25kg afvallen (zonder sportschool indien mogelijk)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by IJsBlok View Post
    Thanx Erik ik leer weer van je :-)
    Mooi dat we van elkaar kunnen leren

Comment

Ik had een hele uitwerking al bedacht, maar Erik heeft het al samengevat en uitgewerkt (ook credits voor Toph!). Sluit me hier volledig bij aan.

Conclusie voor TS:
      KT is niet nodig, maar zal je resultaat enorm bespoedigen (zeker qua wanneer je plateaus raakt), en je gezondheid meer goed doen dan een ouderwets 500kcal-per-dag-verder-niet-klagendieetje.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
        Dat is een aanname die niet uit mijn quote valt te destilleren.
        Met KT voorkom je met name de afbraak van spiermassa. Simpel gezegd, het lichaam ziet spiermassa dan niet als nutteloos en zal het behouden, in sommige gevallen zelfs uitbreiden om aan de toegenomen krachten te kunnen voldoen.

Spieren verbruiken energie ook in rust gebruiken ze veel, wanneer spieren niet actief zijn zullen ze in geval van energie tekorten worden afgebroken.

Je kunt het zien als slim boekhouden. In geval van te weinig inkomsten (voedsel) wordt er eerst gesneden in de uitgaven (spierweefsel) en laat de spaarcenten (vetweefsel) zoveel mogelijk staan voor als het echt niet anders kan.
        Het is een overlevingsmechanisme, je kunt gemakkelijker overleven met minder overbodige spiermassa dan met minder vetmassa wat kant en klare energie levert en weinig energie in onderhoud kost.

Dat dus.

Dat is niet helemaal de reden. Het omzetten van amminozuren naar energie kost meer biochemische omzettingen dan van vet (Acetyl-CoA) naar energie. Om die reden is spierproteïnen niet "gemakkelijker" beschikbaar dan vet.

Spieren die je niet genoeg gebruikt zullen afgebroken worden. Maar ook de vetmassa zal afnemen. Het grote nadeel is dat het rustmetabolisme ook afneemt, terwijl met een hoog rustmetabolisme de meeste winst is te behalen. Daarom is het belangrijk om minimaal voor spierbehoud te gaan middels zware krachttraining.
        wanneer vetverlies het enige doel is, dan is meestal de combinatie van KT met cardio (bv. HIIT) en een goed voedsingsplan de beste combinatie.
        Dankje

Comment

Originally posted by abduzeedo View Post
          Hey mensen,

Ik ben 22 jaar, ben 1m75 en ik weeg 105kg. Mijn doel is om op 4 maanden tijd 25kg af te vallen. Dit zou ik graag doen - indien mogelijk - zonder de sportschool. Tot voor kort speelde ik voetbal 3x/week, maar door mijn nieuwe job is dat niet meer mogelijk.
          Ik ben altijd ietswat struiser geweest, komt ook vooral door het stevige feesten maar door mijn nieuwe job stapelen de kilo's zich op omdat ik veel minder beweging heb.

Nu zou ik dit liefst allemaal doen zonder de sportschool, omdat ik op dit moment mijn geld voor andere dingen nodig heb. Dus ik vroeg me af of jullie me niet een schema kunnen voorleggen of linken. Ook weet ik niet of ik een eventuele workout op het juiste moment kan doen? Ik werk namelijk altijd in de namiddag tot 's avonds laat. Dus ik zou graag de workout in de voormiddag doen, maar na een workout zou je normaal toch moeten rusten? Wel, ik kan dan effectief pas rusten 's avonds laat ... Ook is men werkschema onregelmatig: soms ben ik 3 dagen thuis, dan weer 4 werken, dan moet ik weer hele week werken etc ... Dus wat stellen jullie voor?

Als jullie me echt sterk aanraden om sportschool te doen, wil ik dat best wel doen, maar liefst wil ik het zonder doen ...

Alvast bedankt!
          Ik ben jaren naar de sportschool gegaan, maar ik veranderde niets aan mijn eetpatroon. Er veranderde ook niets aan m'n gewicht (ben volgens mij zelfs aangekomen). Ik stopte met fitnessen en veranderde mijn eetpatroon (vooral met suikers geminderd) en deed thuis wat krachttraining. Binnen een jaar meer dan 17 kg afgevallen! En ik deed er amper moeite voor, ook nooit honger geleden. Minderen/stoppen met suikers is echt een aanrader, je krijgt ook veel meer energie. Zie Buikvet verbranden zonder cardio-training! voor boeken met recepten die bij dit eetpatroon passen.

Comment

Weinig Koolhydraten, weinig vetten en veel eiwitten. Niet gezond maar werkt wel.

Comment

Bumperdebump.
              Skeggǫld, Skálmǫld, Skildir ro Klofnir.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X