Ik ben Max, ben 16 jaar en de afgelopen 2 jaar veel afgevallen. Ik woog op mijn 14e (zwaarste punt 121,5 kilo). De afgelopen 2 jaar heb ik keihard gewerkt om de overtolligen kilo's weg te werken en om spier aan te komen. Toen ik begon was mijn instelling: Oké ik ga dit even doen en als ik dan de kilo's eraf heb gewerkt stop ik en ga ik door met het leven zoals het nu gaat. Maar in de loop der maanden (jaren) is fitness/ Bodybuilding één van de belangrijkste dingen in mijn leven geworden. Ik ben nu op een stabiel gewicht van 80 kg en ben 1,75 m (op mijn laagste punt woog ik 76). Nu heb ik na dit grote gewicht verlies (ong. 42 kilo) nog wat vel over. Ik ben hier al voor naar het ziekenhuis geweest en die kunnen mij hier afhelpen door een zogenaamde 'buikwand correctie' (tummytuck). Ik heb op internet wat before and after foto's bekeken van deze operatie en schrok erg van het litteken dat je na de operatie overhoud. Daarom heb ik een in het ziekenhuis foto's laten maken van mijn groeiplaten om te kijken of ik nog groeide zodat mijn vel rond mijn buik nog wat strakker zou trekken. Helaas was er niet veel groei meer te verwachten. Nu ben ik pas 16 en is mijn lichaam nog jong en vind ik het zonde om nu al zo'n litteken te hebben als het misschien nog verbeterd. Nu is mijn vraag of 1 van jullie ervaring heeft met zo'n operatie of overtollig vel en wat jullie daar aan gedaan hebben. Wat raden jullie mij aan om te doen?
Alvast bedankt en ik zal onder nog wat foto's posten van mijn recentelijke status.
(Deze heb ik ook gepost op dutchbodybuilding)
Alvast bedankt en ik zal onder nog wat foto's posten van mijn recentelijke status.
(Deze heb ik ook gepost op dutchbodybuilding)
Comment