cardio weinig spierverlies

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• cardio weinig spierverlies

welk cardio apparatuur of methode gebruikt men om zo min mogelijk spier te verliezen.

De oude filmpjes van ronnie coleman zag je hem dagelijks op een apparaat die een soort trap moest voorstellen. Deed hij dit omdat je daarmee minder spier verloor?

HITT, direct na je krachttraining doen.

Comment

TS, hoeveel weeg je?
      Hiit, wat Dynamix aangaf is supergoed. Maar als jij extreem overgewicht hebt, dan zou ik dat niet doen. Niet alleen omdat het dan best gevaarlijk is, maar ook omdat het dan simpelweg veel minder effectief is. Ik weet het fijne er niet van, alleen dat bij extreem overgewicht rustigere langdurige cardio effectiever is.

Is jammer dat Robbie het hier een beetje zat is, en niet zoveel meer komt. Want hij weet er het fijne van, en ik weet het alleen maar via hem.

Maargoed, ik weet helemaal niet of extreem overgewicht voor jou opgaat. Door je slaapapneu topic moest ik daar gewoon aan denken En of je nu wel of niet extreem overgewicht hebt: de basis is bij je voeding. Die moet oke zijn, en pas daarna ga je cardio toevoegen
      Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
        HITT, direct na je krachttraining doen.
        Beetje erg kort door de bocht en dit hoeft absoluut niet de beste manier te zijn om spiermassa te behouden.
        Op deze manier praat je mensen dingen aan die voor hun juist averechts werken als je de rest niet weet.

Voor de rest ben ik het eens met Patricia enben benieuwd naar je vp,maar vooral wat jezelf allemaalal gedaan hebt en hoe dat bevallen is?

Hoeveel vp heb je?
        met welk vp ben je begonnen?
        Hoe zit je voeding in elkaar.
        welke aanpassingen heb je de laatste periode gedaan.
        hoe zit jetraining in elkaar?
        wanneer train je?
        welke rust periode hanteer je?
        Last edited by Mvos; 18-05-2013, 06:30.
        Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
        Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
          TS, hoeveel weeg je?
          Hiit, wat Dynamix aangaf is supergoed. Maar als jij extreem overgewicht hebt, dan zou ik dat niet doen. Niet alleen omdat het dan best gevaarlijk is, maar ook omdat het dan simpelweg veel minder effectief is. Ik weet het fijne er niet van, alleen dat bij extreem overgewicht rustigere langdurige cardio effectiever is.

Is jammer dat Robbie het hier een beetje zat is, en niet zoveel meer komt. Want hij weet er het fijne van, en ik weet het alleen maar via hem.

Maargoed, ik weet helemaal niet of extreem overgewicht voor jou opgaat. Door je slaapapneu topic moest ik daar gewoon aan denken En of je nu wel of niet extreem overgewicht hebt: de basis is bij je voeding. Die moet oke zijn, en pas daarna ga je cardio toevoegen
          Goede toevoeging.

Comment

Maar HITT direct na je training doen voor 20 minuten is dat echt om vet verbranding vp% naar beneden te halen ,, of val je daar ook mee af?

Comment

Originally posted by Mvos View Post
              Beetje erg kort door de bocht en dit hoeft absoluut niet de beste manier te zijn om spiermassa te behouden.
              Op deze manier praat je mensen dingen aan die voor hun juist averechts werken als je de rest niet weet.

Voor de rest ben ik het eens met Patricia enben benieuwd naar je vp,maar vooral wat jezelf allemaalal gedaan hebt en hoe dat bevallen is?

Hoeveel vp heb je?
              met welk vp ben je begonnen?
              Hoe zit je voeding in elkaar.
              welke aanpassingen heb je de laatste periode gedaan.
              hoe zit jetraining in elkaar?
              wanneer train je?
              welke rust periode hanteer je?
              Ik geef een mogelijke 'oplossing' en de rest mag hij er zelf bij opzoeken; we zijn google niet. Wat Patricia zei is een goede aanvulling.. misschien is HITT wel niet de oplossing voor hem, maar hoe kan HITT averechts werken? Je kunt geen spieren verliezen door puur HITT te doen (in een bepaalde tijd).

TS: spieren verlies je door 1: te weinig eiwitten te eten, 2: te weinig kcal te eten in het algemeen, 3: te lang aan cardio doen (langer dan +- een half uur).

