Mijn voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn voedingsschema

Hey iedereen!

Ik ben bezig om er wat kilotjes af te halen, ik doe 4-5x in de week HIIT op de crosstrainer 5 minuten opwarmen 20 minuten (15 seconden sprint 30 jogtempo) en dan 5 minuten cooling down.

Ik weeg nu ~87 Kg en ben zo'n 185 cm.

Ik heb al eerder een eetschema gepost maar toen kwam ik er achter dat het niet echt een goed schema was :P.

Nu heb ik met behulp van veel mooie posts op deze site een eetschema samengesteld. Ik moet wel zeggen dat ik een totale beginner ben qua eetschema's. Ik fitness al een tijdje alleen heb ik nooit echt op mijn eten gelet. Nu ben ik dat toch van plan dus alle tips zijn zeer welkom.

Ik drink over de hele dag zo'n 2.0-3.0L water dit heb ik niet in het schema genoteerd

Alvast bedankt!
    Attached Files

Je komt 1470kcal te kort,
    Neem bij het ontbijt een lekkere volle bordt brinta of havermout.
    Gooi de manderijn bij het ontbijt. Neem wat eieren op in je schema.
    Ik neem aan dat de tonijn maaltijd voor je training is? gooi daar wat rijst bij.
    Maak van de 150g kwark 500g kwark.

Je komt iedergaval heel wat kcals te kort,
    probeer het wat op te vullen. en post het dan nog eens.
    keep the focus going!

Comment

Originally posted by xBrian View Post
      Je komt 1470kcal te kort,
      Neem bij het ontbijt een lekkere volle bordt brinta of havermout.
      Gooi de manderijn bij het ontbijt. Neem wat eieren op in je schema.
      Ik neem aan dat de tonijn maaltijd voor je training is? gooi daar wat rijst bij.
      Maak van de 150g kwark 500g kwark.

Je komt iedergaval heel wat kcals te kort,
      probeer het wat op te vullen. en post het dan nog eens.

Bedankt voor je snelle reactie! Ik heb wel is brinta en havermout geprobeerd maar dat krijg ik er niet in:s. Is het beter om een groter ontbijt te eten dus bijvoorbeeld 4 boterhammen met kip/kalkoen filet,melk 2 mandarijnen? De tonijn is idd voor mijn training ja. Ik zal er ook nog een 2 eieren tussengooien of zijn meer beter? Ook zal ik 500g magere kwark erin zetten.

Ik heb alleen het gevoel dat het al snel teveel is doordat ik geen krachttraining doe en alleen 4-5x in de week HIIT.

Comment

Als tussendoortje kun je nog een handjevol ongezouten pinda's of ongezouten cashewnoten innemen..Je vetten zijn ook aan de lage kant.

Eiwitten zijn ook aan de lage kant.. Neem wat eieren extra (gekookt) en/of een whey-shake...

Koolhydraten mag wat meer, maar ik cut altijd met zo weinig mogelijk koolhydraten en verhoog daar tegen de eiwitten om spiermassa te beschermen....
        I don't train to be second because failure is not a option.

Comment

Originally posted by Plato View Post
          Als tussendoortje kun je nog een handjevol ongezouten pinda's of ongezouten cashewnoten innemen..Je vetten zijn ook aan de lage kant.

Eiwitten zijn ook aan de lage kant.. Neem wat eieren extra (gekookt) en/of een whey-shake...

Koolhydraten mag wat meer, maar ik cut altijd met zo weinig mogelijk koolhydraten en verhoog daar tegen de eiwitten om spiermassa te beschermen....
          Ik heb mijn schema een beetje aangepast met behulp van jullie reacties, ik heb de eiwitten wat verhoogd. Moeten de eieren gekookt zijn of kan ik er bijvoorbeeld ook een omelet van maken (3stuks). Is er iets wat ik kan eten ter vervanging van noten want daar ben ik allergisch voor?
          Attached Files

Comment

Je mag de eieren ook bakken, heb je hier ook weer wat vetten gewonnen (wel in olijfolie of pam spray)

Noten kun je vervangen door lijnzaadolie of pindakaas (of ben je voor de laatste ook gevoelig)...

In plaats van kipfilet beleg kun je ook kiezen voor stukvlees kipfilet. Pak je wat meer eiwitten en vetten dan de beleg variant.

Comment

meer melk (min 1 liter)
              probeer je hoeveelheden per maaltijd te verhogen
              eventueel een wheyshake

je moet ook meer vetten en meer koolhydraten binnenkrijgen want dit is echt te weinig.
              lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Je mag de eieren ook bakken, heb je hier ook weer wat vetten gewonnen (wel in olijfolie of pam spray)

Noten kun je vervangen door lijnzaadolie of pindakaas (of ben je voor de laatste ook gevoelig)...

In plaats van kipfilet beleg kun je ook kiezen voor stukvlees kipfilet. Pak je wat meer eiwitten en vetten dan de beleg variant.
                Originally posted by axel1994 View Post
                meer melk (min 1 liter)
                probeer je hoeveelheden per maaltijd te verhogen
                eventueel een wheyshake

je moet ook meer vetten en meer koolhydraten binnenkrijgen want dit is echt te weinig.
                Ik heb het alweer wat meer aangepast . Wat zou ik er nu nog bij moeten voegen?

(Hartstikke bedankt voor alle hulp trouwens!)
                Attached Files

Comment

Originally posted by Koetje View Post
                  Ik heb het alweer wat meer aangepast . Wat zou ik er nu nog bij moeten voegen?

(Hartstikke bedankt voor alle hulp trouwens!)
                  Bij het ontbijt meot je meer eiwitten nemen.. Haal die Whey eiwit shake nu maar.
                  En kijk eens naar voeding met onverzadigde vetten...Denk eens aan vette vis...
                  Voor de rest kun je hier best mee cutten. Zou nog best wat hoger in de koolhydraten kunnen gaan. En aardappelen te vervangen door rijst...

Comment

Magere spek met 3 eieren is ook goed als ontbijt, heb je ook vetten aangevuld
                    Gewoon die kant en klare pakjes van de supermarkt als duobakje...

Comment

Bij het ontbijt meot je meer eiwitten nemen.. Haal die Whey eiwit shake nu maar.
                      En kijk eens naar voeding met onverzadigde vetten...Denk eens aan vette vis...
                      Voor de rest kun je hier best mee cutten. Zou nog best wat hoger in de koolhydraten kunnen gaan. En aardappelen te vervangen door rijst...
                      Magere spek met 3 eieren is ook goed als ontbijt, heb je ook vetten aangevuld
                      Gewoon die kant en klare pakjes van de supermarkt als duobakje...
                      Ok dus whey eiwit shake bij het ontbijt? Ik heb nog nooit Shakes genomen dus dat ga ik dan even uitzoeken (alle tips zijn welkom).

Ik eet ook een paar keer in de week vis bij het avondeten aangezien mijn moeder dat nog klaar maakt(meestal paar 100 gram zalm). Ik ben 18 en woon thuis dus heb niet altijd invloed op wat de pot schaft, alleen als zij er niet is maak ik het zelf klaar.

Ik kan alleen ook geen spek eten want daar ben ik ook allergisch voor net als noten :s. Echt irritant kan nooit iets van een varkentje eten...maarja in ieder geval bedankt voor je hulp zo ver.

Comment

Je eet als een vrouwtje

Ik zou ergens nog een rijst maaltijd inplannen, met wat eiwitten en vetten. En kwark voor het slapen gaan.
                        createmybody.net

Comment

Ik zie dat je op je schema veel brood eet en sommige juist rijst? wat is het verschil?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X