Afvallen te weinig kcal?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Afvallen te weinig kcal?

Goedenavond mensen.

ik ben 21 jaar 190m en van 91 kg naar 80kg gegaan.

ik woog vorige maand rond de 78kg en nu weer 80kg :s
    Met een vet % van 12/13% ( weegschaal dus kan wat afwijken)

Mijn doel is om rond de 8% vet te komen en vanaf daar serieus gaan bulken en krachttraining gaan doen.
    en vanaf dat punt het cardio laten vallen.

Maar ik heb het gevoel dat ik de laatste tijd stil sta. ( kan aan mij liggen haha)
    nu doe ik 6 keer per week een hitt training van 20 minuten.

Za. Hitt +borst en armen
    Zo. hitt+buikspieren
    ma.hitt + borst en armen
    enzovoorts

Dit is tot nu toe mijn dit schema. (Alleen kcal)

6:30 . 2 boterhammen met kipfilet 200kcal
    Halve schep whey 60kcal

9:00 2boterhammen met kipfilet 200kcal
    En een appel 60kcal

12:30 500 Gr. Kwark 250 kcal

17:00 avond eten 700 kcal ( net wat de pot schaft)

20:00 halve schep whey 60 kcal
    Appel 60 kcal

Totaal: 1590 kcal

Ik slaap elke nacht 8 uur, drink 2 liter water op een dag.

Volgens een berekening op internet heb ik 3000 kcal per dag nodig.
    lijkt mij een beetje overdreven.

Meestal ga ik op een zaterdag avond wel avond eten bij de KFC of de Chinees
    Drink 5/10 biertjes in het weekend en daarna nog wel een burger.

Is dit gewoon een kwestie van niet zeuren en doorgaan het lukt vanzelf
    Of moet ik voor een lager vet % toch echt meer doen?
    Een doel zonder een plan is slechts een wens.

Succes is het vermogen om keer op keer te falen zonder daarbij je enthousiasme te verliezen.

OMG! Is dit serieus of ben je aan het trollen?

Comment

Zo erg?

aangezien ik het kennelijk helemaal fout doe?
      ik dacht minder gaan eten en meer sporten heel simpel

Succes is het vermogen om keer op keer te falen zonder daarbij je enthousiasme te verliezen.

Comment

Je eten komt te kort. 3000kcal is om gewicht te blijven met je activiteiten. je moet er 500kcal ongeveer onder zitten.
        en je sportschema met alleen maar borst/armen slaat ook nergens op

Comment

Originally posted by emilio75 View Post
          OMG! Is dit serieus of ben je aan het trollen?
          Is real trolling. Op zo weinig voeding en zoveel HIIT..... not serious.

Comment

Ja borst armen buik vind ik de mooiste delen van het lichaam.
            dus mijn gedachte was ik zal ongetwijfeld wat minder spier gaan krijgen dus dat wilde ik een beetje up to date houden. Hoeft nog niet te groeien

en zodra ik genoeg ben afgevallen een uitgebreid bulk en kt schema maken.

en progressive ik doe dit nu een maand of 3/4.
            Was vroeger aardig dik, en ineens is er een knop omgegaan gewoon wat minder eten en meer sporten.

Mischien is die 6 keer wat overdreven, maar ik heb voor de rest ook geen hobby's haha
            als je iets wilt bereiken moet je er ook volgas voor gaan is mij geleerd

maargoed ik zal wel wat bammetjes meer eten zodat ik aan die +- 2500 kom

Comment

Hoezo aan die 2500 komen? Je zegt in je openingspost dat je 3000 nodig hebt, dus hou je daar dan een tijdje aan.
              Maak een berekening van wat je nodig hebt voor je doelen en dat is je behoefte, daar hou je je dan aan. Je kan dan na een maandje kijken wat het voor je doet en dan misschien aanpassen naar iets meer of minder.

Ga daarbij trainen met een knap training schema en doe dan daarnaast eventueel cardio of HIIT.

