Welke hoeveelheid cardio?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke hoeveelheid cardio?

Hallo bb's,

Ik ben nu begonnen met m'n vetpercentage hiervoor doe ik:

's Morgens 40-50 km op een racefiets
    en wandel ik s'avonds +/- 6km

Is dit teveel, teweinig of goed genoeg?

Alvast bedankt

SixPackJack.

Misschien is het makkelijker als je verteld over hoeveel je traint, wat je dieet is en wat je vet% is, als ik het zo zie vind ik het al veel te veel.
    Ik doe pas cardio als me dieet vastloopt en ik niet meer kan snijden in me dieet, cardio brengt je metabolisme meer op gang en daar is niet zoveel voor nodig als men vaak denkt, 20 min op een lege maag is al voldoende.
    "You are what you eat..."
    That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Nou, dat is toevallig! Dat is precies goed! Jeetje, wat een toeval...

Hoe kan je nou denken dat iemand hier iets zinnigs op kan zeggen?
      Er is echt behoorlijk meer info nodig je hier iets over te adviseren:
      Leeftijd
      Lengte
      Gewicht
      Vetpercentage
      Voedingsschema
      Overige activiteiten (werk, hobby's e.d.)

Kom met bovenstaande en je krijgt hier vanzelf advies. Zo werkt het.
      "Strength does not come from winning. Your struggles develop your strengths. When you go through hardships and decide not to surrender, that is strength.” - Arnold Schwarzenegger

Comment

Originally posted by Deeveehaa View Post
        Nou, dat is toevallig! Dat is precies goed! Jeetje, wat een toeval...

Hoe kan je nou denken dat iemand hier iets zinnigs op kan zeggen?
        Er is echt behoorlijk meer info nodig je hier iets over te adviseren:
        Leeftijd
        Lengte
        Gewicht
        Vetpercentage
        Voedingsschema
        Overige activiteiten (werk, hobby's e.d.)

Kom met bovenstaande en je krijgt hier vanzelf advies. Zo werkt het.
        Leeftijd: 14
        Lengte: 1,79
        Gewicht 62,5 kg
        Vetpercentage, ik heb geen plooimeter en internet dingen zijn voor 18+ dus :/
        Voedingsschema, ik eet gewoon 500 kcal onder m'n behoefte
        Overige activiteiten (werk, hobby's e.d.): n.v.t.

Hoop dat ut zo beter is

Comment

14 jaar? maak je niet druk om je VP man.. Toen kreeg ik m'n groeispurt pas...
          500cal onder behoefte (wat is je behoefte dan)? EKV?
          je hebt geen hobbys? de meeste 14 jarige die ik ken zitten achter hun computer beetje spelletjes te spelen, of voetballen tot het 8 uur is...

Comment

Originally posted by nickyy View Post
            14 jaar? maak je niet druk om je VP man.. Toen kreeg ik m'n groeispurt pas...
            500cal onder behoefte (wat is je behoefte dan)? EKV?
            je hebt geen hobbys? de meeste 14 jarige die ik ken zitten achter hun computer beetje spelletjes te spelen, of voetballen tot het 8 uur is...
            Ik heb m'n groeispurt net gehad
            Wat hobby's betreft: mjah beetje gamen, maar vooral racefietsen
            Maar dat doe ik smorgens dus al.
            Met die 500kcal eraf eet ik ongeveer 1700 op een dag.

Comment

Dan zou ik gaan eten man! Ben heel erg benieuwd hoe je je behoefte hebt berekend... 2300 is erg weinig
              Verder doe je niks? niet met vrienden weg oid? geen sport die je beoefent?

Comment

hahahaha vet verliezen zodat je mijn spieren kan zien! Welke spieren?
                Ga eten en trainen en ga over een jaartje maar een x cutten!
                Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
                People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
                BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

Dan zou ik gaan eten man! Ben heel erg benieuwd hoe je je behoefte hebt berekend... 2300 is erg weinig
                  WTF?! Lekker relevant... Daarnaast zou 2300 best kunnen kloppen, zie niet in waarom niet
                  Last edited by pescatore; 21-08-2012, 03:40.
                  Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Tuurlijk ga ik wel weg maar dat is niet standaard.

Comment

Om even on-topic te blijven.....

Het lijkt mij wat veel. Om zowel 500 kcal onder je onderhoud te gaan plus de cardio die je doet. Dan val je waarschijnlijk snel af, maar waarvan ook een deel spier is.

Vaak wordt cardio toegepast op het moment dat je niet meer afvalt door onder je onderhoud te gaan zitten. Daarom zou ik voor dit moment ook zeggen: stop of met cardio of met een kcal tekort. Kijk wat het met je doet. Als je cardio wilt doen (aangezien fietsen nu eenmaal je hobby is), zorg dat je dan gewoon op onderhoud eet. Waarschijnlijk val je dan vanzelf af, aangezien je dan ook kcal verbrandt. En op het moment dat je niet (meer) afvalt, kan je altijd nog minderen op je kcal (hoewel dat wel omgekeerde volgorde is, maar dat geeft niet als het werkt voor jou).

Maar ik krijg niet echt het idee dat je hier al lang mee bezig bent.........
                      Dat is het belangrijkste van alles. Stelregel waar ik dagelijks in mijn baan mee werk geldt hier ook: Plan-do-check-act. Ieder mens is anders en reageert anders op prikkels. Kijk wat voor jou werkt. Misschien is dat wel Ă©n cardio Ă©n een kcal tekort.
                      "Strength does not come from winning. Your struggles develop your strengths. When you go through hardships and decide not to surrender, that is strength.” - Arnold Schwarzenegger

Comment

verkeerde topic sorry
                        Last edited by BelowZero; 21-08-2012, 07:23. Reason: foutje
                        “A weak man is not as happy as that same man would be if he were strong”. - Mark Rippetoe

Comment

Goed, bedankt

Ik heb hier en op Dbb wel meerdere mensen gehoord die nie
                          Aan bulk en cut deden maar gewoon gezond en eiwitrijk aten
                          + altijd beetj cardio om vetPercentate laag te houden
                          Is dat goed mogelijk?

Comment

Originally posted by SixPackJack View Post
                            Goed, bedankt

Ik heb hier en op Dbb wel meerdere mensen gehoord die nie
                            Aan bulk en cut deden maar gewoon gezond en eiwitrijk aten
                            + altijd beetj cardio om vetPercentate laag te houden
                            Is dat goed mogelijk?
                            Dus massa opbouwen en vet verliezen. Ja dat kan.
                            Je moet ofwel geluk hebben dat je alles goed doet.

Ofwel een bepaalde methode gebruiken. Ze gebruiken carb-cyclen, IF ofzo.
                            lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

14 jaar, gewoon goed en gedoseerd gaan trainen, goeie techniek aanleren, niks forceren want je bent nog niet uitgegroeid, de groei die je dan krijgt verlang eerder meer dan minder cals dus dat pas je langzaamaan naarmate je zwaarder kan trainen en groeit.
                              Cardio zou ik me niet druk om maken, 2 keer per 20 minuutjes voor conditie en je herstel te bespoedigen en dat is het, niet tge ingewikkeld denken over trainen en dat je cardio zou moeten doen om droog te worden.
                              "You are what you eat..."
                              That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X