dit is zomaar een artikeltje erover, er zijn er uiteraard veel meer te vinden:
          Natuur Diëtisten Nederland | Kokosolie, een bijzonder gezond verzadigd vet

Deze had ik inderdaad ook gelezen maar soms heb je dingen van internet waar je niets aan hebt. Cocosolie werd aangeraden door een hemeopaat. Volgens hem wordt deze groten deel als energie gebruikt door je metabolisme en niet als vet opgeslagen in je lichaam.

Comment

Originally posted by Missafvallen View Post
            Volgens hem wordt deze groten deel als energie gebruikt door je metabolisme en niet als vet opgeslagen in je lichaam.
            Ja, dat heb ik ook begrepen. En ik ben het gaan gebruiken om wat meer (verzadigd) vet in mijn voeding te hebben maar dan wel goed vet.
            Het bevalt me echt, ik heb altijd het merk Aman Prada.
            "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

kokosvet/ olie is vooral goed om te bakken. Juist omdat het verzadigd is en daardoor minder gevoelig voor zaken als verhitting.
              In mijn ogen verder niet 'beter' dan bijvoorbeeld olijfolie, maar voor bakken wel een logischere keus.
              Fear is the mind killer

Comment

Aman Prada.[/QUOTE]

Is het ontgeurd of is het extra virgine?

Comment

Ik gebruik PEM bakspray. Prima spul.
                  PEM Cooking Spray 200ml - M Double You
                  Geniet, en drink met maten!

Comment

Aman Prada.

Is het ontgeurd of is het extra virgine?
                    Het is Prana. Sorry, typfoutje.

Het is niet ontgeurd en extra virgine.
                    Als je het gaat verhitten ruik je de kokos.Proeven doe je het eigenlijk niet. Dat vind ik heerlijk maar als je niet van kokos houdt, kun je beter een ontgeurde nemen. Royal Green heeft dat, maar die vind ik zelf minder van kwaliteit.

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                      Het is Prana. Sorry, typfoutje.

Het is niet ontgeurd en extra virgine.
                      Als je het gaat verhitten ruik je de kokos.Proeven doe je het eigenlijk niet. Dat vind ik heerlijk maar als je niet van kokos houdt, kun je beter een ontgeurde nemen. Royal Green heeft dat, maar die vind ik zelf minder van kwaliteit.
                      Nee hoor ik ben gek op cocos smaak, die van jou ga ik ook zeker proberen.

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                        Ik gebruik PEM bakspray. Prima spul.
                        PEM Cooking Spray 200ml - M Double You
                        Dat is zeker ook een goed idee!

Comment

Dat is zeker ook een goed idee!
                          Jep. Dat heeft al bijna helemaal geen kcal. Je kunt er alleen niet in marineren. Maar hey, dat hoeft uiteraard ook niet altijd

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                            Jep. Dat heeft al bijna helemaal geen kcal. Je kunt er alleen niet in marineren. Maar hey, dat hoeft uiteraard ook niet altijd
                            Ik doe meestal ook niet marineren. Wist je trouwens dat je met uitsap en melk ook kan marineren! Er zijn dus andere manieren om je vlees goed mals te krijgen.

Comment

Een marinade is eigenlijk meestal een combinatie van een zuur en een vetstof. Het zuur om het vlees of de vis malser te maken en de vetstof om de geuren en smaken die je toe wilt voegen diepr in het vlees of de vis te laten trekken.
                              Een tip van een bevriende kok: Vries gemarineerd vlees in. Na een poosje in de vriezer heeft de marinade zijn werk nog beter gedaan dan wanneer je je vlees een tijdje in de koeling hebt laten staan. Voordeel is dus ook dat je gelijk veel meer vlees kunt marineren in een keer.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X