Op de een of andere manier val ik niet af

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Ramon1983 View Post
    Hallo Millii,

Dank je voor je reactie en een verstandige ook nog.
    Dit is iets dat ik een aantal jaar geleden al geleerd heb en nog steeds doe!

Maar toch bedankt voor je tip!
    Mijn post terug lezend vind ik dat ik nogal negatief klink, niet zo bedoeld. Maar hoeveel train je nu? Hoe ziet je voeding eruit?

Vind je je werk nog leuk? Misschien zijn er meer redenen om neerslachtig te zijn op het moment.
    Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Toph View Post
      Mijn post terug lezend vind ik dat ik nogal negatief klink, niet zo bedoeld. Maar hoeveel train je nu? Hoe ziet je voeding eruit?

Vind je je werk nog leuk? Misschien zijn er meer redenen om neerslachtig te zijn op het moment.

No problem!

Ik heb een leuke baan en geweldige collega's, maar omdat ik me niet gelukkig voel met mezelf, ben ik ook overdag niet altijd even gelukkig. Dit heeft een negatief effect. Ik ben accountmanager en moet enthousiast bij mijn klanten overkomen, maar dat is niet altijd even makkelijk.

Op dit moment train ik 6 dagen in de week. Elke ochtend sta ik om 6.45 op de sportschool en doe ik 45 min. Hardlopen.

Helaas heb ik op dit moment last van spanningshoofdpijn en sommige dagen heb ik daar aan het eind van de dag last van. Daarom ben ik smorgens gaan trainen want dan heb ik geen hoofdpiijn. Ook dexe hoodpijn komt vanuit het feit dat ik slecht in mijn vel zit. Ik zit dus in de spreekwoordelijke vicieuze cirkel.

Moet zeggen dat nu ik mijn verhaal hier neerzet me al helpt
      I'm in transformation mode!!!!

Comment

Mischien een idee om iets minder te trainen per week, dit kan je erg snel opbreken zeker met een slecht eetpatroon zoals jij al aangeeft. Mischien 4 x per week en 2 x per week cardio erbij?

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
          Mischien een idee om iets minder te trainen per week, dit kan je erg snel opbreken zeker met een slecht eetpatroon zoals jij al aangeeft. Mischien 4 x per week en 2 x per week cardio erbij?
          Mee eens, 6x is vrij veel. Ik zou het even gaan herstructureren. Maareh, die voeding?
          Train hard or go hormone

Comment

Doe je ook nog krachttraining?
            The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Ramon, ik kan me je situatie voorstellen. Het gevoel dat de dingen niet goed gaan, en dat je daardoor in een negatieve spiraal terecht komt omdat het een het ander in negatieve zin versterkt. Ook ik heb wel eens dat ik niet m'n leven kan indelen zoals ik het graag zou willen, dat "werk" m'n "privé" doorkruist. Het is juist dan belangrijk om de zaken weer even goed op een rijtje te zetten en even "terug naar af" te gaan.
              Begin eens met op te schrijven wat je huidige voedingspatroon is. En stop dat in het welbekende spreadsheet. Dan krijg je al snel een idee waar het aan schort en wat je zou kunnen bijstellen om een beter voedingspatroon te bepalen.
              Die zesmaal per week joggen zou ik ook even schrappen tot je beter weet hoe het totaalplaatje er nu eigenlijk uit ziet. Bovendien geeft dat even rust, zowel fysiek als mentaal.
              Je schrijft dat je in het verleden een kuurtje gedaan hebt. Ik neem aan dat dat nu niet meer het geval is?
              Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Originally posted by Kevster View Post
                Doe je ook nog krachttraining?

Veel te weinig!!!!

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
                  Ramon, ik kan me je situatie voorstellen. Het gevoel dat de dingen niet goed gaan, en dat je daardoor in een negatieve spiraal terecht komt omdat het een het ander in negatieve zin versterkt. Ook ik heb wel eens dat ik niet m'n leven kan indelen zoals ik het graag zou willen, dat "werk" m'n "privé" doorkruist. Het is juist dan belangrijk om de zaken weer even goed op een rijtje te zetten en even "terug naar af" te gaan.
                  Begin eens met op te schrijven wat je huidige voedingspatroon is. En stop dat in het welbekende spreadsheet. Dan krijg je al snel een idee waar het aan schort en wat je zou kunnen bijstellen om een beter voedingspatroon te bepalen.
                  Die zesmaal per week joggen zou ik ook even schrappen tot je beter weet hoe het totaalplaatje er nu eigenlijk uit ziet. Bovendien geeft dat even rust, zowel fysiek als mentaal.
                  Je schrijft dat je in het verleden een kuurtje gedaan hebt. Ik neem aan dat dat nu niet meer het geval is?

