"Vakantiecut"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• "Vakantiecut"

Hallo allemaal,

Een flinke tijd geleden heb ik jullie hulp gevraagd voor een voedingsschema en dat is behoorlijk goed afgelopen. Ik schoot vooruit in de kilo's, terwijl mijn vetpercentage vrijwel hetzelfde bleef. Nogmaals bedankt dus.
    Maar nu ik vakantie heb, ben ik weer bij mijn ouders en heb ik geen toegang tot een sportschool. Ik blijf hier ook maar anderhalve maand, dus inschrijven is geen optie i.v.m. inschrijfgeld. Daarom heb ik besloten om maar even te gaan cutten. Mijn voedingsschema heb ik dus wederom aangepast en ik ben nu veel aan het fietsen. Op een gewone fiets, maar ik trap toch aardig door (zo'n 24 km/h gemiddeld, maar er zitten twee flinke bergen/heuvels op mijn route) en dat doe ik dan ongeveer een uurtje. Maar ik heb wel nog wat vragen:

- Werkt cardio beter als ik het op een (bijna) lege maag doe?
    - Kan ik iedere dag zo fietsen? Mijn benen zijn namelijk behoorlijk vermoeid als ik klaar ben. Qua gevoel is het net alsof ik heb zitten squatten. Deze vraag stel ik i.v.m. herstel.

Alvast bedankt,

Pren
    Ik doe een gok

Net bezig en nu 1 1/2 maand geen krachttraining, geen verstandige zet hoor...

Zoek op youtube wat oefeningen die je met lichaamsgewicht of iets anders kunt doen. Want het weinige spiermassa wat je nu hebt opgebouwd raak je ook zo weer kwijt.

Cutten is nu helemaal af te raden, zeker als je je opgebouwde kracht niet gebruikt. Je zal zeker spiermassa gaan verliezen (vet misschien niet).

- Cardio schijnt beter te werken op de nuchtere maag, of na de krachttraining (katabolische toestand van je lichaam);
    - Ja, je kan iedere dag zo fietsen maar dan wel in combinatie met krachttraining d.w.z. blijf doorgaan (evt. met oefeningen op met je lichaamsgewicht), anders denk ik dat je nog steeds spiermassa gaat verliezen.

Cutten -> alleen icm krachttraining doen.

Geen krachttraining? Op onderhoud eten, je zal nog steeds spiermassa kwijtraken (je gebruikt je opgebouwde kracht immers niet).
    2014-01 tm 2014-11 niets gedaan. Nieuw doel: STRONGLIFTS afwerken vanaf 10/12/2014.
    14/12/2013 | 5RM: SQ110, BP77,5, BOR87,5, DL130, MP52,5
    25/03/2015 | 5RM: SQ125, BP82,5, BOR77,5, DL140, MP57,5

Comment

Ik weet het. Maar ik ga toch echt liever even naar mijn ouders dan dat ik actief blijf trainen Overigens deed ik al twee jaar aan krachttraining. Ik heb alleen pas sinds dat topic een voedingsschema opgesteld, omdat ik toen pas wat serieuzer aan de gang ging. Verder houd ik mij wel bezig met wat optrekken, opdrukken, burpees, squats e.d. dus een beetje in vorm blijf ik wel.
      Is cutten dan ook niet mogelijk?
      Ik doe een gok

Comment

Tuurlijk wel. Als je je oefeningen maar zwaar genoeg houdt.

Squats zonder gewicht zijn waarschijnlijk veel te licht. Opdrukken kun je nog zwaarder maken door te klappen in je handen op het hoogste punt, optrekken met een gewicht tussen je benen geklemd, etc...

Maak een degelijk schema voor jezelf waarbij je ook goed moet beoordelen of de oefeningen zwaar genoeg zijn, zo ja: dan kun je best cutten.

Het blijft nog steeds niet optimaal hoor. Als je gaat cutten kun je dat het beste doen op je oude schema zodat je goed in de gaten kunt houden of je geen kracht inleverd.
        2014-01 tm 2014-11 niets gedaan. Nieuw doel: STRONGLIFTS afwerken vanaf 10/12/2014.
        14/12/2013 | 5RM: SQ110, BP77,5, BOR87,5, DL130, MP52,5
        25/03/2015 | 5RM: SQ125, BP82,5, BOR77,5, DL140, MP57,5

Comment

Originally posted by Pren View Post
          Ik weet het. Maar ik ga toch echt liever even naar mijn ouders dan dat ik actief blijf trainen Overigens deed ik al twee jaar aan krachttraining. Ik heb alleen pas sinds dat topic een voedingsschema opgesteld, omdat ik toen pas wat serieuzer aan de gang ging. Verder houd ik mij wel bezig met wat optrekken, opdrukken, burpees, squats e.d. dus een beetje in vorm blijf ik wel.
          Is cutten dan ook niet mogelijk?
          Kan prima maar draai er niet in door. blijf wel gewoon goed eten (300-500 onder onderhoud) en sla niet door met de cardio. Elke dag lijkt me wat overdreven, 3-4x pw moet voldoende zijn.
          People often quit right before they're about to have the big breakthrough.

Comment

Ok, dan weet ik genoeg. Bedankt voor de hulp!
            Ik doe een gok

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X