Hoe krijg ik mijn vetpercentage omlaag?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe krijg ik mijn vetpercentage omlaag?

Hallo allemaal,

Nu ik 1 1/2 maand been, billen en buik training doe (3x in de week) met groepslessen (2 keer in de week) zal ik graag willen weten of ik met mijn eetschema mijn vetpercentage genoeg omlaag krijg, want ik heb zelf het idee dat ik verkeerde dingen eet.
    Ik zal graag meer spieren willen zien en minder vet zeker bij mijn benen en buik.

Ik weeg : 77 kg
    Lengte 1.80
    geslacht: vrouw

Mijn trainings schema van de sportschool en thuis fitness is als volgt:

Maandag:Groepsles Combat 1 uur en daarna +/- 45 min mijn been, buik en billen trainen via het schema van de sportschool.

Dinsdag: Sta ik 30 minuten op de crosstrainer en daarna doe ik 10 minuten Bovenbeen oefeningen en 5 minuten buikspieroefeningen.
    (Deze oefeningen heb ik opgezocht op internet via een website van een personal trainer)

Woensdag:Sta ik 30 minuten op de crosstrainer en daarna 10 minuten bovenbeen oefeningen en 5 minuten buikspieroefeningen.

Donderdag: 1 uur XCO en daarna +/- 45 minuten been, buik en billen trainen via het schema.

Zaterdag: 20 minuten op de loopband/fiets om mijn spieren warm te krijgen.
    +/- 45 minuten been, buik, billen training via het schema.

Mijn eetschema:

Maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag
    Ontbijt: 1 volkoren boterham met kipfilet en boter en glas light dubbel friss
    tussendoortje: 9.30 1 speculaas of bisquit volkoren.

Lunch: 3 volkoren boterhammen met kipfilet, 1/4 deel komkommer en 2 stuks fruit meestal appel en sinaasappel.
    Tussendoortjes: 14.30 speculaasje of biquit volkoren
    16.00 soepstengel/ krentjes

Avond eten:
    Ik eet erg gevarieerd altijd 200gr groenten verschillende soorten vlees alleen geen vis dat lus ik namelijk niet.
    Met daarbij aardappelen, volkoren pasta of zilvervliesrijst,geen toetje.

Zaterdag en zondag word het ontbijt anders:
    Zaterdag eet ik bij ontbijt en lunch bruine bollen inplaats van boterhammen
    en zondag bruine pistoletjes bij lunch inplaats van boterhammen. Ontbijt sla ik meestal over op zondag in verband met uitslapen.

De 4 avonden dat ik sport eet ik daarna en kom magere yogurt met 2 eetlepels muesli en zoetstof.

Ik drink elke dag minimaal 2 liter vocht bestaande uit: water en erg verdunde aangemaakte siroop, thee maar dat is meestal maar 1 glas per dag. Melk lus ik niet.

Mijn tussendoortjes zijn misschien een beetje vreemd maar dat komt dat ik op een kinderdagverblijf werk en daar met de tussendoortjes mee eet.

Ik hoop dat jullie mijn advies kunnen geven met wat ik kan veranderen etc.

Alvast bedankt!

Welkom !

Het ziet er naar uit dat je te weinig eet.
    Zorg dat je de stickies op dit forum eerst leest.
    Zoals deze: http://forum.bodynet.nl/lees-eerst/3...mersticky.html

Door eerst de basis goed te begrijpen, kun je zelf al veel verbeteren.
    Daarna kun je altijd weer hulp inroepen natuurlijk...
    Life doesn't get any easier...you just get stronger

Comment

je eet denk te weinig bereken je behoefte en lees je wat in

en ik heb ook tijden gezegd ik lust geen vis nu eet ik het dagelijks!

Comment

Hier in de stickys staan wel van die invulschema's met uitleg, die zou je eens moeten lezen.

Verder, waar bestaat dat sportschool-schema uit?
        om je spieren wat meer te definieren (vooral bij de buik) is het belangrijk laag vet% te bereiken.
        Krachttraining icm cardio is daarvoor erg belangrijk. Zit in dat schema dus ook KT?

Comment

Doe eerst 10 min cardio en daarna je krachtoefeningen. zodat je hartslag redelijk hoog blijft en daarna bijvoorbeeld weer 30 min crosstrainer zo verbrand je meer vet. Na 30 min zit je in de vetverbranding

Comment

Jongens/meiden Wat zijn dit voor reacties, ben ik nou de enige die ziet dat dit gewoon niks is, voeding is 3x niks en de training is ook 3x niks, alleen benen ?? WTF :O