Ik ben het met je eens en ik ga mijn huidige schema eens posten zodat jullie dit kunnen beoordelen.
                  Heb ook al besloten niet meer te gaan joggen voorlopig, zodat mijn schenen wat rust krijgen.
                  Ook ga ik weer eens een fatsoenlijk trainingschema maken.

Heb inderdaad een kuur gedaan, vorig jaar rond deze tijd was ik daarmee klaar. sinds die tijd geen kuur meer gehad en eigenlijk niet meer aan gedacht.
                  heb er nu wel over na zitten denken, maar lijkt me verstandig dat ik eerst eens een aantal dingen op een rij moet hebben en weer wat stabiliteit krijgen, zowel prive als zakelijk!

Comment

Beste allemaal.

Bij deze mijn voedingschema zoals ik dit de laatste maanden heb gevolg.

Eeerlijk gezegd is dit voor 98% correct, omdat het avondeten niet altijd hetzelfde is.
                    Attached Files

Comment

Ik ben zelf toch erg tevreden over het boek van Guy van der Reijden. Ik ben er zelf veel van afgevallen en hierbij wordt gestimuleerd juist KT te doen en een ander voedingspatroon aan te houden.

Comment

Cardio schrappen, 3-4 dagen krachttraining gaan doen, meer eiwitten en meer vetten eten en je vet zal verdwijnen als sneeuw voor de zon. De kcal-behoefte berekening in het schema klopt volgens mij voor geen meter. Ik zou voor te beginnen zowiezo meer dan 2500kcal gaan eten.
                        The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by Kevster View Post
                          Cardio schrappen, 3-4 dagen krachttraining gaan doen, meer eiwitten en meer vetten eten en je vet zal verdwijnen als sneeuw voor de zon. De kcal-behoefte berekening in het schema klopt volgens mij voor geen meter. Ik zou voor te beginnen zowiezo meer dan 2500kcal gaan eten.

En de Koolhydraten zo houden????

Comment

Het begint er al mee dat je in de excel sheet een vet% van 0% hebt aangegeven bij 100kg lichaamsgewicht. Hierdoor wordt er gerekend met een 100kg VVM, die je uiteraard niet bezit.

Ten tweede staat de activiteitsfactor op 0. Er word daarom enkel je BMR berekend. Je BMR = het aantal kcal dat je verbrand, wanneer je 24 uur per dag zou zitten/slapen. wat je uiteraard niet doet. (je hebt notabene de laatste tijd 6x per week gesport).
                            ------------------------

Laten we eerst de excel sheet correct invullen. ik heb in de sheet hier een vet% van 25% ingevuld. Dit lijkt me een realistisch vet%, voor iemand van 100 kilo bij jou lengte (die niet super gespierd is).

nu de activiteitsfactor:
                            als je helemaal niet zou sporten, en weinig zou bewegen gedurende de dag, dan zou je een 1,2 invullen bij activiteitsfactor. hoe vaker en hoe meer je sport, hoe hoger de activiteitsfactor wordt (staat uitgelegd rechts in een tabel).

Je deed voorheen 6x per week cardio, waardoor je dus zeker een activiteitsfactor van 1,55 zou hebben gehad (en dus theoretisch 3400 kcal per dag verbranden). Het verschil tussen verbranding (3400) en inname (1800), is dus veel te groot (1600 kcal onder behoefte). Hierdoor is je stofwisseling na een langere tijd sterk vertraagd, en daardoor is het afvallen gestagneerd.

Het is goed om met zo onnodig veel cardio te stoppen. het helpt je (zeker nu) niet met vetverlies, en zeker ook niet met je herstel (van blessure). Ik ga ervan uit dat je 4x per week krachttraining gaat doen, en zet daarom je activiteitsfactor op 1.55.
                            ------------------------------

Terug naar het begin. je geeft aan dat je de laatste tijd (aantal maanden) hetgeen hebt gegeten wat in deze sheet staat. Hiermee is je gewicht redelijk constant gebleven (als ik het goed begrepen heb).

wat we hieruit kunnen afleiden, is dat aangezien je lichaamsgewicht gelijk is gebleven, je stofwisseling op dit moment op een dergelijk niveau werkt, dat je 1800 kcal per dag verbrand (waarvan er een 300 ofzo door cardio zijn verbrand per dag). (je lichaamsgewicht blijft constant, dus verbranding en inname zijn in balans).

