"cutten" op onderhoud?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• "cutten" op onderhoud?

Wil weer gaan beginnen met een goeie cut..
    Momenteel train ik met het wendler 531 schema..
    Maar wil ook droger worden( 19% ATM wil naar 12%)
    Nou zegt wendler wel kort wat over droger worden.. minder eten en hillsprints enz..

Maargoed minder eten is ook zo vaag..
    Heb vaker traditionele cutting methodes toegepast, onder onderhoud eten en low carb.
    Onder onderhoud eten met wat meer carbs.

Bij beide methodes voel ik me futloos en daalt me kracht ook waardoor ik er telkens na een maand of 3 weer mee kap..

Nu vroeg ik me af of ik ook vet kan verliezen, spiermassa behouden en hopelijk ook kracht (of stiekem zelfs lichte krachtgains) door iedere dag op onderhoud te eten met een "medium" aantal carbs? (300/350 gram per dag) en elke dag wat cardio te doen: fietsen hillsprints gewone sprints enz?
    -Train to be a motherfucker-

Is mogelijk volgens mij. Zelf heb ik een tijdje gecut met carbcycle (2 - 3 maanden). Ik was daar sterk over te spreken. Toch een aantal percentjes gedaald, en geen kracht verlies, integendeel. Zorg gewoon dat je op jouw trainingsdagen een minimum aan carbs binnenkrijgt en onder behoefte zit. Op medcarb dagen dan op behoefte en highcarb boven behoefte. Ik spreek dan nog niet over cardio, want zelf heb ik het niet gedaan.

Edit: Btw,hoe gaat Wendler je af?
    RAW: 155 - 155 - 220
    EQ: 190 - 165 - 230

Comment

Originally posted by Dr Rude View Post
      Is mogelijk volgens mij. Zelf heb ik een tijdje gecut met carbcycle (2 - 3 maanden). Ik was daar sterk over te spreken. Toch een aantal percentjes gedaald, en geen kracht verlies, integendeel. Zorg gewoon dat je op jouw trainingsdagen een minimum aan carbs binnenkrijgt en onder behoefte zit. Op medcarb dagen dan op behoefte en highcarb boven behoefte. Ik spreek dan nog niet over cardio, want zelf heb ik het niet gedaan.

Edit: Btw,hoe gaat Wendler je af?
      Zat daar ook over na te denken, alleen dan low carb en onder onderhoud op rustdagen en op onderhoud met meer carbs op traindagen.
      Of kan ik beter nog boven onderhoud gaan op traindagen..

Wendler kan ik nog niet veel over zeggen, nu in 1e cycle. t is wel een keer lekker een voorgeprogrammeerd schema te hebben en niet zoveel na te hoeven denken over oefeningen sets reps enz.. t is lekker simpel, dat bevalt me wel..

Comment

Originally posted by Diced View Post
        Zat daar ook over na te denken, alleen dan low carb en onder onderhoud op rustdagen en op onderhoud met meer carbs op traindagen.
        Of kan ik beter nog boven onderhoud gaan op traindagen..
        Ja, hangt ook wat af van je trainingsdagen. Ik weet niet hoeveel keer je traint? En als het opgedeeld is in aantal zwaardere en aantal lichtere? Ikzelf neem 2 highcarb, 2 med en 3 lowcarb per week.
        Denk dat het wel aan te raden is om boven onderhoud te gaan op trainingsdagen. Vooral met een schema als wendler.
        Als ik even terugkijk naar mijn voedingsschema zie ik dat ik op lowcarb dagen net op behoefte zit, med 350 erboven en high 600 erboven.
        Als je hier dan nog eens cardio bij doet, smorgens of na de training, denk ik wel dat het goed zit.

Comment

Ja, hangt ook wat af van je trainingsdagen. Ik weet niet hoeveel keer je traint? En als het opgedeeld is in aantal zwaardere en aantal lichtere? Ikzelf neem 2 highcarb, 2 med en 3 lowcarb per week.
          Denk dat het wel aan te raden is om boven onderhoud te gaan op trainingsdagen. Vooral met een schema als wendler.
          Als ik even terugkijk naar mijn voedingsschema zie ik dat ik op lowcarb dagen net op behoefte zit, med 350 erboven en high 600 erboven.
          Als je hier dan nog eens cardio bij doet, smorgens of na de training, denk ik wel dat het goed zit.
          Thnx man, ja wat ik hier en op andere sites zoal lees dan zit je inderdaad goed met je tips:P maargoed je spreekt ook nog uit ervaring, misschien nog wel belangrijker

las ook op een site over recomposition, t zou dan voor mij (bij 3x per week trainen) neerkomen op t volgende:

t/m de 10% bodyfat telt dan een 0,5kg vetverlies per week. Dus een 3500-4000kcal tekort per week generen. Het kcal tekort genereer je dan sowieso op rustdagen. Op trainingsdagen probeer je dan ongeveer 20% boven je onderhoud te zitten. Als je onder de 10% body fat duikt, dan het energietekort halveren. Zodat je per 2 weken ongeveer een 0,5kg vet verliest (als het meezit). Het overschot op trainingsdagen blijft gewoon hetzelfde

Zou neerkomen op 2100 kcal op rustdagen en 3700 op traindagen.
          Klinkt ook wel interessant.

