Hulp nodig Intermittent Fasting Eetschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hulp nodig Intermittent Fasting Eetschema

Beste bb-ers.

Mijn vraag is het volgende:
    Ik ben na een lange periode van droogtrainen op T3 en test e ,
    plus uiteraard een eetschema onder onderhoud flink droger geworden.

ik kom van 126 kg af met 20,3 bf en ben nu 106 kg met een percentage van 11% volgens meting met Tang.
    Dit heeft echter wel een jaar geduurd waarvan zeker een maand of 5 ondersteuning...

Ik ben een echte endomorph en vraag me af of intermittend fasting iets voor mij is omdat ik goede dingen hierover lees.

Mijn eating window zou zijn van 14:00uur tot 20:00uur aangezien ik rond 17:00uur train en van 8:00-16:00uur werk. 16 uur vasten en 8 uur eten dus.

Ik dacht aan de volgende indeling:

14:00uur - 75 gram zilvervliesrijst+220 gram kip
    - 2 schijven ananas
    - 50 gram amandelen

16:00uur -200 gram zoete aardappelen+220 gram kip
    -200 gram groente
    -36 gram Myofusion (shake)

TRAINEN ALS EEN BEEST

20:00uur -36 gram Myofusion+Banaan
    -75 gram Zilvervliesrijst+200 gram Rundergehakt
    -50 gram Amandelen

Calorien: 2715
    Ewitten: 220 gram/33%
    Koolhydraten: 217 gram/32%
    Vetten: 103 gram/35%

Nou is mijn vraag, is dit een goed schema? Mijn huidge stats zijn dus 106 kg 192cm lang man en vetpercentage van +-12%

Ik ben erg bang om weer zoveel koolhydraten te gaan eten, ik heb al die tijd 2500 calorieen gegeten en at na 18:00uur geen koolhydraten (dus ook niet na trainen) en max 125 gram koolhydraten per dag..

lees veel dat het brosciense is na 18:00uur geen carbs maar geld dat ook voor een endomorph??

Kortom vragen genoeg ik hoop dat ik jullie niet verveel met dit hele verhaal en goed verder geholpen word greetzz!

Over IF kan ik niet zoveel zeggen heb dat nog nooit geprobeerd. Ik weet wel dat je nog steeds dezelfde macro's binnen zou moeten krijgen als normaal, iemand van jouw gewicht mag heus wel wat meer hebben als dat daar ben ik niet zo bang voor Belangrijkste lijkt me dat je je eigen onderhoud weet, alleen de verdeling veranderd.
    "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Ik denk inderdaad dat ik genoeg onder mijn onderhoud zit inderdaad
      Mijn onderhoud zou volgens de leangain.com calculator rond de 3700 liggen maar ik denk zelf datmijn onderhoud rond de 3400 a 3300 calorieen ligt. (zwaar endo ook)

Ik heb op 2700cal flinke procentjes eraf geknald alleen merk nu dat ik die 6 tot soms 8maaltijden per dag zat ben omdat ik alsnog de hele dag honger heb.

Mijn vraag is dus zal intermittent fasten een goede optie zijn en is mijn vrees voor z'on grote maaltijd met 'flinke portie'' koolhydraten laat in de avond na het trainen (20:00uur) terecht of kan mijn lichaam die gewoon mooi omzetten in lean mass??

ik weet dat ik er pas echt achter kom door het te proberen maar ben erg bang voor het aankomen in vet aangezien ik me daar net een jaar voor de pleuris in heb gewerkt en stel dus jullie mening zwaar op prijs!

Thanks alvast weer! Grtz
      Last edited by dope-boy-magic; 12-09-2012, 21:16.