zoals je kunt zien, werkt je stofwisseling op dit moment niet op volle toeren (normaal zou 3000 of meer zijn). Je kan pas weer succesvol afvallen, mits je je stofwisseling hersteld. Dan verbrand je elke dag automatisch veel meer (1200 kcal of meer), en wordt het afvallen, vet verliezen eenvoudiger.
                            -----------------------------

Mijn advies aan jou is:

begin met dit schema qua training:
                            http://forum.bodynet.nl/trainingssch...ngsschema.html

De eerste 8 weken wil ik dat je je voornamelijk richt op het leren van de oefeningen (je kan video's online bekijken, in de sportschool hulp vragen etc). Als je heel zeker bent dat je een oefening corect uitvoert, kun je training na training de gewichten rustig aan verhogen. bouw de intensiteit rustig op met de weken. als je voelt dat de intensiteit omhoog kan, moet je dit ook zeker doen.

qua voeding:
                            de enigste manier om je stofwisseling weer optimaal te krijgen is door meer te eten. ga je in 1x 3000 kcal per dag eten (terwijl je lichaam maar 1800 ofzo per dag verbruikt op dit moment, dan is dit een overschot van 1200 kcal. dit is veel te veel, en daarom ga je dus veel vet opslaan). je zult dus snel zwaarder en vetter worden (wat we niet willen).

wat we dus willen is het aantal kcal per dag stapsgewijs verhogen. Daardoor is het overschot telkens maar heel klein (en dit overschot wordt voornamelijk gebruikt voor spieropbouw) je zult dus niet toenemen qua vetmassa. je geeft je stofwisseling de tijd om zich aan te passen aan de nieuwe inname, en verhoogt zo je stofwisseling zonder dat je vetter of veel zwaarder wordt.

week 1:
                            kcal 2000, e200, k175, v55

week 2:
                            kcal 2200, e225, k200, v55

week 3:
                            kcal 2400, e225, k225, v66

week 4:
                            2600 kcal, e250, k250, v66

week 5:
                            2800 kcal, e250, k275, v77

week 6:
                            3000 kcal, e250, k300, v88

week 7 + 8:
                            3300 kcal, e250, k350, v99
                            -------------------------------

Je zult misschien iets aankomen in deze 8 weken. maar dit is voornamelijk spiermassa. hoogstwaarschijnlijk verlaag je zelfs je vet% (als je eenmaal met een lekkere intensiteit aan het trainen bent, en je stofiwsseling op gang aan het komen is). dit kun je makkelijk bijhouden door je buikomtrek met regelmaat te meten (2x per week in de ochtend voor ontbijt).

je ademt normaal uit, en je spant je buikspieren aan. nu meet je met een meetlint ter hoogte van je navel. lint staat strak, maar niet op spanning. Als de centimeters minder worden zakt je vet% geheid. meestal is 1.5 cm ongeveer gelijk aan 1% vet minder. dus zelfs 2-3 centimeter minder, is al een groot resultaat.

Na deze 8 weken ga je pas echt cutten:
                            je verlaagt je kcal inname van 3300 naar een 2700 kcal.
                            2700 kcal: e250, k250, v77.

omdat je lichaam nu draait op die 3300 kcal per dag, zal je cut nu pas echt effect gaan hebben.

na 8 weken cutten, ga je 2 weken lang terug naar de 3300 kcal (stofwisseling terug omhoog opvoeren), en dan weer 8 weken terug naar die 2700. (tot je vet% laag genoeg is).
                            --------------------------------

Nu is het aan jou om het te gaan doen. Ik zou het iig interessant vinden, als je een logje bij zou houden met je vorderingen etc. Daar kun je ook nog steun krijgen en extra advies/informatie inwinnen van andere leden.
                            Last edited by dynobet; 03-05-2012, 15:08.
                            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Allereerst wil en moet ik je ontzettend bedanken voor de tijd die je hierin gestoken hebt, om aan te geven wat ik moet doen, om weer terug op niveau te komen.

Dit maakt voor mij veel duidelijk en het bevestigt wat ik eigenlijk al een hele tijd weet, maar toch opent dit weer mijn ogen.

Ik ga hier keihard mee aan het werk en ik zal zeker een log gaan bijhouden, want na een dag terug op bodynet, ben ik al weer ontzettend gemotiveerd.

Nogmaals ontzettend bedankt.

Comment

Dyno = koning Nu hopen dat de ts ermee aan de slag gaat!
                                Train hard or go hormone

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X