Tips voeding

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tips voeding

Hey allen,

Zoals ik bij mijn voorstelling al gepost had ben ik inmiddels zo'n 2 maanden bezig mijn vetpercentage aan terugbrengen. Mijn streefdoel was daarbij om binnen 3 maanden tot onder de 18% te dalen, zonder verlies van spiermassa.

Stats bij start eind april: Lengte 1.90 Gewicht 103,0 kg, Vetpercentage 24,6%.
    Huidige stats: Gewicht 95,2 kg, vetpercentage 18,9%.

Voor de vetmeting gebruik ik de Carillo calipermethod met 9 punten: Body Fat Calculator 6 formulas to calculate body fat percentage

LBM is dus redelijk constant gebleven tot nu toe

Gedurende deze tijd is mijn intake de eerste maand 500kcal en de 2e maand 700 kcal onder mijn TDEE geweest (~3100 kcal/dag, LBM 77.5, AF 1,55). Hierbij gebruik ik op dit moment bijgevoegd voedinsschema (van ~2400 kcal/dag).

Qua sporten loop ik op dit moment 3 maal in de week 40 min 8 km, meestal op de dagen dat ik niet train. KT doe ik 4 maal in de week, op dit moment in een 2-2 arm/been en borst/schouder/buik schema.

Nu heb ik voor het geval dat ik in de toekomst een plateaufase bereik gekeken naar een wat koolhydraatarmer voedinsschema, deze staat ook in de excelfile, lijkt dit jullie een goed schema om (korte tijd) te gebruiken wanneer ik met verandering in KT niet meer door dit plateau kan breken?

Het is natuurlijk allemaal nogal 'als, als' maar je kan maar beter goed voorbereid zijn

Ik ben benieuwd naar jullie mening hierover, tips over de huidige voeding zijn natuurlijk ook welkom!

Alvast bedankt, Zelus.
    Attached Files

Ik vergeet trouwens helemaal te vermelden dat ik kipfilet soms inwissel voor kalkoenfilet, haring, pangasiusfilet en zalm. Verder las ik dat het meerwaarde heeft om (volkoren)brood is een week niet te eten, en te vervangen voor rijst/havermout enzovoort, klopt het dat dit meerwaarde heeft?

Comment

Wow gaat wel snel dat afvallen. Is t wel gezond om zoveel eieren elke dag te eten?

Comment

Originally posted by stukput View Post
        Wow gaat wel snel dat afvallen. Is t wel gezond om zoveel eieren elke dag te eten?
        Gaat zeker lekker, bedankt! En wat betreft het eieren eten dacht ik dat het grootste gedeelte van het cholesterol/hartenvaatziektenverhaal inmiddels tot relatief achterhaald gebombardeerd was, en dat het dus geen kwaad kan wanneer je er verder gezond bij eet. Zodoende kan het weinige slechte (aka LDL) cholesterol wat je via je voeding binnenkrijgt (enkele procenten relatief tot wat je lever aan cholesterol aanmaakt) gecompenseerd worden door de beschermende/goede (HDL) cholesterol. Misschien zijn hier nog leden die zich hier meer in verdiept hebben?
        Er zijn trouwens ook dagen dat ik maar 1 eitje eet hoor

Comment

Vraagje.

Ik ga waarschijnlijk deze week onder de 18% BF duiken, waarmee ik mijn eerste (3 maanden) doel gehaald heb! Nu ben ik van plan deze maand juli hier constant op te blijven, lijkt mij reeel ivm vakantie ed.
          Maar daarna wilde ik verder met cutten richting de 12%, ws gevolgd door cleanbulken. Lijkt jullie dit een verstandige gang van zaken?
          Tot nog toe gaat het gestaag verder met mijn huidige schema, maar ik neem aan dat het terugbrengen van vetmassa steeds lastiger zal worden, dus ik ben benieuwd Alvast bedankt voor reacties!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X