Comment

Als je net een jaar flink op massa hebt zitten werken zou je dan niet eerst beginnen met wat minder diep cutten? Als jij denkt dat je onderhoud op 3400 ligt zou je ook kunnen proberen bijvoorbeeld eerst twee weekjes op 3400 te gaan zitten, kijken hoe dat uitpakt en indien nodig verlagen. Zo abrupt dat tekort creëren wat je nu hebt kan misschien verkeerd uitpakken voor je. Als je vanaf de 3400 begint heb je ook de kans om echt je onderhoud eerst te ontdekken dat geeft misschien wat meer houvast.
        "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Nee het is andersom heb een jaar flink in de cut gezeten...circa rond 2500 calorien met t3 en test.
          Maar nu ben ik 'naturel'bezig en wil ik gewoon nog wat % eraf werken.
          plus ik ben net klaar met de t3 dus op onderhoud eten is nog even geen optie voor mij.grtz

Comment

Intermittent fasting , ik hou er van
            Weet niet of deze post nog relevant zal zijn voor je. Maar wellicht heeft iemand er nog iets aan.

De bedoeling van IF is dat je op een volledig NUCHTERE ofwel LEGE maag traint.
            De simpele wetenschap hierachter is dat wat je de dag ervoor eet , volledig verbrand/verteerd is bij de tijd dat je de dag erna traint.

Als je wat verder kijkt komen groeihormoon het figh/flight gebeuren er ook bij om de hoek kijken maar ik hou het even simpel.

Tijdens je training zal je lichaam zodoende voor energie naar de vetreserves gaan omdat het nergens anders energie vandaan kan halen , je maag is namelijk leeg.

Als jij voor je training rijst/kip/annanas/groente/aardappels enz enz.. ( JEZUS ) gaat schranzen
            dan ga jij niet je vetreserves verbranden.. maar aardappels en annanas en de hele reutemeteut ,
            is dus zonde van je vast.

Overigens is 8 uur eten niet erg optimaal.. Hoe minder lang je eet.. hoe meer tijd je lichaam heeft alles te verwerken voor de training volgende dag
            4-6 uur windows zijn de beste waarmee je eigenlijk een uurtje anderhalfuurtje NA je training pas aan begint voor optimale vetverbranding.

Kwa wat je eet is het allemaal niet zo belangrijk , zolang je je kcal's en macro's maar binnenhaalt.
            Kwa kcal's hangt het af van je doel! Met IF raak je zelfs nog %'s kwijt af als je op onderhoud eet..
            Wil je het versnellen ga je er onder zitten. je kan ook wat bulken door er 400kcal boven te gaan zitten. Maar je komt er op onderhoud eten , ook mee aan kwa massa.
            Over het algemeen is het schoon massa maken. Het is alleen niet voor iedereen weggelegd 20-22 uur niet te eten

En ohja , als een endomorph is het wel wat verstandig carbs te ..nja.. op z'n minst zoveel mogelijk beperken voor het slapen gaan..
            Broomstick_bodybuilding op insta
            F#CK heavy weights

Comment

IF lijkt mij ook wel interessant om een bepaalde periode te proberen. Vraag me alleen af of je dan niet ontzettend slap en futloos bent overdag en vooral tijdens de training. Als ik bijv. Om 6 uur op moet staan en tussen 6 en 8 uur 's avonds ga trainen. Dan train je op een maag die 18 uur leeg is, of is dit juist de bedoeling?
              People often quit right before they're about to have the big breakthrough.

Comment

Niet per se zwakker tijdens je traing.. je glycogeen levels zijn niet optimaal dus je zal wel wat sneller verzuren.
                Veel mensen denken dan automatisch dat ze zwakker zijn maar dat is hiermee dus niet het verhaal.

Hoe je je over het algemeen voelt is denk ik per persoon verschillend , ik heb nergens last van in ieder geval.
                Het honger gevoel word hoe langer je het doet ook steeds minder. Je gaat een soort afstand van eten creeren
                Broomstick_bodybuilding op insta
                F#CK heavy weights

Comment

Niet te moeilijk over doen maar gewoon uit proberen. Bekijk het per week, en pas het aan indien nodig.
                  Stel jezelf duidelijk doelen en werk daar naartoe.
                  Je weet overigens dat bij lean gains je niet veel traint, kort en zwaar en weinig oefeningen.

Deadlift, squat, bank en pullups zijn de basis, slechts twee working sets per training.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X