Wat adviseren jullie?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat adviseren jullie?

Hey jongens,

ik heb net mn 1e bulk erop zitten en wil voor de zomer toch wel graag nog even goed cutten om mn gegainde vetten kwijt te raken.

nu hoor ik vaak mensen zeggen dat je rond de 2 a 3 gram eiwitten per dag moet nemen berekend op je vet vrije massa, dat is voor mij dus 80 keer 3 max is 240 gr
    Daarnaast 1 keer aantal vetten is dan 80 dan zou ik uitgerekent 555 gram koolhydraten moeten eten in mn cut.
    Daarnaast hoor ik ook veel mensen zeggen dat ze van hun behoefte 40/40/20 % doen, maar dan kom ik veel hoger uit!

ik heb al een behoefte van 4000, dus 40% daarvan is dan 1600
    1600 :4 = 400 gram eiwitten per dag! Haha dat lijkt mij wel erg veel!
    Ik zat in mijn bulk op 25% en kwam neer rond de 240 gram.
    Wat adviseren jullie me? Want bij de ene manier It ik veel te hoog met mn carbs, en de 2e manier zit ik veelate hoog in mn eiwitten.
    voordat de vragen komen over mijn behoefte, die heb ik uitgerekend met deze formule: Formule van Katch-McArdle

Gewicht: 96
    Vetpercentage: 15%
    Activiteitsniveau: 4/5( ik heb zwaar werk en train elke dag) het is net geen 4 want dat is te weinig, en net geen 5 dat is te veel, dus ik neem een gemiddelde.
    Mijn LBM: 82 kg
    Mijn BMR: 2141
    Mijn behoefte: 4068/3693 dus gemiddeld 3900 ongeveer onderhoud.

Ik weet niet hoe lang je bent, maar met jouw stats komt de berekening in mijn excel-sheet niet hoger uit dan 3600. Probeer het eens met deze sheet als je dat nog niet gedaan hebt. Richtlijn macro's is 2 á 2,5 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht en 1 gram vet per kilo lichaamsgewicht. De rest vul je aan met carbs.

Comment

Het zou toch niet veel uitmaken als ik gewoon dezelfde verhoudingen aanhou als in mn bulk? Want zolang ik onder mijn behoefte eet zal ik altijd afvallen. Carbs hebben net zoveel invloed op je insulline gehalte als proteins toch? Ze laten beide je insulline net zoveel stijgen.

Comment

Ik heb mn onderhoud berekent op giantpt , daar staan alle mogelijke formules op en daar is deze het meest nauwkeurig zeiden ze, kan niet nauwkeuriger.Het word uitgerekent op je dagelijkse bezigheden en je LBM

Comment

In het excelsheet wordt je onderhoud ook berekend met de formule van Katch-McArdle, dus ik begrijp nog steeds niet hoe jij op 3900 komt. Je kunt je verhoudingen van je bulk aanhouden, dan zit je met eiwitten wel goed, maar met vetten te laag, omdat je 1 gram per kilo lichaamsgewicht nodig hebt en niet per kilo vetvrije massa. Ik ben er ook redelijk zeker van dat carbs je insuline meer laten stijgen dan eiwitten, zeker als je je carbs uit simpele suikers haalt.

Comment

Dynamix zou je mij wat meer willen vertellen over insuline, waarom is het erg dat je insuline stijgt?

Comment

Neem gewoon een uitgangspunt voor je onderhoud, probeer het een tijdje uit en pas aan met de feedback die je lichaam je geeft. Zorg dus wel dat je goed weet wat de reultaten zijn.

Die verhoudingen daar is geen standaard formule voor maar je kunt iig iets van een richtlijn aanhouden. Wat dat is moet je zelf ff uitzoeken, maak niet de fout zoals velen klakkeloos heel hoog in eiwitten te gaan zitten. Ik ga zelf heel goed op 40/40/20 maar nogmaals, je kan ook prima hoger in carbs en vetten gaan zitten, zeker met een onderhoud dat op het oog vrij hoog is door veel inspanning lijkt me dat geen slecht plan.

Die sheets en formules zijn leuk voor richtlijnen maar je moet het toch altijd tweaken dus neem gewoon een x-aantal kcal en bekijk het ff. Wat betreft insuline en dergelijke blijkt uit je redenering dat je niet echt snapt wat het belang, effect en de werking van insuline is. Dat hoeft ook niet je kan gewoon met prima voeding resultaten halen maar ga het niet gecompliceerder maken met zaken die heel anders in elkaar steken.

Maak gewoon een schema en post het eventueel dan komt er vast wel wat feedback.
              Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X