Comment

Aangezien ik wil afvallen en mijn lichaam 3000 kcal nodig heeft.
                dacht ik er 500 onder te gaan zitten vandaar die 2500.

maargoed! Ik zal eens even gaan rekenen en mijn eten goed bestuderen.

bedankt mensen !

Comment

Als je goed gaat eten dan zal je VP waarschijnlijk nog wel gaan dalen als je op onderhoud eet. Je gaint dan gelijk wat spiermassa, wat verder verlagen van je VP makkelijker maakt. En je helpt je metabolisme niet om zeep, das ook wel aardig....

Comment

Dat is wel zo handig als mijn metabolisme goed blijft werken ja

6:30
                    1 boterham pindakaas 200 kcal
                    2 boterhammen met kipfilet 200kcal
                    Halve schep whey 60 kcal
                    Melk 150ml 75 kcal

9:00
                    2boterhammen met kipfilet 200kcal
                    1 boterham kaas 180 kcal
                    Appel 60 kcal

12:30
                    500 Gr. Kwark 250 kcal
                    1 boterham met kaas 180 kcal

17:00 avond eten 700 kcal

20:00
                    halve schep whey 60 kcal
                    Melk 150 ml 75 kcal
                    Appel 60 kcal

Totaal: 2400 kcal

Wat melk pindakaas en kaas toegevoegd en ik kom al aardig in de buurt.
                    Eigenlijk nooit gedacht dat je zoveel moet eten om af te vallen.

Iniedergeval bedankt voor het wakker schudden mensen!

Comment

Originally posted by Remons View Post
                      Eigenlijk nooit gedacht dat je zoveel moet eten om af te vallen.
                      Mooie zin! Dat verbaasd wel meer mensen, zo kun je structureel afvallen.
                      Fixeer je trouwens even niet teveel op gewicht, maar hou je VP in de gaten. De komende tijd zal je misschien wat zwaarder worden of blijven hangen. Dat betekent dat je lichaam aan het aanvullen is wat het tekort kwam. Even een tijdje aankijken dus...

Comment

Ah, isgoed ik zal het een tijdje aankijken.
                        als ik 6keer per week sport en onder m'n behoefte eet lijkt het mij onmogelijk om een hoger vet % te krijgen toch

Comment

En succes met je revalidatie binnen een paar jaar als je schouders totaal verkeert staan omwille van het niet trainen van je rug.

In bodybuilders, rolled over, hunched shoulders is often from an exercise induced muscular imbalance. The most common way this happens is with people who just do bench press and bicep curls. They get these huge strong pecs but don’t develop any muscles on their back to help counteract the pecs so their shoulders get pulled forward forward and toward each other causing their torso to cup forward.
                          http://oi49.tinypic.com/1zm06kh.jpg

En succes met elke dag HIIT te doen.
                          Als je dat lukt heb je een betere conditie dan de meeste topatleten die op nationaal/internationaal niveau trainen.

Ik zou zeggen: lees je eens in.

Je training slaat on niets
                          Niet de cardio en niet de krachttraining.

Dit schema is iets wat je verwacht van een jochie dat:
                          niet weet wat HIIT is
                          niet weet hoe een goed fysiek eruit ziet (ie je kent de bijdrage van benen en rug niet)
                          Denkt dat meer trainen meer massa betekent. (ik hoop niet dat je meer dan 1 oefening doet per spiergroep als je zo vaak traint)
                          Last edited by axel1994; 04-04-2013, 16:07.
                          lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Realiseer jij je dat als je nu op onderhoud gaat eten en je spiermassa opbouwt zonder dat je vet aanzet jouw vetpercentage ook magisch lager wordt?
                            Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Toph View Post
                              Realiseer jij je dat als je nu op onderhoud gaat eten en je spiermassa opbouwt zonder dat je vet aanzet jouw vetpercentage ook magisch lager wordt?
                              Daar zit wel enige logica in ja ....

ik ga nog een maandje door met cardio even kijken wat m'n lichaam doet.
                              en de maand daarop een goed trainingsschema / eet schema maken
                              En ik zal de sticky's nog eens doorlezen voordat ik te fanatiek begin!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X