Comment

Heb het ook maar van sites hoor :P (Heb me vooral gebaseerd op wat artikels van T-nation). Maar het blijft hoe dan ook wat aanpassen aan jezelf. Ik heb twee maanden gecut (3400Kcal tekort per week) en toen ik wedstrijd had was ik zowat 2 kg te licht. Dus heb nu mijn calorieën weer wat opgevoerd onder de vorm van eiwitten en vetten. Carbs hetzelfde gebleven als tijdens mijn cut.

Wat ze in dat stukje tekst zeggen, kan goed kloppen. Maar ik denk dat voornaamste is dat je op jouw trainingsdagen goed boven onderhoud zit.

Comment

Heb het ook maar van sites hoor :P (Heb me vooral gebaseerd op wat artikels van T-nation). Maar het blijft hoe dan ook wat aanpassen aan jezelf. Ik heb twee maanden gecut (3400Kcal tekort per week) en toen ik wedstrijd had was ik zowat 2 kg te licht. Dus heb nu mijn calorieën weer wat opgevoerd onder de vorm van eiwitten en vetten. Carbs hetzelfde gebleven als tijdens mijn cut.

Wat ze in dat stukje tekst zeggen, kan goed kloppen. Maar ik denk dat voornaamste is dat je op jouw trainingsdagen goed boven onderhoud zit.
              Oke.. ja T-nation heeft ook topartikelen inderdaad!

Ja t komt misschien wel een beetje op t zelfde neer, hig med low of high low, in elk geval ga ik boven onderhoud en meer carbs op de 3 traindagen en begin ik met fietsen naar de gym. Is toch totaal 7 km. En op 3 rustdagen onder onderhoud, om ook vet te kunnen verliezen. En dan op zaterdag (ook rustdag) een soort medium maken zodat ik daar mooi een junkmeal toe kan voegen

Dan kijken hoe t loopt.. denk dat ik dan vooral af moet gaan op de spiegel ipv weegschaal aangezien je theoretisch vet verliest maar ook zelfs nog wat spiermassa zou kunnen gainen omdat je toch boven onderhoud zit op die traindagen...

Wat voor wedstrijden trouwens?

Comment

Oke.. ja T-nation heeft ook topartikelen inderdaad!

Ja t komt misschien wel een beetje op t zelfde neer, hig med low of high low, in elk geval ga ik boven onderhoud en meer carbs op de 3 traindagen en begin ik met fietsen naar de gym. Is toch totaal 7 km. En op 3 rustdagen onder onderhoud, om ook vet te kunnen verliezen. En dan op zaterdag (ook rustdag) een soort medium maken zodat ik daar mooi een junkmeal toe kan voegen

Dan kijken hoe t loopt.. denk dat ik dan vooral af moet gaan op de spiegel ipv weegschaal aangezien je theoretisch vet verliest maar ook zelfs nog wat spiermassa zou kunnen gainen omdat je toch boven onderhoud zit op die traindagen...

Wat voor wedstrijden trouwens?
                Ja, ziet er goed uit. En als het gewenste resultaat uitblijft, misschien wat meer Hitt. En inderdaad, weinig van de weegschaal aantrekken. Blijf nu op 90 schommelen, maar zie er toch wat leaner uit.
                Powerliftwedstrijden, maar om heel precies te zijn: single events (bench)

Comment

Ja, ziet er goed uit. En als het gewenste resultaat uitblijft, misschien wat meer Hitt. En inderdaad, weinig van de weegschaal aantrekken. Blijf nu op 90 schommelen, maar zie er toch wat leaner uit.
                  Powerliftwedstrijden, maar om heel precies te zijn: single events (bench)
                  Yes thnx voor je input.
                  T is voor mij niet echt van belang om kurkdroog te staan, maar gewoon een keer die pens wat strakker lijkt me wel leuk:P
                  Neem aan voor jou ook niet echt? aangezien dat diepere cutten toch echt wel flink kracht kost..

maarre Cool wist niet dat je ook wedstrijden had voor alleen bench..
                  145 is je max? of lees ik t verkeerd..

Comment

Yes thnx voor je input.
                    T is voor mij niet echt van belang om kurkdroog te staan, maar gewoon een keer die pens wat strakker lijkt me wel leuk:P
                    Neem aan voor jou ook niet echt? aangezien dat diepere cutten toch echt wel flink kracht kost..

maarre Cool wist niet dat je ook wedstrijden had voor alleen bench..
                    145 is je max? of lees ik t verkeerd..
                    Ja, inderdaad, ben van het zelfde idee. Moet niet superdroog staan, maar tussen de 12 - 14 % is wel leuk. En 140 is top. En inderdaad, heb je wedstrijden voor. Maar ze zijn niet zo boeiend als full meetings.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X