Comment

Originally posted by arturiano View Post
                Maar HITT direct na je training doen voor 20 minuten is dat echt om vet verbranding vp% naar beneden te halen ,, of val je daar ook mee af?
                Als je vet verbrandt, dan val je af. Maar nee, je verliest er geen (of een verwaarloosbare hoeveelheid) aan spieren mee. HITT is vaak dus de beste optie wat cardio betreft om vet te verbranden.

Comment

Hiit zonder te weten wanneer en hoe is absoluut killer voor je spieren als je bepaalde info niet weet.

Een term roepen en vervolgens zeggen dat hij het daara zelf maar moet opzoeken is erg makkelijk.

daarbij iemand die 20 min echt HIIt doet op een juiste manier kom je haast niet tegen,dus wederom als we niet meer info hebben kunnen we hem niet goed/juist helpen.
                  iedereen die een keer wat harder fiets/loopt voor een paar sec roept al dat die hiit doet.
                  Last edited by Mvos; 18-05-2013, 13:08.

Comment

Qua machine raadt ik de roeimachine aan. Ik doe al een half jaar sporadisch krachttraining, maar heb door fanatiek roeien mijn rug- en beenmassa behouden. Welke intensiteit het beste is voor spierbehoud weet ik niet zeker, steady state heeft ook veel voordelen. Het EPOC effect is best wel overrated, volgens lyle mcdonald verbrandt dezelfde duur interval als steady state 14 calorieen meer dan steady state, whoop whoop.

Steady state is minder zwaar om van te herstellen en je kunt het langer doen, ergo meer vetverlies.

Steady State vs. Interval Training and EPOC: Practical Application | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald
                    Lid van de 200 club

Comment

Originally posted by Mvos View Post
                      Hiit zonder te weten wanneer en hoe is absoluut killer voor je spieren als je bepaalde info niet weet.

Een term roepen en vervolgens zeggen dat hij het daara zelf maar moet opzoeken is erg makkelijk.

daarbij iemand die 20 min echt HIIt doet op een juiste manier kom je haast niet tegen,dus wederom als we niet meer info hebben kunnen we hem niet goed/juist helpen.
                      iedereen die een keer wat harder fiets/loopt voor een paar sec roept al dat die hiit doet.
                      Ik heb gezegd wanneer hij het het best kan doen, en hoe kan hij niet weten als hij de term niet kent, dus de 'hoe' zal hij sowieso moeten opzoeken. Als de TS het belangrijk genoeg vindt, dan zal hij er wel wat moeite voor doen om het op te zoeken. Anyway, we dwalen af.

Volgens het artikel dat Joachimrens hierboven postte, maakt het dus niet veel uit of je HITT doet of steady state cardio.

Comment

Als de TS het belangrijk genoeg vindt, dan zal hij er wel wat moeite voor doen om het op te zoeken. Anyway, we dwalen af.

Volgens het artikel dat Joachimrens hierboven postte, maakt het dus niet veel uit of je HITT doet of steady state cardio.
                        helemaal mee eens!

het stuk dat joachim post is leuk,maar zoals met alles kun je ook erg veel voor en tegen onderzoeken/posts vinden.

denk dat de TS inderdaadgenoeg info heeft om aan de slag te gaan en te kijken wat voor hem werkt

Comment

HIIT zou ik niet te vaak doen. Als je echt hiit doet zoals het bedoeld is en niet bijv. de stand op de hometrainer van 5 naar 10 verhoogd en dat dan hiit noemt, terwijl je het met 2 vingers in je neus doet. Als je echt vol gas gaat met hiit zal ik het maar goed in plannen in je trainingsschema om je herstelvermogen niet te veel in de weg te zitten.

Zeker in de cut merk ik dat als ik 1x hiit doe als cardio, dat dit echt een aanslag is op je lichaam en het herstel vermogen van mijn benen.

steady state cardio verdiend daarom mijn voorkeur op bepaalde dagen en verder zou ik maximaal 1-2x per week hiit doen. Afhankelijk van hoelang jouw sessies dan duren. Maar goed, het hangt natuurlijk ook van persoonlijke voorkeur af. Je training, je voeding en kcal tekort, jouw herstellen vermogen etc.
                          "Straight outta gym"

Comment

Als je vet verbrandt, dan val je af. Maar nee, je verliest er geen (of een verwaarloosbare hoeveelheid) aan spieren mee. HITT is vaak dus de beste optie wat cardio betreft om vet te verbranden.
                            thanks maar dan is het niks voor mij wil niet nog meer afvallen !

Comment

is het hiit of hitt????

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X