Allereerst welkom.
            Ik weet niet of je al een beetje ingelezen bent zoniet hierbij de sticky http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...g-schemas.html hier staat alle informatie in wat je moet weten.
            Als je dat heb gelezen, kan je met behulp van een exel schema die je hier kan vinden http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...xcelsheet.html
            Je voeding invullen wat je zoal eet, en die hier plaatsen zodat we je verder kunnen helpen, en je eventueel tips kunnen geven wat beter kan.
            Hier staan alle gezonde producten die je kan eten http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...rtvoeding.html en in een goed voedingschema thuishoren
            Verder wens ik je veel succes

En betreft een trainingsschema hier http://forum.bodynet.nl/trainingssch...en-schema.html staat een 4 dagen schema, verder ken ik geen schema vinden voor je, dit is een veel gebruikt beginner schema, ik hoop je hier voldoende geholpen mee te hebben

En nog veel succes met trainen
            If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Originally posted by Afca_Marc View Post
              Doe eerst 10 min cardio en daarna je krachtoefeningen. zodat je hartslag redelijk hoog blijft en daarna bijvoorbeeld weer 30 min crosstrainer zo verbrand je meer vet. Na 30 min zit je in de vetverbranding
              Voor die 30 min verbrand je ook vet hoor.
              En met goede KT verbrandt je meer dan bij cario.
              lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Originally posted by InfineGhost View Post
                Jongens/meiden Wat zijn dit voor reacties, ben ik nou de enige die ziet dat dit gewoon niks is, voeding is 3x niks en de training is ook 3x niks, alleen benen ?? WTF :O

Allereerst welkom.
                Ik weet niet of je al een beetje ingelezen bent zoniet hierbij de sticky http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...g-schemas.html hier staat alle informatie in wat je moet weten.
                Als je dat heb gelezen, kan je met behulp van een exel schema die je hier kan vinden http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...xcelsheet.html
                Je voeding invullen wat je zoal eet, en die hier plaatsen zodat we je verder kunnen helpen, en je eventueel tips kunnen geven wat beter kan.
                Hier staan alle gezonde producten die je kan eten http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...rtvoeding.html en in een goed voedingschema thuishoren
                Verder wens ik je veel succes

En betreft een trainingsschema hier http://forum.bodynet.nl/trainingssch...en-schema.html staat een 4 dagen schema, verder ken ik geen schema vinden voor je, dit is een veel gebruikt beginner schema, ik hoop je hier voldoende geholpen mee te hebben

En nog veel succes met trainen
                En zeker dit!

Comment

Originally posted by axel1994 View Post
                  Voor die 30 min verbrand je ook vet hoor.
                  En met goede KT verbrandt je meer dan bij cario.
                  Cario wel. Cardio niet.
                  focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Originally posted by Teddek View Post
                    Cario wel. Cardio niet.
                    Damn

Comment

zoveel sporten in combinatie met grofweg 1000-1200 kcal per dag zal niet zoon succes worden.

Al helemaal niet met een 35-40g eiwitten per dag (terwijl je al snel met jouw sport patroon een 150g per dag nodig hebt).

Ook je vet inname is maar een 10-15g. Dit is veel te laag en zelfs minder dan 10% van je totale kcal inname. Bij een te lage vet inname, werk je juist vetopslag in de hand.

Wat je nu doet is een crashdieet, waar je vetmassa, maar ook veel spiermassa mee gaat verliezen. ik denk dat je even opnieuw aan de tekentafel moet gaan zitten.
                      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Helemaal eens met onderstaande & aanvullend: ook op je werk kun je eten wat je zelf wilt. Geef die kinderen maar alvast het goede voorbeeld met jouw gezonde tussendoortjes.

Comment

Originally posted by InfineGhost View Post

Nee. Maar ik heb soms geen zin om het weer uit te leggen en kom altijd zo onaardig over als ik dat doe. Dus laat ik het over aan vriendelijker mensen als jij.
                          "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Mijn eetschema het is gelukt!

Hallo allemaal,

Als eerst bedankt allemaal voor het advies ik heb de laatste dagen me erg verdiept in de website en heb zelfs al een eetschema ingevuld.
                            Nu wilde ik nog vragen aan jullie of jullie op of aanmerkingen hebben op mijn eetschema want die zijn zeker welkom!!
                            Ik vind me avond eten wel lastig in te vullen omdat dat elke avond anders is, wel eet ik in 2 weken tijd vaak 2x hetzelfde avond eten.

Alvast bedankt,

Groetjes
                            Attached Files

Comment

Je schema klopt niet helemaal: een vetpercentage van 2360% geeft problemen bij de berekening. Verder lijkt het wel min of meer in orde.
                              Let wel: als dit je eerste voedingsschema is dan is het slechts een indicatie. Het gaat uit van een geschat onderhoudsniveau. Het kan best zijn dat deze schatting in jouw geval niet nauwkeurig is. Hier kom je achter door dit schema een tijdje te volgen, de vorderingen te meten (gewicht, maten, spiegel) en na verloop van tijd wat bijstellingen te doen.
                              Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X